Skifte fra 2,8 til 2,2turbo?

Anbefalte innlegg

Etter mye problemer med motor(er) i bilen min, er jeg lite fristet til å sette i enda en v6 i bilen min (audi 80 2,8q)

Spørsmålet mitt er da:

Hva må gjørest for å skifte til en 2,2 turbo?

Hvilke deler trenger jeg?

Og om noen tør tippe en ca pris på dette prosjektet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor med alle tilhørende deler rundt, som intercooler, div. slanger/rør m.m., ledningsnett fra Audi S2/RS2 og muligens motorfester. Girkassen du har kan brukes på 5-sylindret motor. Bare pass på at det er en skrekkelig omfattende jobb når bilen ikke har femmer fra før, jeg ville fortsatt med V6. Hva er problemet med de motorene du har hatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ikke akkurat alt for mange 80 2,8 Q, så jeg ville fortsatt med det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første motoren jeg hadde havarerte pga knekt kamaksling, som førte til rasert topp osv, så den motoren var berre å skrote.

Kjøpte deretter en ny brukt motor, var klar til å heise inn, skulle berre skifte regreim å stille inn dette, da viste det seg at veiva ikke gjekk rundt..

Leverte tilbake den motoren.

Henta ny monterte inn alt. starta opp å da viste det seg at begge eksos manifoldpakningene var gåen, surt at jeg ikke skifta de før eg satt inn, men fekk vite at motor var i tipptopp stand..

Fekk i orden å skifta pakningene, noe som var et rent h...... å skifte, å da røk topppakninga.

Er så lei og frustert over bilen nå at jeg ikke har motivasjon til mer v6 skruing.

Å har frykteli lyst på turbofemmer, men er det my jobb så legger jeg meg ikke ut på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kjempejobb, og det er utrolig mange småting som er litt forskjellig, så når utgangspunktet ikke er en 5-sylindret bil blir det ekstra komplisert. I tillegg vil en slik "plukk og mix"-bil ha en heller laber gjensalgsverdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.