#1 Skrevet Desember 3, 2008 er det noen som har peiling på om det er avansert å bytte ABS pumpe på golf 4?? har hørt på 2 verksted men di sa jeg måtte bytte på mærkeverksted.. men NBS har muligens delen men er litt usikker på om det er en jobb for en bondeknøl?? må spare litt penger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2008 er det noen som har peiling på om det er avansert å bytte ABS pumpe på golf 4?? har hørt på 2 verksted men di sa jeg måtte bytte på mærkeverksted.. men NBS har muligens delen men er litt usikker på om det er en jobb for en bondeknøl?? må spare litt penger;) sett den på merkeverksted. må luftes med diagnoseutstyr og kodes inn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2008 sett den på merkeverksted. må luftes med diagnoseutstyr og kodes inn.. har vagcom men skal disse også kodes?? lufting er jo ikke det største problemet;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2008 har vagcom men skal disse også kodes?? lufting er jo ikke det største problemet;) om du veit hvordan du lufter den med diagnoseutstyr så er det jo ok:) ventilene i abs pumpa må styres med diagnoseutstyret men du lufter i en spessiell rekkefølge for å få ut lufta i abs pumpa. om du bytter pumpa komplett med elektonisk del så må den kodes med unntak av noen utgaver med visse nr som ikke skal kodes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2008 om du veit hvordan du lufter den med diagnoseutstyr så er det jo ok:) ventilene i abs pumpa må styres med diagnoseutstyret men du lufter i en spessiell rekkefølge for å få ut lufta i abs pumpa. om du bytter pumpa komplett med elektonisk del så må den kodes med unntak av noen utgaver med visse nr som ikke skal kodes. tro om det går ann å finne ut rekkefølge et sted?? er litt ny på den diagnosedelen men jeg regne med at det koster på 1000 vis av kroner å få gjort dette på verksted.. men det kan ikke være noe som ABS hjærne elns da?? for lyset lysta bare av og til og forsvant før så etter hvert lyste det hele tiden.. har hvært bort i ny og ned:P er usikker på hva det kan være:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2008 tro om det går ann å finne ut rekkefølge et sted?? er litt ny på den diagnosedelen men jeg regne med at det koster på 1000 vis av kroner å få gjort dette på verksted.. men det kan ikke være noe som ABS hjærne elns da?? for lyset lysta bare av og til og forsvant før så etter hvert lyste det hele tiden.. har hvært bort i ny og ned:P er usikker på hva det kan være:S har du noe feilkode på abs da? elstyreenheten på abs pumpa får man jo somregel løs da... sitter i 4skruer somregel bare å skru av og på.. ingen luftingnødvendig.. om det er el feil på den.bare koding. er eget program for utlufting av abs på orginal VAS diagnoseaparat, usikker på hvordan detr på vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2008 har du noe feilkode på abs da? elstyreenheten på abs pumpa får man jo somregel løs da... sitter i 4skruer somregel bare å skru av og på.. ingen luftingnødvendig.. om det er el feil på den.bare koding. er eget program for utlufting av abs på orginal VAS diagnoseaparat, usikker på hvordan detr på vagcom. jeg får opp denne feilkoden.. snakket med et verksted som har spesialisert seg på vag og det var vist ikke noen avansert jobb.. hvis du har peiling selvsakt så skal prøve å få levert den der når jeg kan ta meg fri fra arbeid en dag;P så blir det vel:D Address 03: ABS Brakes Control Module Part Number: Component and/or Version: Software Coding: Work Shop Code: 2 Faults Found: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent 01312 - Powertrain Data Bus 37-10 - Faulty - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2008 jeg får opp denne feilkoden.. snakket med et verksted som har spesialisert seg på vag og det var vist ikke noen avansert jobb.. hvis du har peiling selvsakt så skal prøve å få levert den der når jeg kan ta meg fri fra arbeid en dag;P så blir det vel:D Address 03: ABS Brakes Control Module Part Number: Component and/or Version: Software Coding: Work Shop Code: 2 Faults Found: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent 01312 - Powertrain Data Bus 37-10 - Faulty - Intermittent[/quote få de til å sjekke kontaktene på abs styreenheten når de tar den av så det ikke er noe irr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2008 jobben er enkel om man kan det.. umulig om man ikke kan det. da sitter man garantert igjen med luft i abs pumpa:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 5, 2008 det jør de sikkert vettu;P takk for hjelpen så blir det vel bra:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2008 Er ikke pumpene "pre bleeded" fra fabrikk da? Mener at jeg har lest det i et hiddenblad et sted.... Eller i ELSAWIN.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2008 Klippet og limt fra Ross-Tech Wiki: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Signal Outside Specifications Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes ABS Hydraulic Pump (V64) Connector to Control Module faulty Wiring and/or Connector(s) faulty ABS Hydraulic Pump (V64) faulty Brake Electronics Control Module (J104) faulty Possible Solutions Check ABS Hydraulic Pump (V64) Connector to Control Module Check Wiring and/or Connector(s) Check/Replace ABS Hydraulic Pump (V64) Check/Replace Brake Electronics Control Module (J104) 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Electrical Fault in Circuit Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to ABS Hydraulic Pump (V64) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check Wiring and/or Connector(s) from/to ABS Hydraulic Pump (V64) Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/01276" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2008 ja det er mest sansynelig pumpa som har fått det så skal prøve å bytte den først:D for kontakt, og sikring er det ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...