#1 Skrevet Desember 2, 2008 (endret) Ny med bilder i tråden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2009 Velvel, da var det endelig min bil som skulle gjøres klar for vinteren og få en real omgang.. Planen var å reise til Scandicshine og Ketil for å både polering og lære litt nye triks, samt sosial hygge.. For mitt vedkommende ble det ihvertfall utrolig lærerikt, det samme tror jeg gjelder Christer/Fabian også.. Vi var innom vask, clay, våtslip, polering osv.. Selvom man føler at man kan relativt mye fra før så lærer man ihvertfall veldig mye nytt etter en sånn helg.. Torsdag kl. 17.10 satte jeg meg i bilen og vendte nesa først mot Oslo for å plukke opp han jeg er støttekontakt for, nemlig han her: ClearCoatChrister aka Fabian fra Frogner.. Vi var ute av Oslo i 19 tiden og selvfølgelig var jo veiene griseglatte så og si hele veien, så vi var ikke fremme før kl 04 om natta, men turen gikk radig oppover med mye moro.. Fredag var det opp kl. 10.00 med påfølgende frokost og ned i SS sine lokaler.. Litt bilder før avfetting og vask: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2009 Smørbrødlista ble som dette her: Avfetting: CG Grime Reaper blandet med CG Bug & Tar Remover Foam Cannon: CG Citrus Wash Foma Tst Hotline varmtvannshøytrykk. Litt bilder av avfetting og skumlegging: Vask: Grønne SS mitts. CG Maxu Suds 2 Tørk: SS Waffle Weave Towels. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2009 Christer som fyller bøtte med varmtvann :blink: Bilder fra vask og tørk: Claybaren vi brukte var Ricardo sin med en Valet Pro sin Citrus Bling som claylube, men var ikke mye asfalt eller piggstøv i lakken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2009 Våtslip: Maskin 2000korn 4000korn Rikelig med vann. Bilder fra våtslip: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2009 Så var det jo han stakkars gutten jeg er støttekontakt for også da, han ville også gjerne delta for å våtslipe pg slik ser det ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2009 Så over til selve poleringprosessen: Makita 9227CB Flex 3403VRG Uvisst antall MF Scholl Wool pad Scholl Blå pad Scoll Orange pad. Scholl S3+ Scholl S40 Bilen hadde lite swirls og RDS, men noe blir det jo selvfølgelig på en 8 år gammel bil.. Ketil var også overrasket over hvor pen den var i lakken til tross for alderen.. Men bilder fra polering: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2009 Dette var vel stort sett slutten på dag 1.. Etter dette var det hjem til Ketil for å spise middag, og hva er vel mer passende etter en lang dag med detailing enn pepperbiff, bakte poteter, peppersaus, salat og en god rødvin... Resten av kvelden ble tilbrakt foran TV og generel småprat.. Dag 2 startet vi opp med god frokost før vi reiste tilbake til SS bygget for å fortsette... Vi begynte på med en rens også sealer.. Rens og sealer: Vertua Bond 1 lag Jetseal 1 lag M-seal Enda mer bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2009 Så tilslutt var det kosejobben som sto for tur: Der lar jeg bildet tale for seg selv: Swissvax Divine ble lagt på panser, forskjermer og dører.. Swissvax Mystery var den andre voksen vi brukte.. Da kommer det enda mere bilder fra voksbehandlingen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 2, 2009 Eksosstussene ble clayet med Ricardo clay og polert med Swissvax Metall Polish: Dekk fikk Swissvax Pneu og felgene droppet vi da de skal til lakkering om ikke lenge... Plastikklister fikk en omgang med Swissvax Plastic Cleaner og beskyttet med Swissvax Protection Matt. Interiøret fikk seg også en omgang: Listen for interiør: CG Green Clean CG Leather Scent Swissvax Leathermilk Swissvax Leather Cleaner Swissvax Leather Brush Swissvax Protection Matt Swissvax Leather Healer Swissvax Crystal Swissvax Detail Brush Rattet mitt var litt slitt så det fikk seg en omgang med Swissvax Leather Healer, og det ble helt supert, så godt som nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 2, 2009 Det siste jeg gjorde denne dagen var å sette inn dørlistene med Swissvax Seal Fead, ett kanon produkt for listene, anbefales på det sterkeste... Dagen gikk mot slutten i 19 tiden og vi reiste hjem til Ketil igjen for å dusje og etter det ut for å spise på Siciliana hvor det nok engang gikk i pepperbiff(merkelig nok),bakt potet og peppersaus.. Nydelig mat.. Kvelden rundet vi av med Borat på DVD og drikkelek hvor Christer/Fabian gikk på en smell med Captain Morgan Rom og cola, men vi hadde det ihvertfall utrolig morsomt.. Ketil med whisky og cola og jeg med øl.. Dragen til Ketil drakk noen sånne jentedrinker med mye søtt skvip oppi.. Søndag var det opp i 10-tiden og forberedelse for hjemreise.. Frokost hørte med og vi var ute av huset i ca. 11.30.. Det var tilbake til SS lokalene for 3.gang for å avslutte på Passaten.. Swissvax Quick Finish for å tørke over overflødig voks... Så her kommer resten av bildene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 2, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 2, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 2, 2009 Så Ketil og Christer, takk for en hyggelig helg og oppvarting i residensen til Falstadene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 2, 2009 Det her ble jo bare sinnsykt bra: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 2, 2009 Dette var bare helt rått ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 2, 2009 Når du først oppdaterer er det ikke noe bæsj skjønner jeg! Dette ble skikkelig bra;) Nesten så du ikke ville kjøre den igjenn i alt klisset tenker jeg? Har masse nytt å lære bort til meg du nå altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 5, 2009 Kongebra Bernhard! Var vel ikke veldig fristende å kjøre hjem på saltede veier etter dette kan jeg tro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 8, 2009 Takk for det.. Fristende var det ikke, men Ketil var ikke interessert i å låne bort bilen sin med en bilhenger så da måtte jeg kjøre da... Men ble vask relativt fort etterpå da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 8, 2009 Fristende var det ikke... Da hadde jeg ville pakke inn bilen tror jeg. For en uggen følelse å kjøre den ut av garasjen for å sette kursen nedover på norske veier. Men fantastisk moro tråd og ikke minst et sykt stykke arbeide. Rett og slett heldiggris er du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 8, 2009 Heldig er jeg, men ikke gris:-) Men var en artig helg... Ser ut til at du skal være med neste gang også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 9, 2009 Ser ut til at du skal være med neste gang også? U bet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...