Anbefalte innlegg

Har hatt problemer siste tida med at håndbrekket på høyre bakhjulet på Passaten setter seg når det blir kaldt. Regner med at det er noe fuktighet eller slikt i wiren, som gjør at den ikke glir skikkelig dersom temperaturen tipper under 0. Brekket løsner dersom jeg tar et skrujern imellom calipperen, og armen som wiren er festet i, men dette blir jo litt upraktisk i lengden.:P

 

Noen som har tips til en quick fix på dette? Er midt oppi eksamensperiode nå, og har ikke lyst til å måtte bruke en hel kveld på å bytte wiren: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off-topic: Setter også stor pris på tips, dersom noen vet om et sted i Trondheims-området der det går ann å få låne en plass å skru litt. Er ikke så behagelig å mekke bil utendørs nå om dagen:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 'alle' audier er det i hvertfall også ofte problem med selve caliperen, men gamle wire er nok problemet ditt, ja..

Jeg har funnet ut at lithiumsprayen til Biltema løser svært mange problemer, og har begynt å 'fylle' gummibelgen sånn litt preventivt. Får du en til å sitte i bilen og dra i brekket mens du smører og løsner det opp igjen, (kan hende litt låsolje også kan hjelpe) får du i hvertfall reddet det over vinteren, men er det rust som kommer ut i belgen, er det sannsynligvis sprekk i strømpa og da *må* det byttes. (Jeg har sett noen som har løst det med selvvulkende tape over skadestedet på gamle biler, men problemet er at det tørker ut, og deretter tar rusten tak.) Er det bare tørt inni der, kan det hende at det holder å smøre opp, så prøv for all del det først! :) (Det tar litt tid å få fettet inn i strømpa, men det får så være..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see...er dette lettest å smøre fra bakbremsa, eller inne i kupeen?

Jeg tenkte jeg skulle forsøke enellerannen spray, som har en sånn liten tut som du kan sette på munnstykket.

Hadde vært knall dersom jeg klarte å lure denne inni belgen sammen med wiren, og så bare tømme halve boksen inni der:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke bruk brekket om du kan la være..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved bakbremsa er det en litten gummibelg som er lett å komme til, og sklir du denne litt tilbake ser du fort om den bare er tørr, eller om det er rust der. Fyll opp og få en til å dra i brekket og trekk den ut og inn 'en dullion ganger' så du får dratt fettet inn i strømpa. Tror ikke det er noen enkel vei til å få dette til å funke! ;)

Magnus har i og for seg et poeng, men erfaringsvis er et brekk som er i bruk lengre levetid, i hvertfall med litt vedlikehold, men jeg må vel innrømme at jeg ofte glemmer det som er under bilen så lenge det funker.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte slegge på caddyen i fjord vinter, funket gull det:P hæhæ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ikke bruke brekket når det er frost. Heller sette den i gir. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg mente med det, om det ikke er en syk bakke du skal parkere i eller noe sånt, så hvorfor bruke brekket. Ha den i gir holder jo mer enn nok.. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.