#51 Skrevet Januar 17, 2009 Ja, jeg vet at den kobler ut, men skal det bli en sånn ABS lyd når jeg trekker i brekke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Januar 17, 2009 (endret) Det du merker som skjer er at du har EDSEDS er en elektronisk differensial sperre som ikke gjør annet enn at hvis det ene hjulet begynner å spinne så låser den differensialen og begge hjulene spinner. Derfor hører du denne lyden når du begynner å spinne, hadde dette på en 99 Golf GTI, og fungerte helt greit, sto hvertfall på godt den bilen. Aha.... det forklarer vel en del..... Takker for den! Har ikke kjørt ny diagnose enda, men får vel sikkert bare feilkode på den clutchen igjen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Januar 17, 2009 Da har jeg slettet gammelt feilminne og kjørte en tur... fikk samme feilkode at det var clutchen som var gåen som i en tidligere post her. Skal jeg ikke strengt tatt få feilkode på pumpa hvis den er kaputt?? Er det en sjangs for at elektronikk enheten har sagt god natt selv om den ikke gir noen feilkoder?? Anyone...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Januar 30, 2009 jeg har eventuelt en org styringsboks til haldex liggenes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Januar 31, 2009 Et lite spm jeg lurer på.... hadde ute pumpa for en uke siden for å rense sila og bytte filter samt hadde på ny olje. Det vart ikke noe futt i firhjulstrekken. Skal bytte kontroller og pumpe imorra, men når jeg tappa ut olja som bare var en uke gammel var denne ganske sort?? Hva indikerer det egentlig? Hvis pumpa ikke har vært aktiv og sirkulert olja åssn kan denne ha blitt så jævli sort på så kort tid??? Er det diffen som er roten til alt ondt tro?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Februar 2, 2009 Kan nå meddele at det er full trøkk igjen! Et kjappt bytte av pumpe og kontroller så ble det full fres i hekken! Nytt oljefilter og ny olje med korrekt nivå har gitt meg og purka en helt ny hverdag på glatta!! Helt fritt for feilkoder også Kan også informere om at både kontroller og pumpe kan ganske lett byttes uten å ta ned diffen. Er bare litt småtrangt Fullt mulig å gjøre selv! Kunne lagd en DIY på dette, men det finnes sikkert nok info om dette på andre sider?! Cheers! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Februar 2, 2009 Kjekt at du fant ut av det og fikk fiksa selv. Kjøpte du delene gjennom møller, eller kjøpte du andre steder? Pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Februar 2, 2009 (endret) Har en kompis i sverige som styrer litt med bildemontering. Var gjennom han jeg ordna det til "kompispris" Delene var brukte da. Gått 78.000km både pumpe og kontroller men har vært fulgt opp serviceintervaller på filter og olje så de var i god stand. Har rensa diffen min for endel grums å dritt... så kjører nok ikke mer enn 10.000 km om ikke mindre før jeg tar ut pumpa og sjekker sila, bytter filter og fyller på ny olje igjen..... nå som jobben er "forholdsvis" grei.... bare for å være sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Februar 5, 2009 Kom over litt grei lesning om de forskjellige Haldex generasjonene på dinside.no: http://www.dinside.no/803030/verdens-mest-utbredte-4x4teknologi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...