kjølevifte går konstant på RS2!

Anbefalte innlegg

Kult å kunne lese av så mange ting der da!

Hadde ingen feilkoder, så er vell ikke bruk for vagcom på en måte da, hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult å kunne lese av så mange ting der da!

Hadde ingen feilkoder, så er vell ikke bruk for vagcom på en måte da, hehe :)

 

På det displayet leser man kun feilkoder på klima, ikke på motor, brems, etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter termostaten på RS2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har ikke vondt av bytte av kjølevæske og termostat (G30 aka G12+ skal også være noe bedre enn den gamle G11), men det er ikke sikkert at det er noe galt med termostaten hvis du ligger på rett i overkant av 80C på displayet. En grei måte å sjekke om termostaten er gåen på er å få den opp i riktig driftstemperatur, og så kjøre ned en lang bakke. Hvis tempen da raskt synker til godt under åpningstempen for termostaten er den gåen.

 

er dette så skjer. ligger på 90 grader helt til jeg kjører. da synker den ned til 79.80 grader.

fikk av den gamle nå i kveld. skal på med ny i morgen å se om det er noe forskjell.

og anngående hvitrøyken fra eksos så er den blitt verre. er det toppakningen som er røket da? eller må jeg bytte topp p.g.a sprekker?

 

termostaten ligger rett bak og under servopumpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta termostat på min også i går faktisk. Litt av en drittjobb, Den kunne vel ikke ha vært plassert noe værre sted egentlig.

Men min blei aldri driftsvarm nå som det er kjølig ute, lå på maks 74-75grader. Nå som jeg har bytta termostat så ligger den på rundt 80-85grader under kjøring, og nåla står på rundt 90.

 

Kan forrsten legge til at dere som sier at man MÅ kjøpe org termostat er bare tull. Den jeg kjøpte på mekonomen er Wahler(org. kvalitet) og er nøyaktig lik den som satt i bilen! Termostaten som satt i bilen min var datert 03/95 så den har sitti der siden bilen var ny.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg er det samme termostat på omtrent alle femmere fra "tidenes morgen" i 1977 frem til den siste ble laget i 1977. Veldig enkelt og greit, og alle bensinmotorene har 87 graders termostat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta termostat på min også i går faktisk. Litt av en drittjobb, Den kunne vel ikke ha vært plassert noe værre sted egentlig.

Men min blei aldri driftsvarm nå som det er kjølig ute, lå på maks 74-75grader. Nå som jeg har bytta termostat så ligger den på rundt 80-85grader under kjøring, og nåla står på rundt 90.

 

Kan forrsten legge til at dere som sier at man MÅ kjøpe org termostat er bare tull. Den jeg kjøpte på mekonomen er Wahler(org. kvalitet) og er nøyaktig lik den som satt i bilen! Termostaten som satt i bilen min var datert 03/95 så den har sitti der siden bilen var ny.. :)

 

*2! måtte jo av med det meste der i fronten.:P hadde ikke ny frostveske, så skal fyre den opp igjen i kveld å se om tempen blir noe bedre.

og ja, trenger ikke kjøpe orginal termostat!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min RS2. Tenkte å bytte termostat til helgen. Likte ikke å høre at man måtte demontere nesten hele fronten for å komme til. Noen som kan beskrive litt nærmere hvordan man bytter termostat på RS2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min RS2. Tenkte å bytte termostat til helgen. Likte ikke å høre at man måtte demontere nesten hele fronten for å komme til. Noen som kan beskrive litt nærmere hvordan man bytter termostat på RS2.

 

Her står det um termostatbytte på S2, skulle vel vere ganske likt på RS2..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en på forumet het som hevdet at det var en 20 minutters jobb på RS2, men han må være rimelig kjapp..

Er ganske trangt. Tapp ut kjølevæsken, løsne aux radiator og heng den til side (dette er forøvrig en god anledning til å fjerne denne. Man sparer ca 5 kg fra fronten, og kjølingen blir faktisk bedre pga mye bedre flow over motor. Innsug og turbo får nå tilgang på kjølende vind, og dette betyr mer effekt.)

