ESP problem A3. Defekt sensor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett problem med bilen min, har en 01' Audi A3 8L.

ESP lampa ved speedometeret slutter ikke å lyse, scanna med VAGCOM og da fikk jeg opp denne feilen:

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-F.lbl

Part No: 1C0 907 379 E

Component: ESP FRONT MK60 0104

Coding: 0011266

Shop #: WSC 06435 000 00000

1 Fault Found:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

003 - Mechanical Failure

- Prøvde deretter å slette feilkoden for å se om den ble borte, men det var til ingen hjelp.

Regner deretter med at delen er defekt. Noen som vet hvor denne sensoren sitter og hva den koster?

Takker for alle svar!

Mvh,

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har ett problem med bilen min, har en 01' Audi A3 8L.

ESP lampa ved speedometeret slutter ikke å lyse, scanna med VAGCOM og da fikk jeg opp denne feilen:

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-F.lbl

Part No: 1C0 907 379 E

Component: ESP FRONT MK60 0104

Coding: 0011266

Shop #: WSC 06435 000 00000

1 Fault Found:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

003 - Mechanical Failure

- Prøvde deretter å slette feilkoden for å se om den ble borte, men det var til ingen hjelp.

Regner deretter med at delen er defekt. Noen som vet hvor denne sensoren sitter og hva den koster?

Takker for alle svar!

Mvh,

Even Loftesnes

rattvinkel sensor. sitter rett bak rattet.. ser den når du tar av rattet ,,, den man kan snurre på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rattvinkel sensor. sitter rett bak rattet.. ser den når du tar av rattet ,,, den man kan snurre på

Ok, takk, Stian.

Vet du om denne er lett å bytte sjøl eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk, Stian.

Vet du om denne er lett å bytte sjøl eller?

den må grunninstilles med diagnoseutstyr etter skift. mekanisk enkel jobb:) bare husk å ta av batteripol (minus) mens tenningen står på.. før du tar av airbag. så slipper du sitte i bilen for å skru på tenningen etter rep... bare å sette på batteri polen igjen så er tenning på. i tilfell airbag løser ut.. kan skje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den må grunninstilles med diagnoseutstyr etter skift. mekanisk enkel jobb:) bare husk å ta av batteripol (minus) mens tenningen står på.. før du tar av airbag. så slipper du sitte i bilen for å skru på tenningen etter rep... bare å sette på batteri polen igjen så er tenning på. i tilfell airbag løser ut.. kan skje.

Da har jeg faktisk fått ordnet feilen, det viste seg å være spoleringen som var gåen. Denne som Stian nevnte sitter bak rattet. Søkte etter en guide på nettet og da fant jeg bilder av hvordan den så ut og hvor den satt.

Ringte deretter møller å hørte hvor mye denne delen kostet, da fikk jeg opplyst at prisen var forskrekkende 3350,-. Ikke faen tenkte jeg, så kjøpte en på eBay tyskland for 700kr inkl. frakt og avgifter.

Kjempeenkelt å bytte selv, tar vel en drøy halvtime eller noe så har du byttet delen, men den må grunninstilles med diagnoseutstyr som f.eks VAGCOM. Dette var også veldig enkelt.

Send en PM hvis det er noe mer du lurer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.