#1 Skrevet Desember 6, 2008 Heisann. Har tidligere montert i passat og audi. Audi er veldig greit, da det bare er å finne vakuumpumpa og ledninger som pumpa reagerer på, passat var litt knot, men gikk bra det og. Men nå skal jeg innstallere i min egen caravelle. Den har elektronisk styrt sentrallås, ikke vakum. Jeg har funnet de to aktuelle ledningene som styrer sentrallåsen, og det viser seg at når jeg låser eller låser opp, så vendes polariteten i de to ledningene. Dvs når bilen er låst så går det jord i ledning nr 1, og strøm i ledning nr 2. Når bilen er låst opp så er det omvendt. På mitt ettermonteringssett så kan jeg velge enten positiv trigger, negative trigger, vakum trigger eller positive/negative trigger. Noe sier meg at jeg skal vlge positive/negative trigger, men når jeg prøver å koble på ledningene så ryker enten sikringa til sentr.lås i bilen, eller på låse/låse-opp ledningene som sitter på ettermonterings-settet mitt. Det satt et gammelt alarmsystem der fra før av som er demontert og fjernet, da alarmen ikke fungerte og fjernkontrollen er mistet. Jeg finner ikke noe info om dette settet, men det er tydelig at det har fungert før. Det gamle settet var bare koblet med en ledning inn på hver av de to aktuelle ledningene til sentr.lås systemet. Har noen gjort dette før, eller vet om caravelle 97mod deler samme sentr.lås system som andre modeller? Setter stor pris på all hjelp! mvh Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2008 (endret) Siden det virker som om ingen her har gjort dette før, finnes det noen andre forum jeg kan spørre på? Gjerne utenlandske, jeg suger i tysk, men må jeg så må jeg? edit: eller vet om caravelle 97mod deler samme sentr.lås system som andre modeller? Dette lurer jeg også på fortsatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2008 Har du prøvd vwbus.no forumet, sitter buss-guruer med kunnskap om disse bilene http://www.vwbus.no/forum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...