Bilen stoppet :( A6 2,5 TDi

Anbefalte innlegg

Bilen stoppet plutselig når jeg var ute å kjørte idag :(

Fikk ikke start på den etterpå heller.

 

Har sjekka dieselpumpe og filter, ser ikke ut som det er noen problemer der.....

Jeg kobla ifra slangene til filteret for å se om det kom diesel,å det gjorde det.

 

Har ikke fått lest av feilkoder enda, men håper at noen har peiling på hva det kan være....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen stoppet plutselig når jeg var ute å kjørte idag :(

Fikk ikke start på den etterpå heller.

 

Har sjekka dieselpumpe og filter, ser ikke ut som det er noen problemer der.....

Jeg kobla ifra slangene til filteret for å se om det kom diesel,å det gjorde det.

 

Har ikke fått lest av feilkoder enda, men håper at noen har peiling på hva det kan være....

 

kommer det diesel ut av rørene når du drar på starter omdu løsner de ute ved dysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi kommet så langt som at feilen ligger i glødesystemet en eller annen plass.

Må få på plass noe bedre diagnose utstyr for å finne synderen....

 

Muligens ett rele eller glødeplugger???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer det diesel ut av rørene når du drar på starter omdu løsner de ute ved dysene?

 

Ja det gjør det.

 

Fikk forresten starta bilen å kjørt den inn i garasjen nå, men det blinker i glødelyset i dashbordet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinkende/lysende glødelampe indikerer en hel drøss med feil på elektronikk.

Hos meg hadde den ene dieselpumpen i tanken stoppet. Da lyste lampen. Men går ut i fra at det ikke er problemet hos deg. Får håpe at det ikke er noe på det systemet ;)

Men du finner nok ut av det når du får kjørt diagnose. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen funnet !!!

 

Å så heldig som jeg er var det selvfølgelig dieselpumpa som ikke ville være med oss lenger.

Har sendt forespørsel til NBS på pumpe,mistenker at dette kan bli dyrt ja :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen funnet !!!

 

Å så heldig som jeg er var det selvfølgelig dieselpumpa som ikke ville være med oss lenger.

Har sendt forespørsel til NBS på pumpe,mistenker at dette kan bli dyrt ja :(

 

Mener pumpe til din,ligger på 20-25K hos Møller. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener pumpe til din,ligger på 20-25K hos Møller. :(

 

I know :(

Satser på å finne billigere enn det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var lei Jone dette er vel helst en kostnad vi vil slippe.

sjekk priser flere plasser har inntrykk av att det ikke alltid er NBS som er billigst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var lei Jone dette er vel helst en kostnad vi vil slippe.

sjekk priser flere plasser har inntrykk av att det ikke alltid er NBS som er billigst.

 

ja jeg kommer til å sjekke flere plasser,men jeg så en annonse fra NBS der de hadde dieselpumper til 3500,- tviler på at det er denne jeg skal ha,men det er verdt ett forsøk.

 

Ett annet alternativ er mekonomen som har bosch deler.

 

Men ja humøret er ikke helt på topp akkurat nå nei.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør også med: post@vagparts.no

 

vagparts.no???

Har sendt forespørsel til vagparts.com, sendte også en til Bjørn ( takk for tipset Petter )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen funnet !!!

 

Å så heldig som jeg er var det selvfølgelig dieselpumpa som ikke ville være med oss lenger.

Har sendt forespørsel til NBS på pumpe,mistenker at dette kan bli dyrt ja :(

 

AUD(I)A, og jeg som har akkurat samme bil og motor, mer redd for pumpe enn for kammene nå for å si det sånn.. Er dette noe som kan forebygges? Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AUD(I)A, og jeg som har akkurat samme bil og motor, mer redd for pumpe enn for kammene nå for å si det sånn.. Er dette noe som kan forebygges? Noen som vet?

 

Nei, kan ikke forebygges da det er elektronikken som ryker på disse som regel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en som skaffer nye/overhalte pumper til 9000,- her på forumet, han har det i signaturen sin, men husker ikke navn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en som skaffer nye/overhalte pumper til 9000,- her på forumet, han har det i signaturen sin, men husker ikke navn...

 

han heter Vidar Aas :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vagparts.no???

Har sendt forespørsel til vagparts.com, sendte også en til Bjørn ( takk for tipset Petter )

 

Ja,husker ikke hva han heter men er en som driver vagparts.no.Har ingen hjemmeside,kun epost tror jeg. : klø : Han skaffer nytt i fra DE,org deler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,husker ikke hva han heter men er en som driver vagparts.no.Har ingen hjemmeside,kun epost tror jeg. : klø : Han skaffer nytt i fra DE,org deler...

 

Han heter ØYstein... Virker som han driver med noe annet for tiden. Har ikke fått svar siden sommerferien fra han jeg men!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om det går å bytte bare elektronikken på dieselpumpa???

Siden det er denne som ryker så er det jo verdt ett forsøk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger masse nye pumper på ebay.de til 900-1000 euro...

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

desse pumpene ryker jo som smør på desse bilane, ein kompis hadde 3 stk inne på verkstedet på eit par veker med samme feil å dette er ein liten plass:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger masse nye pumper på ebay.de til 900-1000 euro...

Jan Brede

 

Har fått pris på overhalt pumpe til 7500,- + moms

 

men jeg lurer litt på om det går an å bare bytte "kontrollboksen" på toppen av pumpa eller om man må bytte hele greia???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går å bytte bare mengdestyringa ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.