sikring nr 7 går når lys slås på

Anbefalte innlegg

Sikring nr 7 i bilen min går så fort jeg slår på kjørelysa.Skjer ingenting med sikringen dersom lysa er av,men når spaken tas helt opp,altså lysa slås på så ryker den.Noen her inne som har hatt samme problem?Og kansje aner hva årsaken kan være?: klø :

Det er instrumentbelysningen som slukner og ikke funker pga denne sikringen.Jeg har ikke sjekket enda om jeg mister kjørelysene pga jeg ikke har hatt bilen min tilgjengelig på lang stund: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikring nr 7 i bilen min går så fort jeg slår på kjørelysa.Skjer ingenting med sikringen dersom lysa er av,men når spaken tas helt opp,altså lysa slås på så ryker den.Noen her inne som har hatt samme problem?Og kansje aner hva årsaken kan være?: klø :

Det er instrumentbelysningen som slukner og ikke funker pga denne sikringen.Jeg har ikke sjekket enda om jeg mister kjørelysene pga jeg ikke har hatt bilen min tilgjengelig på lang stund: gråter :

Overledning er vel feilen tenker jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ganske trolig overledning/kortsluttning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det skjønner jo jeg også men årsaken til kortslutningen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å begynne å feilsøke... Sjekk først hva som går gjennom den sikringen. Jeg vil tippe instrumentbelysning, lys i hanskerom samt skiltlys. Så da er det bare å begynne å kose seg på ett av de stedene. Skiltlys (Hvis dette går gjennom den sikringen) ville iallfall jeg begynt med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å begynne å feilsøke... Sjekk først hva som går gjennom den sikringen. Jeg vil tippe instrumentbelysning, lys i hanskerom samt skiltlys. Så da er det bare å begynne å kose seg på ett av de stedene. Skiltlys (Hvis dette går gjennom den sikringen) ville iallfall jeg begynt med.

Har tittet litt og holdt på idag men fant ikke ut av det.

Prøvde 2 sikringer uten å finne noe..Men fant ut at det er kun når parklyset kommer på at sikringen går og ikke kjørelyset som nevnt tidligere..Det skjer etter kun ett hak opp med spaken på venstre side av rattet...Hjalp dette noen tru??: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første prioritet er at du finner ut hvilke forbrukere som er koblet til sikringen! De av dem som også fungerer sammen med automatiske kjørelys, kan du jo utelukke... Og da vil jeg tro du står igjen med 1 eller kanskje 2 forbrukere å feilsøke på...

Hvis du legger ut de forbrukerne det kan være feil på her, så kanskje noen har vært borti noe før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første prioritet er at du finner ut hvilke forbrukere som er koblet til sikringen! De av dem som også fungerer sammen med automatiske kjørelys, kan du jo utelukke... Og da vil jeg tro du står igjen med 1 eller kanskje 2 forbrukere å feilsøke på...

Hvis du legger ut de forbrukerne det kan være feil på her, så kanskje noen har vært borti noe før...

Skal se om jeg ikke får sjekket dette i helga...Takk for tipset...

Men er det forresten automatisk kjørelys på denne?Det husker jeg ikke farta men tror ikke det er det altså.Jeg tror jeg må ha spaken opp 2 hakk for å få kjørelys,men er ikke sikker.

Ville også en sånn VagCom kabel kunne funnet ut hvor en slik feil er??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har automatiske kjørelys, så har du på den sikringen (vil jeg tro) instrumentbelysning, lys i hanskerom, og skiltlys.

Hvilken som helst av disse tre kan ha kortslutning, men jeg personlig ville begynt med skiltlys, så lys i hanskerom, og til slutt instrumentbelysning.

