Trenger hjelp ang. r-dekk!

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe r-dekk til a4 min til neste sesong, tenker på 17" felger, har sett at toyo r888 i 205/40/17 er ganske rimlige, men vil rulleomkretsen bli forliten til bilen min? Eller bør jeg gå ned en felg str og opp i profil? Håper noen kan gi meg noen gode tips på hva jeg bør handle og ikke handle!

 

Påforhånd takk: rolleyes

 

Mvh Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45 17" er vel mer riktig for din bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du mener rulleomkretsen vil bli altfor liten? Ellers vil vel 16" med 205/55/16 rulle bedre, men kanskje for lite grep?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 er riktig dim. 205/40-17 blir for smått, selv om gateslicks ofte er litt større enn normale dekk.

 

205/55-16 har for høy sidevegg til at det skal bli bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, da røyk man på noen flere kroner hos toyo, så sant man ikke prøver kumho mx, men de skal visst ikke være på langt nær så gromme som toyo sine r888, etter hva jeg har hørt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho MX fungerer veldig bra, men er nok ikke samme grepet som Toyo. Jeg har fått til brukbare rundetider med disse. Har forøvrig et sett med felg til salgs av disse, da jeg kommer til å gå for 18" banehjul neste år. Resten av understellet har også mye å si, og jeg vil faktisk påstå at Kumho MX kan være en svært grei oppgradering for å lære hvordan bilen fungerer med bedre grep, i forhold til å gå rett på rene R-dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil anbefalle deg å gå rett på toyo dekkene.. er som natt og dag kontra kuhmo. men du kan vel egentlig bare legge til litt ekstra oggå for bridgestone dekk? dette er über alles... kjørte 25 runder på ringen med en 993 C4S med disse.. og var like bra etterpå..og hadde supert grep hele tiden.. blei bare bedre å bedre.. men har kjørt toyo på f.ex den cosworth'n jeg hadde , og må jo si jeg var fornøyd med disse også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil anbefalle deg å gå rett på toyo dekkene.. er som natt og dag kontra kuhmo. men du kan vel egentlig bare legge til litt ekstra oggå for bridgestone dekk? dette er über alles... kjørte 25 runder på ringen med en 993 C4S med disse.. og var like bra etterpå..og hadde supert grep hele tiden.. blei bare bedre å bedre.. men har kjørt toyo på f.ex den cosworth'n jeg hadde , og må jo si jeg var fornøyd med disse også..

 

Okey, ja tror jeg kommer til å gå rett på r-dekk, hvem forhandler bridgestone?

Hørte med oljeskiftekspressen å de skulle ha 1994kr for toyo 225/45/17 synes ikke det var så gal pris..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor fikk du billigst dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.