#1 Skrevet Desember 5, 2008 hei. jeg har en 01 modell A6 1.8Tq med ESP. jeg har nye conti foran og halvslitte bak, en kompis har en 00modell passat 2.8 4motion automat. han har 4 nye conti. vi prøvde og leke oss litt idag, min bil sladder og slenger MYE mer en hva han har sjans til å klare! jeg legger opp piruett på null komma niks mens han trenger en lang runde før den begynner å spinne rundt. min bil klarer også å spinne bedre på samme stedet, hans vandrer mer.. utifra kryss og 90 graders svinger får jeg skikkelig breisladd mens han får bare liten sladd! da det skal være samme 4x4 systemet lurer jeg på om det er bare dekka som utgør forskjellen? det er akkurat som om min drar mer på bakhjula.. jeg storkoser meg;) er det glatt nok får jeg tom sladd med esp aktivert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2008 Det er samme drivsystemet, men for det første er det vanskeligere å få en med Tip til å slenge enn en med manuell kasse. Dette vet jeg av egen erfaring, da jeg har en '99 A6 2.8q-Tip selv. For det andre, er nok også Passaten tyngre i fronten enn din A6 med firrer, dette kan også ha innvirkning på egenskapene. Viktigst er nok det faktum at du har slitte dekk bak. Det er forøvrig uheldig for drivverket, du risikerer å skade midtdifferensialen ved å kjøre på slitte dekk bak og nye dekk foran, pga forskjellen i rulleomkretsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2008 hei.jeg har en 01 modell A6 1.8Tq med ESP. jeg har nye conti foran og halvslitte bak, en kompis har en 00modell passat 2.8 4motion automat. han har 4 nye conti. vi prøvde og leke oss litt idag, min bil sladder og slenger MYE mer en hva han har sjans til å klare! jeg legger opp piruett på null komma niks mens han trenger en lang runde før den begynner å spinne rundt. min bil klarer også å spinne bedre på samme stedet, hans vandrer mer.. utifra kryss og 90 graders svinger får jeg skikkelig breisladd mens han får bare liten sladd! da det skal være samme 4x4 systemet lurer jeg på om det er bare dekka som utgør forskjellen? det er akkurat som om min drar mer på bakhjula.. jeg storkoser meg;) er det glatt nok får jeg tom sladd med esp aktivert. kommer litt andt på sjoføren og. jeg har det like morro i min passat som jeg hadde det i min Audi s6 på vinterføret merker ikke noe vesentlig forskjell annet en motorytelse. et tips du burde ikke kjøre med nye og slitte dekk forran og bak. 4 hjulstrekken er ikke så glade i stor rulleomkrets forskjell. skal du bytte bytt på alle 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2008 da det skal være samme 4x4 systemet lurer jeg på om det er bare dekka som utgør forskjellen? QUOTE] Quattro og Motion er vel ikke samme system, etter som jeg har forstått men sikkert noen som kan forklare det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2008 skal ikke differensialen tåle et avvik på 2% eller noe slik da? forskjellen er ikke så stor foran og bak, utifra rulle omkrets kan det ikke utgjøre noe særlig mer en 0,5% de bak har gått 1 vinter mens de foran er nye. men at bilen hans er tyngre foran har helt sikkert en innvirkning, og tiptr. da vil jo han ha bedre feste foran med en sluromatic kontra en direkte overføring med manuellkasse: smil : jeg kommer også på en annen kompis hadde en 93 S4 med automat tidligere, den slang også veldig med rompa. med der er det litt mer power da.. 4motion med langstillt motor har torsen diff som i quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2008 Quattro og Motion er vel ikke samme system, etter som jeg har forstått men sikkert noen som kan forklare det. Passaten det er snakk om her har nøyaktig samme chassis og drivverk (og stort sett samme motorer) som A4, A6 og A8 av tilsvarende årsmodeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2008 er ikke dette 4 motion system til vw slik at de drar på framhjula, og nå de spinner så kobler bakhjula inn? var iverfall slik på vår passat 06 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2008 er ikke dette 4 motion system til vw slik at de drar på framhjula, og nå de spinner så kobler bakhjula inn?var iverfall slik på vår passat 06 mod. Jo, men den har tverrstilt motor og bruker haldex istedet for torsen kobling som er på rettstilt motor. Derfor er det sånn. Det kan vel ikke være føreren som er problemet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2008 Det kan vel ikke være føreren som er problemet da? jeg har alle fall ikke no problem med og snurre rundt bilens egen akse på min 00 mod 4 motion, den oppfører seg helt likt min x 95 quattro S6, men skal det være sakt så har jeg manuell girkasse og har litt mer kontroll over hastigheten på hjulene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...