Løsne servo pumpa og heng den til side, og så har man tilgang til termostathuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur jeg fortsetter å kjøre på 74 grader en stund til etter å ha lest det greiene der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den tråden i innlegget til Lars så virker det som en dags jobb for 2 mann...Må da gå an å gjøre dette enklere. Hvorfor må frostvæsken tappes ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kurrant jobb, bare litt tidkrevendes.. :) Jeg brukte litt over 6 timer, men da tok jeg meg veldig god tid også var jeg av med vannmanifolden også og byttet pakninger der. Jeg demonterte ikke servopumpa, men tok ut hele radiatoren. Hvis det funker å bare demontere servopumpa så er nok det enklest vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må frostvæsken tappes ut.

 

Hva tror du skjer når du skrur opp en termostat som ligger under nivået til ekspansjontanken?

 

Jeg skal love deg at hvis du ikke har tømt systemet før du gjør det, så får du tømt det da! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en på forumet het som hevdet at det var en 20 minutters jobb på RS2, men han må være rimelig kjapp..

Er ganske trangt. Tapp ut kjølevæsken, løsne aux radiator og heng den til side (dette er forøvrig en god anledning til å fjerne denne. Man sparer ca 5 kg fra fronten, og kjølingen blir faktisk bedre pga mye bedre flow over motor. Innsug og turbo får nå tilgang på kjølende vind, og dette betyr mer effekt.)

Løsne servo pumpa og heng den til side, og så har man tilgang til termostathuset.

 

Blokker du bare slangene til aux radiatoren eller er det best å lage et rør mellom slangene for å få sirkulasjon der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokker du bare slangene til aux radiatoren eller er det best å lage et rør mellom slangene for å få sirkulasjon der?

 

Blokker slangene, hvis ikke vil vannet bare ta snarveien utenom radiatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått på ny termostat og nå ligger bilen på 90 grader ved kjøring:)

 

over til et annet spørsmål. bensinmåleren min viser helt feil, og lurer derfor på hvor stor bensintanken på rs2 er? så jeg finner ut når jeg skal fylle bensin:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått på ny termostat og nå ligger bilen på 90 grader ved kjøring:)

 

over til et annet spørsmål. bensinmåleren min viser helt feil, og lurer derfor på hvor stor bensintanken på rs2 er? så jeg finner ut når jeg skal fylle bensin:o

 

Viser den 90 både i dashen og i klimadisplayet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser den 90 både i dashen og i klimadisplayet?

 

jepp. stemmer det:) vet du foresten hvor mange liter bensintanken er på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta opp måleren i tanken,å se om den er bøyd eller skada på noen måte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror der er en "glideplate" som gir utslag når flyteelementet beveger seg, og har forskjellig motstand oppover..

Den var skitten på A6 en min..

I en annen bil har jeg vært bort i at ledningen på sensoren var av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror der er en "glideplate" som gir utslag når flyteelementet beveger seg, og har forskjellig motstand oppover..

Den var skitten på A6 en min..

I en annen bil har jeg vært bort i at ledningen på sensoren var av..

 

ok. måleren beveger seg. men bare fra full tank og ned til første strek. men ingen som kan svare på hvor mange liter tanken er på rs2? skal på langtur til helga og hadde vert gøy å vite når jeg er tom for bensin!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var 70 liter på en S2 Avant jeg hadde. Men brukte sånn ca 1,2-1,3 på blanda og så vidt under litern på langkjøring. (0,85)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. måleren beveger seg. men bare fra full tank og ned til første strek. men ingen som kan svare på hvor mange liter tanken er på rs2? skal på langtur til helga og hadde vert gøy å vite når jeg er tom for bensin!:P

 

Går den ikke lenger ned?: klø : Da jeg prøvekjørte den så gikk da måleren lenger ned, gikk fra litt under halv til 3/4 det døgnet jeg prøvde bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. måleren beveger seg. men bare fra full tank og ned til første strek. men ingen som kan svare på hvor mange liter tanken er på rs2? skal på langtur til helga og hadde vert gøy å vite når jeg er tom for bensin!:P

 

Tanken er på ca 64l.

Det er ca 8l igjen når symbolet for tom tank kommer opp i displayet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.