#1 Skrevet Desember 5, 2008 Heisann. Har sett mange som trenge mekkeplass, garasjeplass osv, og i den sammenheng er me eit par stk som vurderer å bygge eit stort bygg i nærleiken av Nesttun. Dette er foreløpig berre ein litt vill ide me har, men me har tomta osv tilgjengeleg, så muligheten er der. Har derfor eit par spørsmål til medlemmene her på VACN. 1. Kor mange av dekan kunne tenkt å leigd ein plass ? 2. Kor mykje plass trenge du og kor mykje kan du betale i måneden? 3. Kva utstyr osv bør være der? Me ser for oss å få tak i ein lakkboks, aggregat til varme, ein vaskeplass, ein liten sofakrok osv. Det mest ideelle hadde jo vært at folk hadde stått ilag inne på eit stort gulv, men har hørt at dette er eit stort problem andre plassa, då det er enkelte som er litt for glad i andre sine ting.. Kanskje ha eit stort golv folk kan stå på, og så eventuelt ein liten båse til kvar enkelt der dei kan låse inn utstyr? Kom gjerne med innspel her. Er jo kjekt at folk blir kjent med kvarandre, hjelpe kvarandre og så videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2008 (endret) Jeg og en kamerat er intersert i og leie plass betaling avhenger på størrelse på plass utstyr som er ett must er skikkeli sveiseapparat.men regner vel med at de som vil ha plass har eget verktøy. løftebukk er jo ett must. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2008 Ja, men kor stor plass har du lyst å ha? Kva ser du for deg i betaling? Vil du ha adskilt plass å stå på, eller felles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2008 ca 15-25m2 er vel nok til å ha ein bil og litt verktøy ligganes. 1000-2000kr i mnd for feks 20m2. ein skillevegg mellom bilane kan vera greit og ha. man kan henge litt verktøy på. eit rom som er "reint" er og eit must. slik man kan holde på med motorer, utan dei blir full i skitt. toalett, lite lager og liten "sofa krok" er også kjekt. er som sagt på jakt etter plass eg og nesttun er innafor grensa mi. el-utsyr kan sikkert eg hjelpa med;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2008 ca 15-25m2 er vel nok til å ha ein bil og litt verktøy ligganes. 1000-2000kr i mnd for feks 20m2.ein skillevegg mellom bilane kan vera greit og ha. man kan henge litt verktøy på. eit rom som er "reint" er og eit must. slik man kan holde på med motorer, utan dei blir full i skitt. toalett, lite lager og liten "sofa krok" er også kjekt. er som sagt på jakt etter plass eg og nesttun er innafor grensa mi. el-utsyr kan sikkert eg hjelpa med;) el-utstyr kan jeg hjelpe med også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2008 Dette høres meget lovende ut! Eg er veldig veldig keen på dette. Trenger kun plass til min Gti, har ikke problem med og stå i lag med andre på et større gulv. Legger gledelig inn x-antall dugnads timer i min timeplan, for og få en trygg plass til bilen. Der eg kan tilbringe mye kvalitetstid med bilen min og andre i laget. Betaler lett noen laken i mnd for og ha en plass til bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2008 Jeg er også interessert i dette. Trenger plass til en bil, har ingen problemer med å stå sammen med andre biler. Er selvfølgelig også med på å hjelpe til der det trengs! Mvh. Truls Andersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2009 dette høyrtes intressant ut, kunne godt tenkt meg å ha ein plass å stå. å ha ein eigen bås på ca 20m2 som ein kan ha sine eigne ting inni syns eg for min del er best hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2009 Høres interessant ut! Som enkelte andre her påpeker så MÅ det være adskilte "båser", minimalt med folk som har nøkler og gjerne noe overvåking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2009 En herlig idé! Jeg har okkupert min far sin garasje for tiden, men han begynner å bli litt amper snart nå tror jeg, også hadde det vært flott med et sted hvor jeg har plass til løftebukker da.. Hvilken tomt er det du ser for deg da? Tror litt overvåking og god sikkerhet er et must ja.. Ser for meg en fellesinngang med nøkkelkort ville vært det beste. Rett og slett fordi tidligere leietakeres kort kan bli deaktivert, og tapte kort kan bli deaktivert. Fysiske nøkler er iallefall en dårlig idé på noe sånt som dette.. Mye verdier i form av løse deler og verktøy som kommer til å ligge lett tilgjengelig. Er jo ikke alltid man kan lukke alle bildørene og låse heller, liksom. Dessuten kan man vite hvem som har gått inn når. Så har man helst garasjedører med smekklås som kun kan åpnes fra innsiden da, eller noe. Vannvittig mye biltyverier for tiden, man må tenke sikkerhet hele tiden.. Skulle hatt den stående på jobben, her ute på Haakonsvern! Her er det bra sikkerhet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2009 Me ser for oss ei tomt oppe ved Midttun, der som Go-carten var før. Rett ovenfor Nesttun. Drive fortsatt å planlegger litt ting og tang. Må ha litt kapital og vettu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 13, 2009 Me ser for oss ei tomt oppe ved Midttun, der som Go-carten var før. Rett ovenfor Nesttun.Drive fortsatt å planlegger litt ting og tang. Må ha litt kapital og vettu! Hei Roar. Hvordan ligger dere an med denne saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 16, 2009 tar gjerne en plass jeg også.... 4-5000 i måneden er vel en maks plass hvis det er fri tilgang på utstyr, bukk, sveiseapp. og diverse andre saker.. gjerne "egne" bokser med lås for eget utstyr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 26, 2009 Er fortsatt under planlegging, men er blitt sett på vent ein periode. Skjer nok ingenting før tidligst februar!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2009 Høyaktuell denne her nå, er det noen som har en plass ledig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 23, 2010 Vi er 4 stk her som er på utkikk etter plass! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...