Å vaske bilen når det er minusgrader

Anbefalte innlegg

Har kona di vurdert å få deg tvangsinnlagt på Ahus, psykiatrisk avdeling : klø :

 

Må jo ha ren og pen bil, selv om det er litt kaldt ute : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med denne voksen man kan sprøyte på i disse selvvaskene? er det noe som hjelper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen tørker raskere fordi vannet renner raskere av..

Mer enn det tror jeg ikke du kan forvente! :)

 

Vask i minusgrader er jo helt greit, vasket min i -8 i går på selvvaskehallen.

Men jeg tørker ikke bilen om vinteren, så den iser litt mer pga det. Men pga

det nesten alltid vil være noe smuss igjen er jeg redd for å ripe lakken med

å tørke når jeg ikke har vasket den med bøtte og svamp hjemme! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med denne voksen man kan sprøyte på i disse selvvaskene? er det noe som hjelper?

 

Gir vel kanskje litt mer glans i lakken. Pleier og bruke det når jeg vasker på selvvask, men hvor holdbart det er vet jeg ikke;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å vasket bilen i sånn selvvask rett borti gata her. Utrolig fornøyd med tilbudet, bortsett fra at man faktisk ikke har lov til å vaske bilen selv, slik man selv vil.. :) Stod en stor plakat på veggen hvor det stod at det ikke var lov å bruke svamp, og andre kjemikalier enn det statoil tilbydde på automaten. Jeg fant jo ett smutthull her ;) Hadde med meg bøtte som jeg fyllte opp med skumvann som kommer ut av børsten (som de visstnok mener man skal skrape opp hele bilen med) og vasket bilen med vaskehanske (ikke svamp) :P

 

Men anyways, var liten pågang, så fikk stå helt i fred og ro i en time.. Vasket bilen grundig utvendig, pluss fikset noe småkjas når jeg først hadde garasje :P

 

Er forrøvrig gratis støvsuger der og, meget bra Statoil! :)

 

Vaske bil 1 time på statoil? hehe.. da vasker du treigt ellers så er du VELDIG nøye.. tar med 10minutter spyling, vask med bøtte og svamp, avspyling. men bruker litt lengere tid hjemme da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er du ikke like nøye på statoil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod ute å vasket bilen min i går i minus 11 grader, bilen så ut som en isklomp etterpå,: eek : fikk åpnet alle dørene tørket av og smurt silikon på de.Kjørte deretter en lang tur (ca 45 min). Så nå er bilen ren og pen igjen.: smil :: smil :

 

Litt kaldt å vaske i 11- også fryser jo vannet med en gang til is. Vaska bilen min forrige gang jeg var i Lillehammer i 17-. Den så ut som et bomba ........, så måtte jo nesten vaska den. Men ble et fint i skall utvendig etterpå! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor man bør tørke av den før man kjører ut :) Har alltid med meg meguiars watermagnet om jeg skal vaske bilen når det er minusgrader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke innedørs vask på Statoil i Lillehammer. Desutten tørker jeg aldri bilen uten å ha svampvask den først :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svampvask den først :P

 

Svamp? Usj, det er ikke bra... kjøp deg en vaskemitt så slipper du å dra den stenen rundt på lakken din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle akkurat til å skrive det :P

 

Må fortelle en gøyal/grusom historie fra sist jeg var i vaskehallen på statoil her.:

En gutt på ca. 23-25 år hadde tydeligvis kjøpt seg ny bil. En A6 i 2007-klassen ca.. Han vasket den meget grundig, så likte stilen hans sånn sett.. Problemet var bare måten han gjorde det på.. (satt i kø å observerte) Først så spyla han den ren, greit nok.. Så gikk han på med den grusomme børsten de har der, på hele bilen.. Tenkte bare, hjelp, nå blir den nye lakken matt som juling.. Har sett det "rene" vannet den børsten oppbevares i.. Men han nøyde seg ikke med det.. Når han var ferdig med børsten, så gikk han bak i bagasjerommet å hentet opp en gammel skitten svamp, som han vasket hele bilen med på nytt med, med de restene av skum som var igjen etter børsten.. Dvs. ikke no bøtte å skylle svampen i.. Så når han var ferdig med svampen, la han den rett ned på bakken, i all grusen og skitten, og spylte den ren med høytrykken.. Tydelig at dette var standard prossedyre :) Huffameg.. : eek :

 

Som om ikke svamp var ille nok, så brukte han en som var FULL av stein og skitt fra før..

 

Værste var vel egentlig at han stod på den første stoppen i vaskehallen og gjorde alt dette, slik at jeg ikke kom til å få vasket bilen min før han var ferdig.. Er to vaskeplasser inni den garasjen der.. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svamp er jo sååå 1990 da. :D;)

Nei,mine biler blir KUN vasket med høytrykk,foamgun (m/DP Extreme Foam shampoo) og mikrofiber washmitt. ;) Så blir de "svøpet" inn i ett supermykt og stooort mikrofiber håndkle. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha :)

 

Høres ut som du vasker en baby.. Men er vel litt samme konseptet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje feil tråd å spørre i, men er det noen som har argumenter for hvorfor en vaskemitt skal lage mindre riper enn en svamp? Man drar jo dritten like mye rundt med votten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskevotten "gjemmer" skitten inni votten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger disse vaskemitten da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere på f.eks. Torshov bilrekvisita.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke merker er det de selger på torshov?

 

Billigste, om man skal bestille litt stash, er nå Autogeek.net

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere på f.eks. Torshov bilrekvisita.

 

Har en fra Torshov LIGGENDE og en fra ScandicShine og de er som natt og dag. Man får enkelt og greit det man betaler for. Torshov mitten blir nok LIGGENDE på hylla i boden. KANSKJE den blir brukt på vinterhjulene når de skal vaskes til våren for å si det slik;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.