9x16" med 195/40/16" ? (3 ord)

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med denne dimmen? Jeg har alltid kjørt på 215/40 på mine 9x16", men driver å vurderer 195 litt. Burde få senket litt ekstra da vel? :) Er det mye pes å få på dekkene?

 

Og hva vil dere anbefale ev 195 og 215?

 

Sleng gjerne ut noen bilder med 195;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på kattefaen..

hva med 205 i stede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på kattefaen..

hva med 205 i stede?

 

ja jeg veit ikke jeg? Vet det er folk som kjører 205/45 på 9x16, men det ser litt klumpete ut synes jeg..

 

Men en får de kanskje i 205/40 også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke 215/35-16? de er enda en smule lavere enn 195/40-16. Aldri hatt 9x16, men har 215/35-16 på 8x16 nå. Kan tenkte meg strekken blir en del finere på 9x16...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg veit ikke jeg? Vet det er folk som kjører 205/45 på 9x16, men det ser litt klumpete ut synes jeg..

 

Men en får de kanskje i 205/40 også?

 

Det sto 205 40 16 på 2 stk av schmidt ml felgene du hadde på den blå golf 2en;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kanskje 215/35 er hva jeg trenger :) Går greit med de 215/40 som vi har kjørt på i 2 år også da, siden jeg har valsa buer. Men kunne tenkt meg å dratt den ned litt til;)

 

Ja Faen Lasse, stemmer det:p Hadde jeg glemt.. hehe. Det var ikke så stor forskjell synes jeg, så må vel bli 215/35 eller 195/40...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert en grunn til at du ikke får godkjent smalere enn 215 på 9x16 også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 195/40-16 på mine 9x16 og synes det er bedre å kjøre med dette enn det var når jeg hadde 215/40-16 på. Og det var ikke noe problem å få de på.

Ligger bilder i tråden min på Volkswagen hvis du vil se ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 195/40-16 på mine 9x16 og synes det er bedre å kjøre med dette enn det var når jeg hadde 215/40-16 på. Og det var ikke noe problem å få de på.

Ligger bilder i tråden min på Volkswagen hvis du vil se ;)

 

Frode er ikke inntresert i å vite att det går fint. han vil bare påpeke hvor livsfarligt det er å kjøre med noe annet enn hva som blir godkjent?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode er ikke inntresert i å vite att det går fint. han vil bare påpeke hvor livsfarligt det er å kjøre med noe annet enn hva som blir godkjent?: rolleyes

 

Nei jeg er bare ute etter å påpeke at selv om det har gått bra en gang, er det ikke sikkert det går bra to ganger...

 

Greit at det går til vanlig kjøring, men hva skjer den dagen du plutselig må ta en unnamanøver feks?

 

Kjører selv med overstrekte dekk, men ikke så overstrekte at de vil løsne fra felgen ved punktering, slik det er 99% sikkert at 195/40-16 på 9-16 felg vil gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9" felg og 205/45-16 dekk nå. Synes det blir for mye dekk, litt klumpete som du sier. Hadde 215/40 før og det såg hakket bedre ut. Vurderer sterkt 215/35-16 ved felgbytte nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål med den røde golf2 kjører på 215/35 på 9x16. Det er nok en av de beste komboene når det gjelder senk og beholde litt sikkerhet. Jeg hadde 215/35 på 9x18 og var perfekt strekt mtp senk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg det og ser teit med med for mye strekk på dekksidene. Dekksidene på venstre side av dekket sett rett forfra skal ha en "C" eller "/" form, men med kombinasjonen du har tenkt deg vil den få mer enn "J" form, dvs at mesteparten av strekken kommer helt nederst mot felgen, og ikke jevnt fordelt på hele dekksiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål med den røde golf2 kjører på 215/35 på 9x16. Det er nok en av de beste komboene når det gjelder senk og beholde litt sikkerhet. Jeg hadde 215/35 på 9x18 og var perfekt strekt mtp senk. :)

 

jøss, ikke værst att folk husker bilen:p

Her er ett par bilder med 215/35 på 9x16.

Jeg syns dette er perfekt strekk på 9x16

gol2rod.jpg

IMG_0606Medium.jpg

IMG_0748Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg det og ser teit med med for mye strekk på dekksidene. Dekksidene på venstre side av dekket sett rett forfra skal ha en "C" eller "/" form, men med kombinasjonen du har tenkt deg vil den få mer enn "J" form, dvs at mesteparten av strekken kommer helt nederst mot felgen, og ikke jevnt fordelt på hele dekksiden

 

Jeg er enig. Salvsagt trenger man dekkstrekk for å få plass til bred felg som stikker utenfor skjermen, men man tjener svært lite mht mulighet for felgbredde og senk på å velge "hjulet holder såvidt på lufra-strekk" vs "godt strekt".

 

At 205/45 er for mye dekk iht dagens "lavprofil-standard" er ikkeno overaskelse, jeg synes selv 195/45 ser "ballong" ut nå selv om det var superkult for 10 år sida.

 

215/35 16 på 9x16 er vel perfekt hvis man vil senke mer enn 215/40 tillater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar :)

 

Vi får se til våren hva valget blir.. Sikkerheten er selvfølgelig viktig, men utseende er også viktig:p

Godkjent får jeg det ikke uansett siden jeg har ET15 og de stikker langt utenfor bua, hehe..

Derfor må jeg ha litt mindre dekk for å kunne senke mere :)

 

Ikke det at den er et rullende høydehus nå heller men.......

 

imoelv.jpg

 

Men den kunne jo vært lavere???????? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta selv fra 215/40 til 205/40, bedre å kjøre med og ser bedre ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.