#1 Skrevet Desember 2, 2008 Hei! Vet at de fleste 1.8T ikke er noe glad i åpen dumpventil og at det kan skape trøbbel med LMM men lurte på om denne kunne fungere kanskje? En Forge Dual Piston RAM. http://www.turbofun.no/product/434374/Forge_Dual_Piston_RAM.html Grunnen til at jeg spør er at jeg har en sånn liggende. Kommer nok til og kjøpe meg en resirk ventil sånn litt på sikt, men tenkte denne kanskje var en grei erstatning nå i starten? Da den orginale er vel kun i plast og ikke så veldig mye og stole på? Bilen er en Audi A4 03mod om det har noe og si. Er dumpen plassert på samme plass som på A4 B5? Så en liten oppsumering av spørsmålet blir da, Kan jeg bruke denne dumpen? Eller vil den orginale i plast fungere bedre? Mvh Tor Erik:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2008 Er det noe galt med den originale resirken? Hvis du vil ha mindre effekt og dumplyd, kan du jo bytte. Ellers gjør den originale en bedre jobb skulle'n tro. Med mindre den er gåen da ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2008 Orginale tåler litt bank, men jeg bruker denne http://www.turbofun.no/product/436452/ForgeMotorsport_07_Resirkulerings_ventil.html og BSR åpent luftfilter. Du får ikke dump lyd uten åpent filter, hvis det er det du e rpå jakt etter. På den som jeg kjøpte følgte det med 4 fjører avhengig av lade trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2008 Den du har er vel sånn at den resirkulerer alt opp til et vis trykk så vis du får f.eks over 1 bar så dumper den det ut i fri luft så jeg tror det skal gå meget bra og bruke denne, men vis du gir maks og så dumper kan du få litt problem med blandinga i et par sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2008 kjør resirk, og opent filter, så får du nokk av lyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2008 Ser ingen grunn til å bytte ut den originale. Kjører du med åpent filter, eller originalt? Du får såfall ingen lyd med vanlig filter.. Japseblås på en rimeli original Audi blir jo plassert i du gjør det feil tråden? Ser også ut som om denne har kun en "tut", så da er den heller ikke plug`n play.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2008 Skal kjøpe Bsr optiflow og Forge resirkdumpen når jeg har anledning til det ja. Passer bare litt dårlig nå rett før jul kan du si.. Har ikke veldig mye kjennskap til den motoren her så skal ikke påstå noen ting men har bare lest litt rundtom at den orginale ikke var godt anbefalt. Leste at de som hadde skiftet til en skikkelig ventil merket det både ved pådrag og at bilen gikk jevnere. Såg en plass at den orginale hadde en tendens til og lekke litt. Og når jeg da hadde denne liggende så lurte jeg kanskje på om den var bedre og bruke. Så er nok ikke for lyden sin del sånn i hovedsak nei, da hadde jeg valgt en annen bil;) Lyden av resirk og åpent filter holder for meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2008 er så fy med dumpen atte.. Kjørt med det på 3 av 5 1,8T jeg har hatt.. aldri hatt noe problemer, litt fet blanding akk når man slipper opp men merket det ikke noe spess. den du har linket fungerer bedre en 1 stemplet har jeg følelsen av.. prøvde begge deler, å uten tvil den typen du linket til i første innlegget som var best;) fin lyd å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2008 Ser ingen grunn til å bytte ut den originale.Kjører du med åpent filter, eller originalt? Du får såfall ingen lyd med vanlig filter.. Japseblås på en rimeli original Audi blir jo plassert i du gjør det feil tråden? Ser også ut som om denne har kun en "tut", så da er den heller ikke plug`n play.. så var det med smak å behag igjenn da, dessuten setter man på åpen dump får man lyd uten å bytte luftfilter.. Turbo fun selger også blendepropp for å kunne bruke denne ventilen, hadde nettopp dette på min.. man taper sikkert litt effekt, rett etter dumping av luft. men merker vel ikke akkurat det på en chippet 1,8T! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2008 Men som han sier, han skal ha resirk når det passer seg.. Hvorfor skal han da sette på den han har, når den originale fungerer? Har du chippet bilen? Selg den du har, og så kjøper du en Forge 007 og monterer når du har tid Tar bare en liten time.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2008 Men som han sier, han skal ha resirk når det passer seg..Hvorfor skal han da sette på den han har, når den originale fungerer? Har du chippet bilen? Selg den du har, og så kjøper du en Forge 007 og monterer når du har tid Tar bare en liten time.. en liten time å montere en slik ventil??? klarer det på under 10min om ikke under 5... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2008 en liten time å montere en slik ventil??? klarer det på under 10min om ikke under 5... 5-10min? Når du har bilen oppe på bukk elns ja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2008 en liten time å montere en slik ventil??? klarer det på under 10min om ikke under 5... Han tok kanskje den nybegynnervennlige beregningen da. Det er ikke alle som er født med smørefett i blodet og fastnøkler der fingrene skulle vært 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 2, 2008 Liten time ja Fem minutt om det er tverrstilt motor ja.. Men jeg har ikke bukk, så jeg bruler nok halvtimen på å montere det på rettstilt motor ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 2, 2008 der er jo snakk om 3 slange klemme så ska no litt til å bruke all verden med tid på slikt er der litt ekstra plastikk så tar det kanskje et par min ekstra å skru av dem.. ingen av de jeg har byttet har tatt så lang tid værtfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 2, 2008 Er vell snakk om å jekke opp bilen og sette den på planker eller bukker, lete frem verktøy, skru ned plata under motor, orientere seg i slangejungelen og så løsne slangeklemmer og bytte.. Husker ikke hvor lang tid jeg brukte, men var vell 40 min siden jeg somla 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 3, 2008 kjør med orginal dump, såfal så lenge du ikke har chippet bilen, regner med den tåler 1 bar uten prb, men dette er bare min mening, og min erfaring=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 4, 2008 Nok en gang, hvor mange slike "eller tilsvarende temaer" finnes det nå?` Men for og være hyggelig og svare på godt norsk. Ja du kan bruke den klin den på for al del. Og til dere andre, Tingen med den orginale plastbøtta er vel ikke akkurat at den ikke tåler trykket men at den i så godt som 9 av 10 tilfeller er slitt i stykker og har kilt seg i lukket possisjon, Det blir vel det samme som og kjøre uten ventil, noe som jo ikke er spessietlt bra i lengden. Men her også som folk sier om åpne ventiler, så er det folk som har kjørt slik i år og dag og aldri hatt noen problemer med det. Og det finnes måter og endre systemet på om du absolutt vil kjøre med åpen dump. Men det er kansje ikke så interesangt uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 4, 2008 ingen problem å kjøre med åpen dump. Dette er en myte. Den eneste tiden dette skaper noe trøbbel er akkuratt under utslepp av trykket, fucka af i noen ms... Rett og slett ikke nok til å ha noe skadende effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 4, 2008 Det feil blandingsforholdet vil skade lambdasonder og katalysatorer, og dette er som kjent ikke akkurat de billigste delene. Skygg LANGT unna alt som kan minne om åpen dump på disse bilene. Kjøp f.eks. den resirkulerende aluminiumsventilen fra Biltema om plastventilen har lagt på røret, den er faktisk helt grei og ikke minst rimelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 5, 2008 tull og bås, det lille millisekundet den har feil a\f spiller overhodet INGEN ROLLE. Jeg ønsker gjerne at du linker til et tilfelle der en bil har tatt skade av dette. Jeg vet nemlig om en bråte folk som kjører åpen dump, meg selv inkludert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...