Longlifeservice etter 9000km?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Er dette virkelig nødvendig på en 06 mod GOlf GT TDI 2,0, eller holder det med et oljeskift?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva er forskjell på "longlife service" og "oljeskift"??, jo type olje i forhold til intervall.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

longlife er vel oljen ja .

den holder vel lengere osv, å de bilene som er levert med det bør gå på det elns?

men din som er chippet bør vel kanskje vurdere noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittelen sier. Er dette virkelig nødvendig på en 06 mod GOlf GT TDI 2,0, eller holder det med et oljeskift?

Longlife intervallet bestemmes jo av kjørestil/mønster o.s.v

Så dersom du får opp dette etter 9000 så kan det jo ha noen med saken å gjøre at bilen er gått så lite på 2 år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Longlife intervallet bestemmes jo av kjørestil/mønster o.s.v

Så dersom du får opp dette etter 9000 så kan det jo ha noen med saken å gjøre at bilen er gått så lite på 2 år

Intervallet settes med VAGCOM både på km og dager, så det er riktig som Rudi skriver; pga tid kommer den opp med service. Hvis du fortsatt tenker å ha Longlife på bilen, så bytt til samme.

Jeg endret intervallen på Passaten min til 15000km/365 dager, for ikke å kjøre for lenge på oljen. Vil heller skifte en gang for mye en å kjøre 30000km på samme oljen.

Billig investering. Oljen kjøper du super billig hos http://www.fuchs.no med klubbrabatt:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Problemet" med å skifte selv er jo selvfølgelig at det ikke kommer med i serviceheftet. Vanligvis har jeg pleid å ta 30.000km servicene på merkeverksted å bytte olje/filter selv hver 15' km utenom. Denne gangen ble det jo litt spesielt siden bilen har gått så lite og det er "alder" som slår inn. 4700,- - rabatt på merkeverksted var jo ikke heller helt etter juleboka ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også mulig å ta med seg olje til verkstedet. Bruker selv Titan oljene som også brukes på fabrikk. Gode priser på http://www.oljelageret.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du kjører så lite over 2 år anbefales det å gå over til tid/km intervall som er 15 000km/1 år.

Husk at du også skal bytte bremsevæske nå, så greit å ta den servicen:) (hvis du ikke har gjort det alt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du kjører så lite over 2 år anbefales det å gå over til tid/km intervall som er 15 000km/1 år.

Husk at du også skal bytte bremsevæske nå, så greit å ta den servicen:) (hvis du ikke har gjort det alt)

Det er nok ikke jeg som kjører så lite. Tenk på det. Hadde vært gøy å ha bilen i noen år til uten at den runda 20.000km. Service er nå bestilt så får jeg bare bite i meg at pengene ikke gikk til det som var tenkt. Kom liksom litt overraskende på meg denne servicen siden jeg hadde kjørt ca 250m med etter at tidligere eier var trygt plassert hjemme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke jeg som kjører så lite. Tenk på det. Hadde vært gøy å ha bilen i noen år til uten at den runda 20.000km. Service er nå bestilt så får jeg bare bite i meg at pengene ikke gikk til det som var tenkt. Kom liksom litt overraskende på meg denne servicen siden jeg hadde kjørt ca 250m med etter at tidligere eier var trygt plassert hjemme :)

Da må han ha fått noe varsel.... mener den varsler en god stund i forveien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må han ha fått noe varsel.... mener den varsler en god stund i forveien.

Han har nok ikke det. Jeg kjørte først bilen med han som passasjer fra Værnes og inn til Trondheim. Intet varsel da, så det var rimelig overraskende kan man si, men det får så være. Det eneste som skjer er at polo'n må ha litt heftelser en liten stund til : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er kjørt 9000km på 2 år, er det relativt lite, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.