#1 Skrevet Desember 2, 2008 Lyktene på A6'en er så fulle av stensprut og andre riper at det snart ikke kommer lys i gjennom (overdrive, jeg?) Er det noen måte jeg kan få "polert" opp disse lyktene på? Kan jeg slipe de litt ned og polere de opp eller noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2008 Jeg har ett Meguiars proff-stoff som er cleaner, og ett som er polish. Cleaneren skal fjerne små riper osv, og er beregnet på fly-plastvinduer, for å fjerne swirls. Jeg har brukt denne og polishen som hører til etterpå noen ganger med godt resultat. Men holdbart...nei..det er det ikke. For er vel mer fyller enn sliping i stoffene. Men lyktene holder seg renere da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2008 Er det plast så funker tannkrem bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2008 ettersom jeg har forstått så er det lite som funker på glass. kunne selv tenkt meg å fått bort viskeripene på bakruta... er jo et alternativ å kjøpe nye glass hvis de er mulig å bytte. er klipsa på gamlere biler hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2008 Mener å ha lest at Autosol ( ja, du leste riktig "chrome polish" ) skal være effektivt på plast. Jeg har aldri prøvd dette selv, noen som kan bekrefte/avkrefte dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2008 Har prøvd Autosol på baklykter som har vært ripete og matte, og det har blitt nesten som nytt igjen. Verdt et forsøk på plastglass foran også, som det er på en såpass ny A6. På eldre biler med lykteglass av glass er det lite å gjøre når det er riper og steinsprut, ingenting normalt tilgjengelig hjelper unntatt å bytte ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2008 I denne følger det med 2000 slipepapir. Til litt grove riper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2008 Det er plast glass ja. Jeg har prøvd autosol, men disse lyktene er rimelig herja... Om jeg prøver 2000 papir, holder det da med autosol etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2008 jeg kjørte på med poleringsmaskin og en litt grov polish på baklyktene. ble som nytt hvertfall. Frontlykter slites jo gjerne litt mer, men om du får slipt de og ender opp med matte glass så funker maskinpolering, men vær forsiktig, det brenner seg lett fast i plast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2008 Hvor fint papir må jeg bruke før polering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2008 Jeg brukte poleringsmaskin og Autoglym`s Paint renovator på frontlyktene på Voyager`n som er av plast. Det ble betydelig bedre lys etterpå faktisk da de gikk fra å være ripete og gule til blanke og nesten ripe frie. Våtsliping etterfulgt av polering er kanskje en måte å fikse lyktene dine på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2008 Hvor fint papir må jeg bruke før polering? skal ikke skryte på meg peiling her, men burde vel være greit å slutte med 2000 før polering. greit å begynne en del grovere da hvis det er mye så du ikke pusser deg ihjæl... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2008 Hvor grovt er det annbefalt og begynne? Jeg har noe 60 papir liggende Er det for grovt og begynne med 500 papir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 2, 2008 Beste er å våtslipe med 2000 og 3000 papir, så rubbe og polere de opp. Da blir de som nye http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=278&hl= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 2, 2008 Her er en tråd om en som har gjort dette. Han begynte med 120-sandpapir. http://forums.audiworld.com/a6/msgs/484373.phtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 2, 2008 Hmmm Når jeg ser på det settet han brukte (Link) så var det mange steg der ja 120/220, 400/1500, 2400/3600, 4000/12000 Viste ikke at det fantes 12000 papir... Men hvordan er dette med våtslipingen, skal man dyppe papiret i vann eller sprøyte vann på der man sliper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 2, 2008 ha en bøtte med vann. når jeg våtsliper slike ting har jeg rørt ut litt scratchremover olje i vannet. for å glatte ut litt. så polerer jeg etterpå.. må selv gjøre dette på bilen min nå.. 1000 små meker i hver lampe.. daglig V felt kjøring på E6 gjør sitt med fronten på bilen. (er av typen som praktiserer 1001 - 1002 - 1003 regelen + at jeg klarer å telle fort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 2, 2008 eg ville ha brukt 120-240-320-400-500-800-1000-1200-1500 og avslutta med 3000 vått so rubber du og polerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...