Hvilken behandling til skinnseter?

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en 01 modell A6 med svarte skinnseter. Tenkte jeg skulle smøre de. Noen som kan anbefale hva jeg skal smøre med? Hvilket merke, hvor skal jeg kjøpe? Og er det noen spesiell metode?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig har jeg brukt produktene fra Biltema :) De er faktisk bra (=

1. Vask dem med lunkent Zalovann - tørk setene med polérklut

2. Bruk Biltema skinnrens - la det stå litt og tørk av med polérklut evnt noe som ikke loer

3. Bruk Biltema skinnolje (i alle fall på sorte skinnseter) - smør bra på, og la det gjerne stå over natten til det har trukket godt inn. Tørk av med polérklut.

4. Bruk Biltema skinnfett - smør godt inn og la det stå minst natten over - tørk av det overflødige.

You're done :D

Merk at skinnolje kan gjøre skinn mørkere, så har du lyse skinnseter bør du hoppe over trinn 3. Dine er sorte, så go ahead.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare "underskrive" på at Biltema-produktene faktisk er veldig bra, og ikke minst rimelige. For 150 kroner får man alt som trengs til å behandle hele interiøret flere ganger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema produktene kan være like gode som feks det Swisswax settet som kan bestilles på nettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange tema produkter som fungerer bra og hvert fall for prisen (det er ikke dermed sagt alt er billig der). Har desverre ikke testa det her selv, men ska jaggu se om jeg ikke får gjort det en gang... men skal vel nevnes at enkelte liker "glossy"-skinn dash osv og andre liker "matte", sånn som det var når det var nytt, som er mer riktig mener jeg...

Uansett... hardwaxen til biltema er også bra, men den er tung å jobbe med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som fungerer bedre enn noe annet skal jeg ikke uttale meg om, det har jeg lite erfaring med, men jeg kan ihvertfall si at de skinnpleiesakene jeg har brukt fra Biltema ikke har stått det minste tilbake for vesentlig dyrere produkter. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt Autoglym og Meguiars skinnkrem og rens.. Da setene mine ikke har behov for så mye rens, er det selve kremen lukt og mykhet som gjelder. Autoglymen lukter nydelig i flere uker etter påføring, og den gir gode myke seter.

Meguiars har en rens og krem iett, aldri likt slike alt i ett produkter. Men denne fungerer bra, ikke så god lukt men den er mer allsidig. Brukt den på rattet f.eks, det gikk ikke med autoglymen :P

Men kommer nok til å teste Swisswax neste!

Biltemaprodukter.. Ikke brukt og kommer heller ikke til å bruke produkter derfra på mine biler

*Ellers burde denne tråden ligget under bilpleie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamix skinnpleie produkter, ekstremt bra resultat med "nyskinn" lukt

http://www.pimpride.no/product_info.php?products_id=1438 og http://www.pimpride.no/product_info.php?products_id=1437

Kjøpte et av disse skinn settene (direkte fra Englang...sorry Marius ;)). Det er det råeste jeg har vært bort i. Har prøvd mye rart innen bil- / skinnpleie å ingen når disse produtene til sokkeholderne.

Skinnrensen funker meget bra, løfter virkelig skitten vekk...(følg anvisning)...å skinn kremen bløtgjør på et sett som for skinnet til å se ut å føles som nytt. Blir heller ikke plastic-fantastic-shiny effekt av denne serien.

Lukten kunne jeg vært foruten, det lukter SKIKKELIG nytt skinn i bilen når du er ferdig...Men det har gitt seg nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv syns jeg Swissvax sine skinnpleieprodukter er helt råe! Alt blir som nytt!

Enkelt og bruke også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt swisswax :) Så da blir det å teste det når det kommer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble sendt i går, regner med du fikk sporingsnr på mail? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble sendt i går, regner med du fikk sporingsnr på mail? :)

Hmmm finner bare bekreftelse på paypal jeg. Så enten har jeg ikke fått sporings nr eller så har den rota seg bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig har jeg brukt produktene fra Biltema :) De er faktisk bra (=

1. Vask dem med lunkent Zalovann - tørk setene med polérklut

2. Bruk Biltema skinnrens - la det stå litt og tørk av med polérklut evnt noe som ikke loer

3. Bruk Biltema skinnolje (i alle fall på sorte skinnseter) - smør bra på, og la det gjerne stå over natten til det har trukket godt inn. Tørk av med polérklut.

4. Bruk Biltema skinnfett - smør godt inn og la det stå minst natten over - tørk av det overflødige.

You're done :D

Merk at skinnolje kan gjøre skinn mørkere, så har du lyse skinnseter bør du hoppe over trinn 3. Dine er sorte, så go ahead.

Å vaske setene med zalo er vel ikke lurt? Man skal vel helst ikke bruke fettløsende produkter på skinn..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.