#1 Skrevet November 30, 2008 kjøleviften på rs2'n går konstant. og får dermed ikke opp tempen til 90 grader. noen som har en ide om hva som er gale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2008 Mener min går hele tia også. Tempen lå på 90 grader når bilen stod på tomgang i et kvarter ca etter oppstart. Men når jeg kjører går tempen litt ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2008 Er en tempføler som er gåen da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2008 Er en tempføler som er gåen da... hvor mange følere er det som kan være aktuell da? og plassering. vet den nede på radiatoren er nylig bytta. min kommer aldri opp på 90 grader, selv på tomgang:o ligger rundt 80 grader kansje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2008 Hadde samme problemet, skrudde bare på klima og av igjen og da slutta den og gå. Er vel 2-3 trinns hastighet på vifta. Trinn 1 går når ac er på trinn 2 og 3 går når den blir så og så varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2008 hvor mange følere er det som kan være aktuell da? og plassering. vet den nede på radiatoren er nylig bytta. min kommer aldri opp på 90 grader, selv på tomgang:o ligger rundt 80 grader kansje. Termostaten din sikkert gåen og siden kjølevifta går så blir den nedkjølt. Kan selv også være selve temp følern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2008 har sjekket med kjølevannstemperaturen via OBD, kanal 51, og på min så stemmer denne skalaen helt nøyaktig med min termostat, som åpner på 88 grader slik den skal på RS2. Trodde i lange tider at motoren ikke ble skikkelig varm, men den var over 85 grader fant jeg tilslutt ut via OBD. Skiftet termostaten uansett, og nå ligger den rett på 88 hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2008 Den merkinga før 90 der kan vel ikke stemme? Nåla mi ligger ca midt mellom 50 og 90 og den viste ca 74-75grader på kanal51 på klima anlegget.. Jeg har en termostat som ikke er helt tett forresten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2008 Er den merkingen på kjølevæsketempraturen riktig? Er det slik på fks B4 2,3E også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2008 kjøleviften på rs2'n går konstant. og får dermed ikke opp tempen til 90 grader. noen som har en ide om hva som er gale? Kjølevifta går konstant så lenge du har på kupe'vifta. Skru av den, så skal kjølevifta stoppe. Sjekk reell kjølevannstemp ved å sjekke kanal 51 på klimaen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2008 Kjølevifta går konstant så lenge du har på kupe'vifta. Skru av den, så skal kjølevifta stoppe.Sjekk reell kjølevannstemp ved å sjekke kanal 51 på klimaen. ok. skal prøve snart å slå den av:) spør kansje litt dumt nå, men kanal 51? hvordan sjekker jeg den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2008 Helt til høgre har du 4 knapper eller kå det var, trykk på den nederste(resirk var det vel?) og pil opp på likt så skal du få opp 01 i displayet. så trykker du deg bare fram til 51vises via + eller -, trykk så auto. Mener dette skal være riktig, lenge siden eg har jort det:s får arrestere meg om eg tar feil, men meiner dette skal stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2008 Helt til høgre har du 4 knapper eller kå det var, trykk på den nederste(resirk var det vel?) og pil opp på likt så skal du få opp 01 i displayet.så trykker du deg bare fram til 51vises via + eller -, trykk så auto. Mener dette skal være riktig, lenge siden eg har jort det:s får arrestere meg om eg tar feil, men meiner dette skal stemme. fant ut av det:) takker for tips. fikk av vifta og kjørte rolig langs veien. leste av tallet i klimadisplay og dette så ut til å stemme i forhold til instrumentet. men både med og uten vifte ligger bilen på rundt 80 grader på rolig vanlig kjøring langs vei. og stiger opp til 90 grader og litt forbi når den står på tomgang. er 0 grader i luften her nå foresten. så da stemmer måler i instrumentet og motortemp vil ikke opp i 88 grader under kjøring:o er det da termostaten som er dårlig eller ødelagt? vil også tilføye at bilen ryker mye hvitrøyk når den er kald. har sjekket olje og kjøleveske og er ikke vann i oljen eller olje i vannet. så når jeg sto på tomgang at det røyk litt fra turbo. er det noe med turboen som kan være klar for utskiftning? takker for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 1, 2008 ingen som muligens kan bekrefte dette med termostaten? skulle ha fått vite svaret fort så jeg kan få bestille litt deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 1, 2008 At 2,2 ryker veldig hvitt er vel normalt tror jeg. Ang termostat så er det bare og handle ca 300 kr så er du i tvil så bare bytt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 1, 2008 Min ligger på rundt 83-84 grader på klimadisplayet ved vanlig kjøring. Jeg har fjernet den lille radiatoren, og dette bedrer faktisk kjølingen under de fleste forhold pga bedre luftflow over motor/innsug. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 1, 2008 Du har gåen termostat, uten tvil. Bytt den, så hjelper det nok på temperaturproblemet. Mindre slitasje og lavere forbruk får du også. Radiatorviften går på laveste trinn konstant så lenge AC-kompressoren er innkoblet, det er helt normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 1, 2008 da blir det å handle ny termostat i morgen:) er det rød kjøleveske som er den beste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 1, 2008 (endret) bruk kun G30 kjølevæske på disse...rød ja...kjøp orginal termostat fra møller...forskjellig åpningstidspunkt på S4 og RS2... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 2, 2008 legger til litt mer her jeg. skal bytte olje, termostat og kjøleveske nå. hvor mange liter olje går det på adu? og hvor mangen litet kjøleveske ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 2, 2008 legger til litt mer her jeg. skal bytte olje, termostat og kjøleveske nå.hvor mange liter olje går det på adu? og hvor mangen litet kjøleveske ca? Husk å bestille med pakning til termostaten. Tror det er rundt 4,5 liter olje med filterbytte. Ca 8 - 8,5 liter frostvæske tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 2, 2008 Husk å bestille med pakning til termostaten. Tror det er rundt 4,5 liter olje med filterbytte. Ca 8 - 8,5 liter frostvæske tror jeg. ok, fikk med pakning ja. takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 2, 2008 Min ligger på 81-86 på displayet.. Noen som har en oversikt over ha de andre "kodene" er til? 60 koder der, så bør være andre kule ting og lese av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 2, 2008 Bilen har ikke vondt av bytte av kjølevæske og termostat (G30 aka G12+ skal også være noe bedre enn den gamle G11), men det er ikke sikkert at det er noe galt med termostaten hvis du ligger på rett i overkant av 80C på displayet. En grei måte å sjekke om termostaten er gåen på er å få den opp i riktig driftstemperatur, og så kjøre ned en lang bakke. Hvis tempen da raskt synker til godt under åpningstempen for termostaten er den gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 2, 2008 Min ligger på 81-86 på displayet..Noen som har en oversikt over ha de andre "kodene" er til? 60 koder der, så bør være andre kule ting og lese av? http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...