Vet du om det er tjuvet strøm fra instrumentbelysningen, for eksempel til CD-spiller eller lignende? Alle sånne muligheter og punkter må du se over...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kan du ta "den sikre" feilsøkingen.... Demonter mest mulig av deksler osv, bytt ut sikringen med en spiker og se hvor det begynner å ryke hen... :)

(PS: Dette mente jeg IKKE som ett seriøst tips)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har automatiske kjørelys, så har du på den sikringen (vil jeg tro) instrumentbelysning, lys i hanskerom, og skiltlys.

Hvilken som helst av disse tre kan ha kortslutning, men jeg personlig ville begynt med skiltlys, så lys i hanskerom, og til slutt instrumentbelysning.

Vet du om det er tjuvet strøm fra instrumentbelysningen, for eksempel til CD-spiller eller lignende? Alle sånne muligheter og punkter må du se over...

Eneste jeg vet er at han som bygger stereo i bilen min måtte legge opp egen jord til spillern min.Og det gjorde han i blant ledningene som ligger og slenger sammen med ISO kontaktene til spillern,altså det rommet bak cd spillern...Men om det har noe å si aner jeg ikke...Prøvde gå over skiltlysa istad.Tok av det dekselet på innsiden av bakluka men kunne ikke se noe galt der og hørte heller ingen gnist der når vi testa ny sikring og slo på lyset igjen..

PS det siste tipset ditt hadde ikke lurt meg en gang: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK... Som sagt må du finne ut hvilke ting som går på den sikringen. Post dem gjerne her, så kan sikkert folk gi deg litt tips om hvor og hvordan du feilsøker...

Har du prøvd å tatt ut skiltlysene og kikka på ledningene der?

Kan eventuelt ha blitt gnagd i filler ledninger i strømpa opp til bakluke?

På 90'en min så gikk den samme sikringen. Derfor jeg antar at det er de samme tingene som går på din, men det vet jeg ikke for sikkert. Hos med var det tjuva strøm fra lys i hanskerommet, til ett rele i forbindelse med bilstereoen. Den ledningen hadde gnisset seg innpå en skarp kant, og dermed var det gjordt.

For å feilsøke mest mulig effektivt, så bør du også være utstyrt med ett ohm-meter, og en viss peiling på hvordan ting fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK... Som sagt må du finne ut hvilke ting som går på den sikringen. Post dem gjerne her, så kan sikkert folk gi deg litt tips om hvor og hvordan du feilsøker...

Har du prøvd å tatt ut skiltlysene og kikka på ledningene der?

Kan eventuelt ha blitt gnagd i filler ledninger i strømpa opp til bakluke?

På 90'en min så gikk den samme sikringen. Derfor jeg antar at det er de samme tingene som går på din, men det vet jeg ikke for sikkert. Hos med var det tjuva strøm fra lys i hanskerommet, til ett rele i forbindelse med bilstereoen. Den ledningen hadde gnisset seg innpå en skarp kant, og dermed var det gjordt.

For å feilsøke mest mulig effektivt, så bør du også være utstyrt med ett ohm-meter, og en viss peiling på hvordan ting fungerer.

Skal ta en titt på det dekselet som står på sikringene og se hva nr 7 er til...Så får vi se hvor jeg havner hen.Hvis ingen her inne kommer meg i forkjøpet da:p

Men tror du en Vag Com hadde funnet en slik feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-Com vil nok ikke hjelpe deg i denne sammenhengen dessverre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg kansje fortelle at feilen er funnet..Kontakten til pæreholder i hanskerommet lo inntil gods og kortsluttet sikring nr 7.

Tok meg fattige 2 min å finne ut av dette!!Men skulle kansje startet her :D hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... Synes liksom å huske at jeg nevnte hanskerommet i midten av desember?? Godt det løste seg da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... Synes liksom å huske at jeg nevnte hanskerommet i midten av desember?? Godt det løste seg da!

Jeg sjekket her raskt også kort tid den gangen du nevnte det også men den gangen syns jeg alt så greit ut.Denne gangen la jeg meg omtrent inni hanskerommet for å finne ut av det: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.