Trenger litt hjelp - VR6 - understell

Anbefalte innlegg

Driver for tiden og skal skifte begge bruer på min VR6. og den ene brue. venstre side er ferdig, men høyre side ble det værre med, da den ene bolten på brua dønner i bunnpanna..Noen som har gjort dette før, som vet hvordan jeg skal løse dette?

Og et ennet problem, skifter hjullager på førerside frem. Lageret er ute, men "skjoldet" rundt lageret sitter fortsatt inn i spindelen, og jeg lurer på hvordan og hvilken vei skal skjoldet ut? Legger ved noen bilder for å illustrere problemet.

Grunnen til at jeg skifter hjullager er for at jeg må skifte navet, og det nye navet er noe større enn det orginale/gamle?

DSC_0030.jpg

DSC_0031.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de 2 siste bildene så ser man spindelen, frem og bak..Hvilken vei skal skjoldet til lageret ut?

Og her er bildet av begge hjulnavene, det gamle VS det nye:

DSC_0029.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å jekk opp motoren.. ang at navet er større enn det gamle det hørtes litt rart ut. Skal no vær like stort..

vet ikke ka du meina med skjold men om det er en del ut av lageret så er det sikkert bare å slå eller presse den veien det er reaksjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å jekk opp motoren.. ang at navet er større enn det gamle det hørtes litt rart ut. Skal no vær like stort..

vet ikke ka du meina med skjold men om det er en del ut av lageret så er det sikkert bare å slå eller presse den veien det er reaksjon :)

Finnes ikke reaksjon noen veier:( Alltså, skjoldet er det som kulelagrene ligger inni på en måte. Dårlig forklart, men det ytterste skallet på et hjullager da, kan en si..Du ser det ligger inni spindelen på bildene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker å jekke opp motoren ja, og bende den litt framover evt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg løsne motorfestene før jeg løfter på motoren da tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger en løsning på å få skiftet høyre bærebru enda..Får ikke opp motoren, da jeg ikke kommer til motorfestene uten å demontere halve bilen først:( Kjøper kommer i disse dager og henter kjerra, så trenger hjelp fort..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faller hele traversen ned om jeg skrur ut alle skruene, som er ringen rundt med rød ring?

DSC_0033.jpg

DSC_0032.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ikke til bakre motorfestene? det på passasjersiden kommer du vel til? girkassefestet å er i grunn en smal sak om du er litt fleksibel ;)

å lager må vel helst presses ut og inn med presse med _greit_ trykk, har du ikke tilgang på det ville jeg tatt kontakt med ett verksted eller evt noen med presse til å gjøre det :)

traversen faller ned om du skrur ut alle skruene ja :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare løsne litt på det fremre og det på passasjersiden. girkasse festet kan bare stå i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke til på den skruen helt til høyre på passasjer motorfestet..Den ene er av, men den ytterste kommer jeg ikke til. På det fremfre motorfestet har jeg skrudd av kun "skåla" (lageret?) på undersiden av bjelken. Mer som trengs å skrues av på det fremre motorfestet?

Hjulnav og lager er nå til pressing, så den biten er ok..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke til på den skruen helt til høyre på passasjer motorfestet..Den ene er av, men den ytterste kommer jeg ikke til. På det fremfre motorfestet har jeg skrudd av kun "skåla" (lageret?) på undersiden av bjelken. Mer som trengs å skrues av på det fremre motorfestet?

Hjulnav og lager er nå til pressing, så den biten er ok..

er vel bare en skrue som holder motorfestet i toppen? Og 2 skruer som holder selve festet til traversen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare en skrue som holder motorfestet i toppen? Og 2 skruer som holder selve festet til traversen?
Fikk sett litt nå, og fant ut at bolten går rett igjennom festet ja, under en brakket med et par kontakter på. Skal prøve å få løsnet det imorgen igjen.

Navet som kom fra Møller idag var såklart feil, for lite hull til drivleddet og 4x100 boltsirkel. Og ABS ringen var også for stor her, så nå lurer jeg fælt på hvilket nav som sto på fra før av???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående skjoldet du kaller det så er det ytterbanen til lagret som sitter igjen. Det skal presses ut den veien du tok navet. Du må plukke av hele dritten i presse det i ei tonnpresse. Og motor festen er alle festa i toppen og trenger ikke å demontere en eneste del for å komme til disse. Et i fronten av motoren og på passasjer siden. De bolten du har ringa rundt gjør at traversen kommer lenger ned når du løsner de. Løsner du bare ene siden så er det ikke noe som faller ned. Da kan du nok bene traversen nok til at du får bolten ut. Vær forsiktig disse sitter som regel som et helvet og knekker lett;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.