Tips ang bytte av hjullager på scirocco

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle hjullager bak på sciroccon i dag, men ettersom det er trommelbrems på den, er jeg litt usikker.

 

Noen som har gjort dette før som kan hjelpe meg litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. noen som vet noen plass på nettet der det er beskrevet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem å bytte, bare å ta av og eventuelt fryse lageret slik at du får det på plass, bruk mye fett og smør inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men hvordan få av trommelen?

 

Har aldri vært borte i slike bremser før serru:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DEt du må gjøre er å bende den av forsiktig, nesten som på et sykkel dekk, sitter ofte spent fast av klossene på innsiden. Bruk to skrutrekkere å bend den løs, litt på begge sider av gangen. Kunsten er å jekke den ut like mye på rundt det hele og til slutt vil den slippe, bare prøv så får du det til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha.. Ja, det var vel det eneste jeg IKKE gjorde da jeg satt og knota i dag. Skal prøve i morgen. Takk skal du ha.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset for å få av trommelen :

 

Bruk en skrutrekker inn gjennom en av bolt hullene for å skubbe opp "tappen" som er nr. 8 på bildet, da slakker du bremse skoene.

Dersom du lyser inn gjennom bolthullene vil du se den.

 

Denne "tappen" er det som er den automatiske justeringen. Hver gang jeg skifter dekk på golfen så bruker jeg en syl inn i hullet der hvor fjæra er festet og drar den ned så langt jeg får. da holder bakbremsene seg gode....

 

Litt knotete forklaring men håper du forstår.

trommel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke f... heller om jeg får av den j%%& trommelen! Sitter jo som støpt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kanskje dumt spørsmål, men jeg prøver meg allikevel: Har du huska på å fjærne sikringssplinten, låsen og mutteren som sitter under fettkoppen? Hvis ikke er det vanskelig;)

 

Et tips kan være å sette på hjulet igjen. Da har du litt mer å dra i.

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.