2,8 30v ryker svart smeller og fusker.

Anbefalte innlegg

Har fått litt problemer med audien min. Coupe med 2,8 30v. Pluggene har og et jevnt kokse lag. Noen som kan sette en pekpin på hva som er galt? lmm? Har og litt lav ladespenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivposisjonsføler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette no som vil komme opp i vagcom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal vel komme opp i vagcom ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen fungerer bra når den er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temperatursensor for motorstyring, LMM, lambdasonder. Begynn med å bytte temperatursensoren som sitter i bakkant av motoren på venstre side. (sett fra førersetet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her. Har samme fuske-smelle-rykke-symptomer på min A6 2.4.

Jeg finner ikke noe mistenkelig i VAG-COM, men nå er ikke jeg noen ekspert da..

Uansett, bilen var på Møller i dag, og de fant heller ikke ut noe særlig, men anbefalte å skifte tennplugger og ATF-olje. ATF-oljen er 25000 km gammel, så den forklaringen utgår.

Min bil går også som en klokke når den er kald, men når den er skikkelig gjennomvarm så kommer symptomene, med fusk-smell-rykk ved akselerasjon - gjerne på lavt turtall.

I og med at dette er konsekvent avhengig av driftstemperatur så mistenker jeg at det har noe med en eller annen sensor å gjøre, som resulterer i feil blanding/tenning i forhold til temperatur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortemperatursensoren koster 2-300 kroner og tar 10 minutter å bytte.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tipset! Det var jo så billig at det bare MÅ prøves!

Får se om jeg finner dingsen da.. Har ennå ikke vent meg til mekking på nyere bil enn 1987 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.