G60 kutter plutselig å dra, null reaksjon.

Anbefalte innlegg

Corrado G60'n (PG) begynte å lugge/kutte for 2 dager siden. Motoren skrur ikke seg av, men motor stopper og vil ikke dra mer, dør ut. Veldig travelt, men plutselig så kommer den som en kule igjen. Det skjer kun når den er varm.

 

 

Jeg bytta blå sensor i går og etter det var gjort fungerte den perfekt i knappe 2 dager før den begynte i kveld.

 

co-pot ligger på 600. Skal den ligge på 500? (noen som gidder å forklare hva + og - betyr, mager eller feit blanding?)

 

 

Før jeg bygde om til fmic(i høst) lå co-pot på 8-900 så jeg justerte den ned til 550.

 

Kan det være lamda? En ting jeg reagerte på var at kontakten til lamda ikke sto i, den lå ved siden av(den på motorfeste). Jeg har skrudd mye på bilen, men har aldri rørt lamda, så aner ikke hvor lenge den har vært slik. Satt kontakten der den skulle, men ingen endring. Den har 4 ledninger, 2 hvite, 1 mørk og 1 jord. Kan det være denne? koster jo 2700 på møller.

 

Bilen lader 13,6V så det er jo nok med tanke på de +20% med bensin om den lader for lite.

Har søkt mye på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som LMM/MAF sensor.. usikker på hvilken type som sitter på G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som LMM/MAF sensor.. usikker på hvilken type som sitter på G60

 

Oki, jeg har stussa litt på lmm, men kan ikke finne den (om den har)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som LMM/MAF sensor.. usikker på hvilken type som sitter på G60

 

Ingen av dela. G60'n har MAP-sensor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av dela. G60'n har MAP-sensor :)

 

Ok, vet du hvor den sensoren sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, vet du hvor den sensoren sitter?

Inni hjerna..Der vakuumslangen går

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inni hjerna..Der vakuumslangen går

 

Offf, en ting jeg kansje bør sjekke er den slangen som skal være en meter lang, har ikke sett der enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brytrene på gasspjeldet ( tomgang og fullgass ) er også vanlig feil på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brytrene på gasspjeldet ( tomgang og fullgass ) er også vanlig feil på disse.

 

 

Jaha, er det noe triks jeg kan gjør der for å finne ut av det?(ohme den eventuelt) mener på jeg har lest noe om teip og strips en plass.

 

 

Tomgangen ligger på 1400-1500, den har den gjort så lenge jeg har hatt den, ingen problem.

 

 

Hva er ISV? tomgangsmotor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ISV er tomgangsmotor ja.

 

Tipper den bare lugger under 3000-3500 o/min? Tipper på at du må bytte hallgiver i fordeleren, alternativt at det er en svak bensinpumpe, men mest sannsynlig hallgiver

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ISV er tomgangsmotor ja.

 

Tipper den bare lugger under 3000-3500 o/min? Tipper på at du må bytte hallgiver i fordeleren, alternativt at det er en svak bensinpumpe, men mest sannsynlig hallgiver

 

Det kan stemme ganske bra, kun når den er varm å jeg nesten ikke rører gassen å kjører rolig på lave turtall.

 

 

Hallgiver inni fordeleren? under rotor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter vel under rotor ja. Kontakten sitter på utsiden av fordeleren. Ikke sikker på hvordan det gjøres på Golf, men regner med det sitter en splint gjennom fordeleren som må bankes ut. Alternativet er å kjøpe ny fordeler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.