#1 Skrevet Desember 1, 2008 Tenkte at nå er det på tide med en "stor service" på passaten. Tenkte og bytte: Register reim Kamkjede og strammer Og bilen drikker så mye olje at må sikkert fikse noe ventil styr Så det jeg lurer på er hva jeg trenger av deler og hva som er lurt og bytte? Vannpumpe? Og sånne strammehjul osv? Simringer til kammene? Ventiltetning? Må jeg ha selve ventilene og sånne fjører til de? Slipe ventilene, vits og hvem gjør sånt? Eller rett og slett bytte ventiler? Pakninger? Bolter? Har aldri gjort noe sånt før så har ingen anelse, men en gang må jo være den første med alle. Kan sikkert ringe Møller eller NBS eller mekonomen i morgen etc for og finne det ut, men spør her jeg så om noen veit en god smørbrødliste på hva som trengs så ville det vært fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2008 Jeg har akkurat byttet litt på min apu (1,8t)... Jeg slet også med olje som forsvant, sjekk rundt toppdekselpakningen din og pakningen ved oljefilterbraketten mot blokka. Jeg byttet pakningene der og nå forsvinner det ikke en dråpe for og komme skikkelig til så tok jeg av innsuget, men det får du vurdere om du trenger selv... Regrem bytter du greit koster ca 4000,- for remsett med løpehjul og strammer... (er vel halve prisen fra vagparts.com) Kamkjede og strammer er vel strengt tatt ikke nødvendig og bytte om det ikke "tikker" der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2008 Jeg har akkurat byttet litt på min apu (1,8t)... Jeg slet også med olje som forsvant, sjekk rundt toppdekselpakningen din og pakningen ved oljefilterbraketten mot blokka. Jeg byttet pakningene der og nå forsvinner det ikke en dråpe for og komme skikkelig til så tok jeg av innsuget, men det får du vurdere om du trenger selv... Regrem bytter du greit koster ca 4000,- for remsett med løpehjul og strammer... (er vel halve prisen fra vagparts.com) Kamkjede og strammer er vel strengt tatt ikke nødvendig og bytte om det ikke "tikker" der... Har tikka de siste 20k så det er på tide Men lakk din olje? For jeg har ikke sett den har lekt noe olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2008 Den lakk olje ja, du ser det ikke fordi det er plate under motoren så det går ikke ned på bakken. Men sjekk motoren din nøye, så kanskje du også har flaks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2008 Bestilte endel jeg: Norskbildelsenter: Regreim kit - ca 2000 Pakningsett topp/slipe ca 1000 Toppdekselpakning ca 200 Møller: Strekkbolter 10 stk ca 500 Kam akslingskjede ca 700 Kamakslingstrammer ca 2000 Pakning til strammern ca 100 Mekonomen: Vannpumpe ca 700 Termostat ca 300 Noen som veit om det er vits og bytte ventil løftere? Enten de 8 på eksos eller de 12 på innsugssiden? Så da tror jeg at jeg har alt, men av en klok erfart grunn så mangler man ALLTID noe:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2008 Har du moment nøkkel da? Uten det kan du bare glemme og få på toppen riktig (pluss det meste annet...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2008 Har du moment nøkkel da? Uten det kan du bare glemme og få på toppen riktig (pluss det meste annet...) Tenkte og lage en tråd om det, men stikker på biltema og kjøper en til 500 kr på torsdag:) Vis den er ok da seff:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2008 Jeg har en fra Biltema og den virker bra, nå har jeg aldri kalibrert den men skruene blir hvertfall skrudd til likt... Den jeg har er vel gått ut av sortimanget, men de de har nå er sikkert like bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2008 Jeg har en fra Biltema og den virker bra, nå har jeg aldri kalibrert den men skruene blir hvertfall skrudd til likt... Den jeg har er vel gått ut av sortimanget, men de de har nå er sikkert like bra Den de har nå så er den kalibrert og det ligger et skriv nedi så man ser hvor mye avik den har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...