#1 Skrevet Desember 1, 2008 Har fått litt problemer med audien min. Coupe med 2,8 30v. Pluggene har og et jevnt kokse lag. Noen som kan sette en pekpin på hva som er galt? lmm? Har og litt lav ladespenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2008 (endret) veivposisjonsføler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2008 er dette no som vil komme opp i vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2008 det skal vel komme opp i vagcom ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2008 Bilen fungerer bra når den er kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2008 Temperatursensor for motorstyring, LMM, lambdasonder. Begynn med å bytte temperatursensoren som sitter i bakkant av motoren på venstre side. (sett fra førersetet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2008 Henger meg på her. Har samme fuske-smelle-rykke-symptomer på min A6 2.4. Jeg finner ikke noe mistenkelig i VAG-COM, men nå er ikke jeg noen ekspert da.. Uansett, bilen var på Møller i dag, og de fant heller ikke ut noe særlig, men anbefalte å skifte tennplugger og ATF-olje. ATF-oljen er 25000 km gammel, så den forklaringen utgår. Min bil går også som en klokke når den er kald, men når den er skikkelig gjennomvarm så kommer symptomene, med fusk-smell-rykk ved akselerasjon - gjerne på lavt turtall. I og med at dette er konsekvent avhengig av driftstemperatur så mistenker jeg at det har noe med en eller annen sensor å gjøre, som resulterer i feil blanding/tenning i forhold til temperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2008 Motortemperatursensoren koster 2-300 kroner og tar 10 minutter å bytte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2008 Ok, takk for tipset! Det var jo så billig at det bare MÅ prøves! Får se om jeg finner dingsen da.. Har ennå ikke vent meg til mekking på nyere bil enn 1987 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...