#1 Skrevet Desember 6, 2008 Hei... Har en 97 mod. a4 1.8tq som er gått 130000km som det er kommet olje i vannet på. det første som slår meg er jo at toppakningen er gåen. tenkte eg skulle bytte den selv, men toppen bør vel kontrolleres av noen eventuelt planeres. Er det noen i Bergens området som gjør dette??? noen som vet pris?? lurte litt på om eg skal porte den litt i samme slengen... er det dyrt?? kan det gjøres på samme plass som planing?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2008 er det ingen som vet noe??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2008 Hei! Du kan jo sende Ingve Storebø en pm, han har verksted og har hjulpet meg før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2008 ta og sjekk olje kjølern ved oljefiltret før du river av toppen ekke uvanlig at den ryker og da vill du få olje i kjøle vannet hvis topp pakningen har ryki er det lurt og plane og trykkteste toppen ja så du slipperog gjøre jobben flere ganger ta en ringe runde og hør på pris skiller ofte litt på topp jobber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2008 ok... skal se på oljekjøleren... takker for svar:) hva må handles inn viss pakningen er gåen bortsett fra pakningen???? har hørt noe om noen strekkbolter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2008 ok... skal se på oljekjøleren... takker for svar:) hva må handles inn viss pakningen er gåen bortsett fra pakningen???? har hørt noe om noen strekkbolter?? Hei! Pakningen min gikk her for i lita stund siden! Vannet forsvant bare! Men hvis pakningen er gåen, anbefales det vel, regreimbytte,vannpumpe og strekkbolter ja! kjør derretter forsiktig med motoren, ikke BRÅE akselasjoner kan gjøre at pakning ikke tetter seg på den måten den bør... -Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2008 reg reim og vannpumpe er bytta for ca.10 000 siden.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2008 Og husk at når du får nye strekk bolter får du nye typen skru, noe som heter polydriver tror jeg spesial verktøy på møller.. Får ikke tar i det andre plasser enda. vanlige verksted osv har det ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2008 Hei... Har en 97 mod. a4 1.8tq som er gått 130000km som det er kommet olje i vannet på. det første som slår meg er jo at toppakningen er gåen. tenkte eg skulle bytte den selv, men toppen bør vel kontrolleres av noen eventuelt planeres. Er det noen i Bergens området som gjør dette??? noen som vet pris?? lurte litt på om eg skal porte den litt i samme slengen... er det dyrt?? kan det gjøres på samme plass som planing?? Sylinderservice som ligger vegg i vegg med Auto 23 i Fyllingsdalen har spesialisert seg på overhaling av topper mm. Var godt fornøyd med pris og service den gangen, er noen år siden jeg var innom der så jeg garanterer ikke at de er der enda. Skiftet selv en gang topp-pakning på en 2.0E som også hadde olje i kjølevannet. Deler brukt var nye strekkbolter (tiltrekningsprosedyre og moment er viktig!) topp-pakning og nye pakninger til eksos og insugs manifoil. Anså ikke planing/trykktesting av topp som nødvendig da den ikke var hardt kjørt/gått varm samt at anleggsflaten på toppen var fri for merker/riper. Funket gull i mange år etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...