Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en S6, så har tett oppunder null erfaring med en sånn bil.

Har lest her inne at det vises 2,0 - 2,2 i pisplayet og da lader bilen 1,0 - 1.2

Min bil viser ikke mere enn 1,0 i displayet å det samme hvor mye gass jeg gir, kan sikkert være 100 ting som er årsaken til dette men jeg drister meg til å stille spørsmålet her inne i håp om svar på hva feilen kan være.

 

På forhånd takk

Svein-Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke stol deg blind på det meteret, få tak i en billig turbotrykksmåler, den er mye mer presis..

Det kan være så mangt, alt fra trykklekasjer til eksos som ikke tar veien gjennom turbo.

 

Har bilen vært slik når du kjøpte den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en S6, så har tett oppunder null erfaring med en sånn bil.

Har lest her inne at det vises 2,0 - 2,2 i pisplayet og da lader bilen 1,0 - 1.2

Min bil viser ikke mere enn 1,0 i displayet å det samme hvor mye gass jeg gir, kan sikkert være 100 ting som er årsaken til dette men jeg drister meg til å stille spørsmålet her inne i håp om svar på hva feilen kan være.

 

På forhånd takk

Svein-Tore

 

Står den konstant på 1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var slik når jeg kjøpte den, å siden jeg ikke vet så mye om disse bilene så syntes jeg jo 1.0 virket som riktig trykk.

 

Det varier fra 0,7 - 1,0 å bilen går jo brukbart men siden jeg ikke har noe å samneligne med vet jeg jo ikke hvor godt den bør gå,, blir jo aldri fornøyd uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert samme problem so eg hadde.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=126890

 

Jeg klarte ikke å vente til i morgen i håp om at det var en liten fille feil, men neida.

Sjekket alle punktene som er beskrevet i din tråd, dro av den vakumslangen på innsuget å der var det vakum. Sjekket hele veien og det var ingen slanger som var hoppet av.

 

Når jeg starter bilen står det at den lader 1,o (på tomgang) og det er ingen sammenheng i forhold til om den viser 0,7 eller 1,1 (lever sitteget liv men liker seg best på 1,0)

 

Det er jo sladdeføre og jeg vil ha full effekt : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor var det vakum? På innsuget eller på slangeenden ved ECU?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor var det vakum? På innsuget eller på slangeenden ved ECU?

 

Amatør som jeg er på disse bilene så får jeg heller prøve å beskrive hvor det var vakum.

Bakerst på innsuget (nærmest torpedoveggen) sitter det en blank dings på toppen : flau : dro ut den slangen og der var det vakum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amatør som jeg er på disse bilene så får jeg heller prøve å beskrive hvor det var vakum.

Bakerst på innsuget (nærmest torpedoveggen) sitter det en blank dings på toppen : flau : dro ut den slangen og der var det vakum.

 

Det er i andre enden av slangen du skal sjekke vakum :)

Hadde der ikke vært vakum ut av innsuget, så hadde det vell vært et vestentlig større problem.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på en 200 10vt jeg hadde var det orginal gummislange med tøy utenpå, denne var blitt flat inni tøyet som resulterte i feil visning selv om den ladet riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Svein-Tore.

 

Ta deg en førjulstur til valdres, så kjører vi en diagnose og ser over den litt ;) Og kanskje en pils eller to også....

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Svein-Tore.

 

Ta deg en førjulstur til valdres, så kjører vi en diagnose og ser over den litt ;) Og kanskje en pils eller to også....

 

Jan Brede

 

Det høres ut som en plan :klapp: jeg er mye flinkere til å drikke pils enn til å fixe biler.

Plagsomt med ny bil som ikke går som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i andre enden av slangen du skal sjekke vakum :)

Hadde der ikke vært vakum ut av innsuget, så hadde det vell vært et vestentlig større problem.:)

 

Huff,, jeg må lære meg navnet på alle "dingsene" : flau : skal se over å sjekke litt mere i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert samme problem so eg hadde.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=126890

 

Svein-Tore: Se på post nr 4 i linken, under den sorte plast-kåpen kommer slangen fra innsuget inn på et fukt-filter, og går videre til hjernen som ligger under gulvmatta under hanskerommet. På den fuktfella bruker slangen å hoppe av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svein-Tore: Se på post nr 4 i linken, under den sorte plast-kåpen kommer slangen fra innsuget inn på et fukt-filter, og går videre til hjernen som ligger under gulvmatta under hanskerommet. På den fuktfella bruker slangen å hoppe av.

 

Skal sjekke der en gang til i morgen, jeg kunne ikke finne noe filter på torpedoveggen men skal som sagt titte litt til i morgen. Det eneste jeg kunne finne var en "dings" på toppen av innsuget (under plast dekslet) men der satt alt som det skulle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke der en gang til i morgen, jeg kunne ikke finne noe filter på torpedoveggen men skal som sagt titte litt til i morgen. Det eneste jeg kunne finne var en "dings" på toppen av innsuget (under plast dekslet) men der satt alt som det skulle.

 

Dette filteret står ikke på motoren, men under det dekslet som du ser på bilde . Står forklart hvor denne er.

Den ser nesten ut som en "Dub" det filteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette filteret står ikke på motoren, men under det dekslet som du ser på bilde . Står forklart hvor denne er.

Den ser nesten ut som en "Dub" det filteret.

 

Aha, så den lille vite plast dingsen er et filter : flau :

Jeg har sjekket, og der satt alt som det skulle men skal bruke litt tid i helgen å sjekke mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en S6, så har tett oppunder null erfaring med en sånn bil.

Har lest her inne at det vises 2,0 - 2,2 i pisplayet og da lader bilen 1,0 - 1.2

Min bil viser ikke mere enn 1,0 i displayet å det samme hvor mye gass jeg gir, kan sikkert være 100 ting som er årsaken til dette men jeg drister meg til å stille spørsmålet her inne i håp om svar på hva feilen kan være.

 

På forhånd takk

Svein-Tore

 

Hvis det er det samme som mitt, så vises momentan forbruket, og ikke turbotrykket. Men det skal sies at det varierer fra bil til bil visstnok. Min "ladet" 1,8 etter displayet på maks. Kjøpte ekstern turbotrykksmåler, og den viste 0,9 maks trykk. Nå er denne i tillegg original.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er det samme som mitt, så vises momentan forbruket, og ikke turbotrykket. Men det skal sies at det varierer fra bil til bil visstnok. Min "ladet" 1,8 etter displayet på maks. Kjøpte ekstern turbotrykksmåler, og den viste 0,9 maks trykk. Nå er denne i tillegg original.

 

Skulle til å spørre om dette, trodde egentlig ikke S6 hadde visning av turbotrykk slik S4 har i kjørecomputer, eller er det oljetemp/trykk som er forskjellig i dashboard mellom S4-S6 jeg tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle til å spørre om dette, trodde egentlig ikke S6 hadde visning av turbotrykk slik S4 har i kjørecomputer, eller er det oljetemp/trykk som er forskjellig i dashboard mellom S4-S6 jeg tenker på?

 

Ikke vet jeg, men i det feltet står betegnelsen "bar" (øverst til venstre) regnet da med at det var turbo trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vet jeg, men i det feltet står betegnelsen "bar" (øverst til venstre) regnet da med at det var turbo trykket.

 

Stemmer nok det ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.