Anbefalte innlegg

Skal lakke ned A6`n min i nærmeste fremtid (da en idiot tok fronten min her i forrige uke, og jeg ifm. skadeoppgjør og lakkeringsarbeid liksågodt lakker ned fangere og kanaler i bilens farge nå, selv om planen var å gjøre dette til våren). Har dessverre ikke avtagbart hengerfeste, så jeg vurderer å la lakkereren sprøyte hengerfeste i bilens farge, selvfølgelig avhengig av et bra grunnarbeid. Hva kan jeg gjøre med hengerfeste for å unngå rust?? Hengerfeste er montert nytt hos Møller Skøyen, og neppe lakkert e.l. i ettertid, men rusta spiser seg igjennom "originallakken" sakte men sikkert.....

 

Har prøvd med Hammerrite o.l. på biler jeg har hatt før, men det holder ikke særlig lengre enn første vinteren.

 

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve Ronseal. Fåes i flere fargevalg.

NB! Denne skal males over rusten for å få full effekt og for at den skal binde seg ordentlig!

Gjerne et par lag for så å matte og jevne dette før lakkering...

Men hør med lakkverkstedet, de har kanskje en grei løsning.

Lykke til. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakkerte hengerfestet på 80'n for en stund tilbake... det jeg da gjorde var å demontere hele greia. Tok det med meg om bord på båten hvor jeg jobber, deretter slipte av gammel lakk, løs rust etc. med vinkelsliper (med rondellsliper og stålbørste). Deretter fikk det seg ett "bad" i syre. Jeg penslet godt på med ferrobitsyre, lot så dette ligge over natten. Neste morgen var stålet helt grått igjen, og da la jeg på ett strøk med skikkelig to-komponent primer, for så å lakkere over igjen.

Nå lakkerte ikke jeg hengerfestet i bilens farge, men malte det i sort matt. Så jeg slapp å tenke på "finhet" på overflaten for lakkering etterpå...

Jeg sveiset også samtidig inn ett par rustfrie plater, slik at det ble tett der hvor det ikke var tett. Erstattet blant annet ett plastdeksel med rustfritt stål.

Lykke til med arbeidet! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.