#1 Skrevet Desember 6, 2008 Hei Fruen har en '93 Golf GT hvor det aldri blir varmt nok i bilen. For et par uker siden skiftet jeg thermostat, da motortemp ikke gikk over 70 grader. Nå viser tempnåla ca 85 grader, men kupevarmen er fremdeles dårlig. Bilen oppnår 90 grader ved tomgangskjøring. Kan dette være et tegn på dårlig vannpumpe? Eller er det noen andre forslag til hva som er galt? Har også tenkt på tett varmeregister, men da burde vel kupevarmen forsvunnet mer gradvis?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2008 kan være pumpa.. men kan også være tett register.. sjekk om slangen inn er varm, er denne glo varm er det nok tett register.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2008 Kan jo være at det står en luftlomme i varmeapperat registeret å.... Prøv å sette bilen på ett flatt underlag, Skru av toppa på ekspansjonstanken og sett varmeapparatet på fullt.. Hold rundt 2500- 3000 omdr. å se om det kommer noen luftbobler etterhvert... Dette har ihvertfall fungert fint på min 96* passat tdi... Koster jo ikke noe å prøve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2008 Jeg måtte opp i 6000 rpm før all luft forsvant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2008 Takker for alle svar La merke til at inn-slangen ble mye varmere enn ut-slangen. Ligger vel an til tett register da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2008 Er dette en GT med 1.8 90hk RP motor?? Jeg har denne motoren i gamle passaten min også, og den kan være rimelig umulig etter å ha tappet ned kjølevæske.. Jeg har plagdes noe så inni ...... av og til, at jeg for noen år siden faktisk skrudde av toppen for andre gang på 2 dager, da jeg var sikker på at det var sprekk i den...... Men alt viste seg å være forårsaket av luft i varmeregisteret.... Endte opp med en vanvitti bratt bakke jeg, med fronten oppover og høyt turtall kombinert med heftig "pumping" på kjølevannsslanger.... Ble til slutt kvitt lufta da... Sjekk om det er mulig å lufte der slangene går gjennom torpedeo inn til varmeregisteret.... Lykke til... Ville iallefall prøvd det før jeg begynte å skru ut registeret:) Edit: Kanskje en kan koble vekk slangene inn og ut fra registeret (I motorrom, ved torpedo) og sette en hageslange med bra trykk på for å presse vatn igjennom... Og kanskje på den måten få fylt det opp uten luftlommer..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2008 Er 1.8 90 hk ja. Motorkoden er vel ABS. Tenkte selv å prøve med hageslangen, både for å sjekke gjennomstrømninga og for å være garantert fri for luftbobler. Takker for alle forslag som hjelper en masete dame med å få varm bil i vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...