Service + div små rep 1.8t AEB

Anbefalte innlegg

Tenkte at nå er det på tide med en "stor service" på passaten.

Tenkte og bytte:

Register reim

Kamkjede og strammer

Og bilen drikker så mye olje at må sikkert fikse noe ventil styr

Så det jeg lurer på er hva jeg trenger av deler og hva som er lurt og bytte?

Vannpumpe? Og sånne strammehjul osv?

Simringer til kammene?

Ventiltetning? Må jeg ha selve ventilene og sånne fjører til de? Slipe ventilene, vits og hvem gjør sånt? Eller rett og slett bytte ventiler?

Pakninger?

Bolter?

Har aldri gjort noe sånt før så har ingen anelse, men en gang må jo være den første med alle.

Kan sikkert ringe Møller eller NBS eller mekonomen i morgen etc for og finne det ut, men spør her jeg så om noen veit en god smørbrødliste på hva som trengs så ville det vært fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet litt på min apu (1,8t)...

Jeg slet også med olje som forsvant, sjekk rundt toppdekselpakningen din og pakningen ved oljefilterbraketten mot blokka.

Jeg byttet pakningene der og nå forsvinner det ikke en dråpe :)

for og komme skikkelig til så tok jeg av innsuget, men det får du vurdere om du trenger selv...

Regrem bytter du greit koster ca 4000,- for remsett med løpehjul og strammer... (er vel halve prisen fra vagparts.com)

Kamkjede og strammer er vel strengt tatt ikke nødvendig og bytte om det ikke "tikker" der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet litt på min apu (1,8t)...

Jeg slet også med olje som forsvant, sjekk rundt toppdekselpakningen din og pakningen ved oljefilterbraketten mot blokka.

Jeg byttet pakningene der og nå forsvinner det ikke en dråpe :)

for og komme skikkelig til så tok jeg av innsuget, men det får du vurdere om du trenger selv...

Regrem bytter du greit koster ca 4000,- for remsett med løpehjul og strammer... (er vel halve prisen fra vagparts.com)

Kamkjede og strammer er vel strengt tatt ikke nødvendig og bytte om det ikke "tikker" der...

Har tikka de siste 20k så det er på tide :/

Men lakk din olje? For jeg har ikke sett den har lekt noe olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lakk olje ja, du ser det ikke fordi det er plate under motoren så det går ikke ned på bakken.

Men sjekk motoren din nøye, så kanskje du også har flaks ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte endel jeg:

Norskbildelsenter:

Regreim kit - ca 2000

Pakningsett topp/slipe ca 1000

Toppdekselpakning ca 200

Møller:

Strekkbolter 10 stk ca 500

Kam akslingskjede ca 700

Kamakslingstrammer ca 2000 :(

Pakning til strammern ca 100

Mekonomen:

Vannpumpe ca 700

Termostat ca 300

Noen som veit om det er vits og bytte ventil løftere? Enten de 8 på eksos eller de 12 på innsugssiden?

Så da tror jeg at jeg har alt, men av en klok erfart grunn så mangler man ALLTID noe:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du moment nøkkel da?

Uten det kan du bare glemme og få på toppen riktig (pluss det meste annet...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du moment nøkkel da?

Uten det kan du bare glemme og få på toppen riktig (pluss det meste annet...)

Tenkte og lage en tråd om det, men stikker på biltema og kjøper en til 500 kr på torsdag:)

Vis den er ok da seff:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en fra Biltema og den virker bra, nå har jeg aldri kalibrert den men skruene blir hvertfall skrudd til likt...

Den jeg har er vel gått ut av sortimanget, men de de har nå er sikkert like bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en fra Biltema og den virker bra, nå har jeg aldri kalibrert den men skruene blir hvertfall skrudd til likt...

Den jeg har er vel gått ut av sortimanget, men de de har nå er sikkert like bra :)

Den de har nå så er den kalibrert og det ligger et skriv nedi så man ser hvor mye avik den har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.