#1 Skrevet November 11, 2004 En kompis av meg har en S4 (C4) som mister effekt ved for mye pådrag i lavere turtall, ved ca 2000-3000 rpm. Det kan nesten høres ut som om turboen "blafrer", men lyden kommer fra green filteret. Ved rolig kjøring (nesten ikke gasspådrag) kan bilen plutselig akselerere noe voldsomt, for så å miste effekten, å akse igjen. Motoren er standard bortsett fra Filter, dumpventil og en uoriginal trimchip (merke ukjent!!). Er det noen som kan være behjelpelig med tips til hva dette kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2004 Det er ikke hull noen steder. Systemet er trykktestet med trykkluft uten noen lekasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2004 Om det så skulle være turboen din har jeg nå en pent brukt KKK24 til salgs: rolleyes Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2004 Hehe.. Hvis det viser seg å være turboen som er krank, så blir det nok en oppgradering tenker jeg!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2004 Kan være en mulighet. Er det noen måte i sjekke dette på uten å bytte den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2004 Magnetventilen koster ikke så mange kronene, mener jeg å huske. koster vel 3-400 eller noe. Byttet på min for ikke så lenge sida. Uansett, bli kvitt dumpen....den lager da bare krøll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2004 Åpen dump er bare en "troublemaker" på de bilene, så se heller ikke bort fra at det kan være feilkilden. Spesielt blafrelyden kan vitne om det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2004 Fant noe på http://www.nordicaudi.com... ----------------------------------------- "5. Magnetventilen Problemen kan bero på defekt eller smutsig/kärvande magnetventil. Test- och rengöringsprocedur (från Audi 200 turbo med 3B motorn): Magnetventilen sitter ca 15 cm framför turbon fäst på en gummibälg med en 12 volts kontakt in på vänster sida. Undertill sitter det 3 st slangar (i storlek som en tändsticksask). Ta bort kontakten och slangarna och koppla in ett 12V mc batteri (eller liknande) på kontakten och kontrollera att den drar (det låter som ett relä ungefär). Om den drar är ventilen hel. Håll ventilen med slanguttagen nedåt och spraya 5-56 i hålen. Finns det smuts eller beläggningar i den kommer det förhoppningsvis ut nu. Anledningen till att du ska hålla den upp och ner är att inte riskera att det kommer in olja i solenoiden. Bengt-Åke Linder på NA's forum är "magnetventilsexpert", maila honom om du har frågor. " ----------------------------------------- Ellers kan du jo alltids prøve å finne denne "Bengt-Åke": smil : Lykke til Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...