A4 1.8TQ motor fusker! Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg ny a4 b5 stasjongsvogn som er herlig å kjøre. Det er satt inn større turbo(manuelt justert), chip, popof. Overhalt hele motor for ikke så lenge siden for reg.reim ble ødelagt... da ble byta stempler, topp, olje pumpa, vann pumpa og reg.reima selvsagt....

 

da jeg kjøpte bilen så fuska den allerede, men byttet jeg slangen fra popof til motor for den gamle var helt klemt sammen så slutta den å fuske....men for to dager siden kom den fuskinga igjen og jeg vet ikke hva det kan være... kan det være pga popofen eller at turbon er justert manuelt?

 

venter på noen bra forslag, takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har peiling på detta el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke akkurat anbefalt med poppoff på disse motorene, det beste er vel å bytte til en lukket resirk ventil fra feks tt 225HK som er forsterket eller en Forge (07?) ventil.

 

her er noen tråder om dette.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=104816&highlight=1%2C8t+resirk

og et søkeresultat ang temaet:

http://forum.vwaudi-club.no/search.php?searchid=5890455

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på den der.. Har du ikkje bygget om til hiddensprut og fremdeles bruker luftmengdemåler så blir det ofte MYE krøll ved å bruke en ventil som slipper lufta ut. Been there, done that!

 

Nå kommer det sikkert en ellerannen luring og skal diskutere på det fordi det "går vanligvis bra". Ja, noen er heldig og ting fungerer, MEN i de aller fleste tilfeller blir det bare krøll. Jeg har en forge 007 som står i orginal plasseringen til den orginale resirkventilen. Det funker gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått lest ut feilkoder? Det fleste svarene ligger der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for forskjellige meninga...

jeg har tatt ut popof og byttet luftmengdemåler, sjekket turbo trykk, feilsøkte motoren, sjekket at den får nok bensin og luft....

det er et lite sprekk i manifoild, tror det kan være det kanskje? når bilen er veldig kald så på første draget skjenner jeg at den fusker ikke...

har noen peiling om chip? kan det være problemet der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når bilen er veldig kald så på første draget skjenner jeg at den fusker ikke...

 

Coil,coil,coil,coil! Been there, done that!

 

Måtte bytte alle 4 for at min skulle bli bra. Tror jeg har liggende 4 brukte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coil,coil,coil,coil! Been there, done that!

 

Måtte bytte alle 4 for at min skulle bli bra. Tror jeg har liggende 4 brukte...

 

Da var det ikke bare meg som tippa coil :)

 

Akkurat dette syptomet er jo tatt opp tonnevis med ganger før!

 

Søkefunksjonen er en fin ting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper coil jeg også. Ligner på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coil på 1,8T er vel forbruksvare om jeg ikke husker feil. Kan lønne seg å kjøpe en ekstra og ha liggende til den lørdag/søndag den neste streiker : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:D takk for alle, skal prøve å bytte coil da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coiler ser egentlig bra ut...

det er ikke noe sprekk i de el noen ting...men det var litt rart for at tre av de står s4 på, har det noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut ja.. Det gjorde mine og. Innvendig at skaden ligger. Det står s4 på alle fire mine. Om du leser i denne tråden, så kan du se hvor fantastisk man kan bli plaget met en 1.8T Aeb motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt en og en coil til du finner synderen, det er uten tvil problemet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt en og en coil til du finner synderen, det er uten tvil problemet ditt.

 

Det er måten ja, men vær obs på at du kan være like klok av det. Jeg gjorde akkurat det, men problemet var der fremdeles. Da jeg byttet ALLE 4, da bynte ting å fungere igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har egentlig lest veldig mye om 1.8T motorer i det siste så kjønte jeg at det er mest kødd AEB motorer...mange som har problemer med luftmengdemåler, bensinpumpa, fordeler, n 75 ventil og samme problemen som jeg har...

 

 

lars andreas haugli snakket om at du har 4 coiler liggendes hjemme...kunne jeg kjøpe de av deg hvis de er i orden?

har det noe å si hvis coiler er fra en annen motor med annerledes bokstaver? el må det være like bokstaver? for på min er 2 eller 3 coiler som står s4 på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan det være manifoild egentlig? fro jeg har bra draget når bilen har stått hele natta ute i -15 C... men det er bare i et par minutt til bilen blir litt varm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har egentlig lest veldig mye om 1.8T motorer i det siste så kjønte jeg at det er mest kødd AEB motorer...mange som har problemer med luftmengdemåler, bensinpumpa, fordeler, n 75 ventil og samme problemen som jeg har...

 

 

lars andreas haugli snakket om at du har 4 coiler liggendes hjemme...kunne jeg kjøpe de av deg hvis de er i orden?

har det noe å si hvis coiler er fra en annen motor med annerledes bokstaver? el må det være like bokstaver? for på min er 2 eller 3 coiler som står s4 på...

 

Hvor de stammer fra spiller ingen rolle bare delenummeret stemmer. Og som sagt, det står S4 på alle mine colier. Ang manifold, jeg hadde samme tanken selv, at det var sprekk et sted så det ble feil med lambdamålinger etc. Kom fram til at det kunne utelukkes.

 

Kjenner du ingen andre som har en AEB motor så kunne du bare byttelånt coilene en liten tur. Jeg har 4 (mulig 8) coiler liggende, men hvor, det må gudene vite.. Skal ha meg en liten oppryddingsaksjon på nyåret.. Mener og de selger på mekkonomen etc. 750kr/stk tror jeg. Orginale koster vell rundt 1500kr/stk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk lars, du hjelper meg mye her ;)

jeg bor i valdres og det er jævlig populært med opel og bmw her, men jeg holder meg til audi uansett...så jeg kjenner ingen som har en audi med 1.8T. det er noen som har s2, s4 og rs4, men det er noen få...

de coiler du har er i orden el? hvis ikke så kjøper jeg nye får jeg finner engen som har noen til salgs...nye koster 800kr/stk her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig har jeg fått tak i coiler!skal bytte de i morra.. skal også sveise manifoilden i helga... hvis det hjelper ikke så aner ikke hva det kan være :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig fikk jeg byttet de coilee...det var det! :D bilen går som den skal nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt du fikk ordnet det, er et sant helvette når de lunefulle 1,8 T motorene begynner å kødde!: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant det, jeg sleit ganske lenge til jeg fant ut hva det var for noe... men nå kan jeg ganske mye om den motoren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.