Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med min s6 c4. avant. Ryggelyset virker periodevis. Når jeg slår på bakviskeren, så lyser det svakt i pærene til knappene for tåkelysbak og varmetråder bak.

Hvordan feilsøker jeg. Tenkte med en gang at problemene må ligge i bakluken. Et felles kontaktpunkt. trenger litt hjelp her.

Mvh

Jan-Åge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes akkurat som som det jeg hadde for noen år siden, regner sterkt med det er pga. at det er herpa kabler inni den gummioverføringa som ledningene går i mellom bakluka og karosseriet.

Hos meg var flere kabler helt av, og resten av kablene gnikka hull på så det blei overslag uansett hva i bakluka jeg brukte.

Jeg tok av dekselet på førersiden atmed vinduet på bakluka, og plastdekselet i taket rett innfor der gummioverføringa kommer inn, så klippa jeg alle kablene og skjøta dem med nye litt ned på hver side.

Alt du trenger et 3-4 meter 1,5mm2 og et par meter 2,5mm2 kabel, pluss skjøtehylser i rødt og blått.

Etter denne fiksen hos meg har jeg smurt opp inni denne overføringa hvert år med fett slik at jeg slipper det samme på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes akkurat som som det jeg hadde for noen år siden, regner sterkt med det er pga. at det er herpa kabler inni den gummioverføringa som ledningene går i mellom bakluka og karosseriet.

Hos meg var flere kabler helt av, og resten av kablene gnikka hull på så det blei overslag uansett hva i bakluka jeg brukte.

Jeg tok av dekselet på førersiden atmed vinduet på bakluka, og plastdekselet i taket rett innfor der gummioverføringa kommer inn, så klippa jeg alle kablene og skjøta dem med nye litt ned på hver side.

Alt du trenger et 3-4 meter 1,5mm2 og et par meter 2,5mm2 kabel, pluss skjøtehylser i rødt og blått.

Etter denne fiksen hos meg har jeg smurt opp inni denne overføringa hvert år med fett slik at jeg slipper det samme på nytt.

Gjorde akkurat som han skriver jeg også, men hadde ikke i fett. Det er et lurt triks jeg skal gjøre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler med deg på denne , har mye av de samme feilene på min S4 c4 , første ting jeg fiksa var den brune kabelen som går opp i kabeltrekket på venstre side. Denne er vist et svakt punkt på c4 og går ofte av eller nesten.

ellers har jeg funnet feil ved nummerskiltlyset og ryggelyset. Fikk bort mye av feilene men har fortsatt feil på den når jeg setter den i revers.

Fikk fortalt at det var mye feil med disse, spesielt når en har begynt å fått funkt baki der.

Blir utskifting av det meste av kabling ++ på meg til sommeren hvertfall for å få luket bort dette.

Håper det hjelper litt og lykke til :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for raske tilbakemeldinger. Skal se på om dette er feilen hos meg.

mvh

Jan-Åge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.