#1 Skrevet November 29, 2008 Hei Sesongbetont spørsmål her: noen som har noen geniale tips til hva man kan gjøre med dørene på en Golf 3 som fryser igjen nesten hver natt? Klarer man å bryte dem opp, så går det jo faen ikke å lukke dem igjen.. Må man "åpne" døra, og smøre noe inne? Hjelper jo lite å smøre bare låsemekanismen... Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2008 Sett inn pakningene med et tynt lag vaselin, det fungerer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2008 Takk. Men problemet er nok heller i den mekaniske delen av døra. Er slik at når den fryser, og jeg får den opp, så kan jeg smekke døra igjen, men den vil ikke låse seg på plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2008 har akkurat samme problemet selv..jævla drygt å sitte å holde døra mens en kjører:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2008 Husker jeg hadde samme problem på min gamle golf iv, jeg spør nå på vegne av en onkel.. Husker hvor latterlig irriterende det var når man var stressa på morraen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2008 Min løsning ble DEFA WarmUp. Men jeg ser at eieren av den bilen svarte lenger oppe her at han kjører med døra åpen, så jeg vet ikke helt.. Men eneste gode løsningen er vel å demontere hele låskassa og smøre det opp igjen? En trøst er at dette gjelder stort sett alle G3 (VAG generelt kanskje), og ikke noe spesielt på din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2008 Smør inn lister med et eller annet, feks vaselin eller silikon-stick eller hva det nå enn heter... låsen smører du med låsolje og så tar du å sprayr feks litt låsolje inn i låsen til døra... dvs den som sitter på sida og holder døra igjen. huske å bruke låsene litt rett etter du har gjort det her så det smører seg ordentlig.. No sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2008 Har akkurat samme problemet på min, men temperaturene her nede er heldigvis snille for tida Er det noen som faktisk har prøvd noe av dette på sin egen bil med eller uten hell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2008 Akkurat det samme på min også.Men sentrallåsen fryser også helt så jeg bruker 10 min for å få låst opp å da åpner bare høyre bakdør seg så jeg må jo krype inn der hver morgen:P Så er det jo problemet å få igjen døra etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2008 har akkurat samme problemet selv..jævla drygt å sitte å holde døra mens en kjører:p Du kan bare holde døren så langt intil som den kommer, og så låser du. Da slipper du å holde iallefall:p. Forferdelig lite grasiøst og måtte klatre inn gjennom baksetet iallefall: haha :. Jeg har smurt inn gummilistene med silikonstift og sprayet låsen med olje. Det hjalp sånn delvis. Hvordan er det med selve dørhåndtaket. Virker som det og fryser på en måte? Og av en merkelig grunn går alltid bakdørene opp mens fordørene alltid er et problem, og selvfølgelig spesielt førerdøren: bråk :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2008 Tror problemet ligger i waierene som er inni døra jeg. Ligger ikke disse waierene inni plaststrømper? I såfall burde man nok åpne opp døra og smøre med frostolje inni disse strømpene.. For jeg tror det er kondens som fryser, som igjen fører til at dørhåndtakene ikke fungerer slik som de skal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 29, 2008 må ha ut låsekassa og modifisere den,plastikk drit inne i låsekassa som glipper over. på det dårlige bildet jeg har her kan dere se en skrue som må settes inn i den sorte plastarmen,under er det ett sleidespor/hull som skruen må igjennom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 29, 2008 Det her med dører fryser igjen og om evt. hvis det er no "ultimat" fiks for dette problemet så burde det jo strengt tatt ligget en tråd om det i DIY avdelinga.. .det skjer jo like sikkert hvert år som at vintern kommer plutselig på folk med sommerhjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 29, 2008 Er bare å søke litt på de store bilforumene, så finner man nok av tips mot dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2008 Det her med dører fryser igjen og om evt. hvis det er no "ultimat" fiks for dette problemet så burde det jo strengt tatt ligget en tråd om det i DIY avdelinga.. .det skjer jo like sikkert hvert år som at vintern kommer plutselig på folk med sommerhjul den jeg har er den beste som fungerer,kanskje neste mann som gjør dette kan ta ordentlige bilder? hadde bare dårlig mobilkamera når jeg gjorde dette på jobb for leenge sida.. aldri mere problem etter dette,smør godt inn med teflonfett i låsekassa før den settes sammen igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 29, 2008 Hadde dette problemet med 90quattroen til tider. Løsningen min var å spraye WestFrost på låsekassa først, da denne vil fordrive all fuktighet. Den inneholder også en del smøremidler, men jeg dusja inni der godt med olje etterpå, for å være sikker. Den dagen WestFrosten fryser, da flytter jeg! Da har vi nemlig passert 60 kuldegrader! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 29, 2008 den jeg har er den beste som fungerer,kanskje neste mann som gjør dette kan ta ordentlige bilder?hadde bare dårlig mobilkamera når jeg gjorde dette på jobb for leenge sida.. aldri mere problem etter dette,smør godt inn med teflonfett i låsekassa før den settes sammen igjen.. Kan skrive under på at dette fungerer, ombygging av låsekasse er det beste mot frysing av dører på golf3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 29, 2008 Er det ikke slik at man får kjøpt forsterket fjær (repkit hos Møller) som kan hjelpe på? I tillegg er jo rene låsekasser man smører opp igjen en god ting - som kommer frem av fler her. Men hva anbefaler folk? Jeg synes teflonsprayen (som i all hovedsak brukes på MTBen) blir for tynn, og silikongreasen jeg bruker på fjærbeina blir for tykk. Finnes det en veldig "fin" grease lett tilgjengelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 29, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112644&highlight=fj%E6r 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 29, 2008 Er det ikke slik at man får kjøpt forsterket fjær (repkit hos Møller) som kan hjelpe på?I tillegg er jo rene låsekasser man smører opp igjen en god ting - som kommer frem av fler her. Men hva anbefaler folk? Jeg synes teflonsprayen (som i all hovedsak brukes på MTBen) blir for tynn, og silikongreasen jeg bruker på fjærbeina blir for tykk. Finnes det en veldig "fin" grease lett tilgjengelig? Syns denne er fin til smøring: http://194.19.67.96/nyepdf/30000029.pdf Fåes vel kjøpt i wurth-butikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...