#1 Skrevet November 29, 2008 Det jeg helt enkelt vil ha en oversikt over er tips om verktøy som er kjekt å ha for å overhale en topp og gjerne med bilder og linker leverandører. Har ikke gjort dette før men en gang må være den første og er litt slitsomt å stå der midt i jobben og så legge merke til at man skulle hatt et spesielt verktøy. Spesielt når man bor halve Norge unna butikker som har noe sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2008 Ingen som har overhalt en topp inne her som har noen tips om "kjekt og ha" verktøy?? Som sagt gjerne med link til leverandør om det finnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2008 Det første du må ha deg er en kompresjonstester og teste kompresjonen på hver sylinder før du begynner å gjøre noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2008 Det første du må ha deg er en kompresjonstester og teste kompresjonen på hver sylinder før du begynner å gjøre noe. Hvorfor? Er verktøy til topp jeg lurer på her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2008 Verktøy til å demontere ventilfjerer. Delevasker Hydraulisk presse for å ta ut/inn styringer Fresemaskin for Ventil sete Ventil sliper Fjærtrykks måler for ventilfjærer, så du kan kontollere at du får riktig fjærtrykk/spenn. Fresemaskin for planfresing av topplokk Dette er ihvertfall noe av det du trenger: rolleyes, men jeg har ikke linker til hvor du kan skaffe det. (dette er litt ment som fleip, men det er det du trenger hvis du skal OVERHALE et topplokk og ikke bare demontere/montere det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2008 (endret) Verktøy til å demontere ventilfjerer. Delevasker Hydraulisk presse for å ta ut/inn styringer Fresemaskin for Ventil sete Ventil sliper Fjærtrykks måler for ventilfjærer, så du kan kontollere at du får riktig fjærtrykk/spenn. Fresemaskin for planfresing av topplokk Dette er ihvertfall noe av det du trenger: rolleyes, men jeg har ikke linker til hvor du kan skaffe det. (dette er litt ment som fleip, men det er det du trenger hvis du skal OVERHALE et topplokk og ikke bare demontere/montere det) hehe:) Vert stas å handla den smørbrødlista der for å overhale ei topp ja:). Var vel hovedsakelig montering/demonteringsutstyr jeg tenkte på ja. Alle maskiner osv får jeg lånt hos bekjente fjærtrykk....Hvor nøyaktig bør dette måles?? har noe utstyr (ligner på ei presse) Som jeg kan måle dette med som går ned til 0,1kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2008 hehe:) Vert stas å handla den smørbrødlista der for å overhale ei topp ja:). Var vel hovedsakelig montering/demonteringsutstyr jeg tenkte på ja. Alle maskiner osv får jeg lånt hos bekjente fjærtrykk....Hvor nøyaktig bør dette måles?? har noe utstyr (ligner på ei presse) Som jeg kan måle dette med som går ned til 0,1kg Da håper jeg du får låne ordentlige maskiner, har sett noen her inne som sliper ventiler i søylebormaskin, og det er IKKE en operasjon man kan inkludere i en seriøs topplokksoverhaling. Maskin til å frese ventilseter er jo heller ikke plassert i annenhver garasje bortover... Ikke ment negativt, bare et råd til deg som skal ha en topp ordentlig overhalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2008 Da håper jeg du får låne ordentlige maskiner, har sett noen her inne som sliper ventiler i søylebormaskin, og det er IKKE en operasjon man kan inkludere i en seriøs topplokksoverhaling. Maskin til å frese ventilseter er jo heller ikke plassert i annenhver garasje bortover... Ikke ment negativt, bare et råd til deg som skal ha en topp ordentlig overhalt Tenkte jeg skulle bruke en stavmikser å frese inn ventilseter jeg:) Neida har en bestefar som har freseutstyr, ventilsliper og plansliper. Litt gammelt utstyr riktignok men lite brukt og kommer fra et nedlagt bilverksted så det skal vel være bra nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...