#1 Skrevet November 30, 2008 Hei Driver å skal ha av drivknutene på typ85 og typ89 akslingene mine. Men hvordan i all verden får man dem av:s? Har prøvd masse forskjellig. Men de sitter som bare! Vet at typ85 har en splint. Men det rikker seg ikke. På typ89 har jeg ikke sett noen splint i det hele tatt. Noen som vet:)? Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2008 Drill til splinten, gassbrenner og masse vold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2008 Typ 89: Hvis du har hele akslingen ute, så sett fast akslingen i ei skrustikke, finn gummiklubba og bank så knuta av akslingen. Som det står i signaturen til en eller annen på forumet her "Alt går med vold og vaselin" Du kan droppe vaselinet i denne omgang. Men må nok ty til litt vold for å få den av. samme prosedyre gjelder selv om akslingen sitter på bilen. Må bara klakke til det du makter med stor nok hammer, så skal du se at knuta løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2008 Haha:P Vaselin er flott se:P Så typ89 knuta er bare pressa på? Det ser jo nesten ut som om de er i ett! Jaja:P Greit for meg:P Redd for å slå det i filler da:S Er jo så veldig, veldig sterk skjønner dere:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2008 Typ 89 knuta sitter på en låsering på akslingen og tilsvarende spor i knuta, så du må klakke til godt for å få knuta over denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2008 Bank ivei;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2008 Får du den ikke av, slår du ikke hardt nok, eller så bruker du for liten hammer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2008 Hvis det er drivaksler med boltforbindelse til navet (istedenfor mutter) kan man sette en stang inn i hullet til denne bolten og presse drivakselen av i en presse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2008 Dette er vel drivakslene du hentet hos meg? Mener og huske det var den typen med bolt inn i leddet, da holder du drivleddet rett i forhold til akselen og skrur inn skruen til det butter, så tar du i litt til. Og vips, så er leddet løst:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2008 Dette er vel drivakslene du hentet hos meg? Mener og huske det var den typen med bolt inn i leddet, da holder du drivleddet rett i forhold til akselen og skrur inn skruen til det butter, så tar du i litt til. Og vips, så er leddet løst:) Jepp her er den enkleste måten å få det av på. Man bruker bare bolten som ters. Vist det er likt på typ85 akslingen med bolten inne i akslingen så bruker du samme prosedyre. ingen vits med høy kølleføring:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2008 Dette er vel drivakslene du hentet hos meg? Mener og huske det var den typen med bolt inn i leddet, da holder du drivleddet rett i forhold til akselen og skrur inn skruen til det butter, så tar du i litt til. Og vips, så er leddet løst:) Det er de ja;) Jammen så flott:) Da får jeg spare hamringa til typ85 akslingene da:P hehe:) Der er det både splint og tull som må bort:( Uff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2008 HeiDriver å skal ha av drivknutene på typ85 og typ89 akslingene mine. Men hvordan i all verden får man dem av:s? Har prøvd masse forskjellig. Men de sitter som bare! Vet at typ85 har en splint. Men det rikker seg ikke. På typ89 har jeg ikke sett noen splint i det hele tatt. Noen som vet:)? Jesper Graff Bruk glidehammer med overgang. Da går kraften i riktig retning, og drivknuten kommer rett av. http://www.biltema.no/Archive/Product_images/19/Large/19-906_l.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...