Konstant nødmodus! ( s2 3b )

Anbefalte innlegg

Bilen min har lagt seg til hvile i nødmodus. Smeller i potta, og dør på tomgang hvis jeg bråslipper gassen ! Tomgang er også generell alt for lav! Ligger på 800- !

 

Når jeg tar av kontaktstykke på tomgansmotoren, skal det skje noe med turtallet på motor? Når jeg drar av kontaktstykket på min, så skjer det aboslutt INGENTING, uansett temp på motor. Nødmodus pga def. tomgangsmotor? Er det mulig?

 

Noen med vagcom i Oslo området? =) ( Bor i Ski )

 

Det som er gjort:

 

- Chip

- Bleed ventil

- Fjernet resirk og uten dump

- Catch tank ( blendet slange bak innsug, ventil som slipper igjennom bensindamp fra tanken henger "løst", er da kun tjukk slange fra blokk inn på catch og slange fra toppen og ut åndingsfilter.

 

Syns dette tyder på feil på vakuum siden, men finner ingen tydelige lekkasjer når jeg trykktester:o

 

Håper på innspill !:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min har lagt seg til hvile i nødmodus. Smeller i potta, og dør på tomgang hvis jeg bråslipper gassen ! Tomgang er også generell alt for lav! Ligger på 800- !

 

Når jeg tar av kontaktstykke på tomgansmotoren, skal det skje noe med turtallet på motor? Når jeg drar av kontaktstykket på min, så skjer det aboslutt INGENTING, uansett temp på motor. Nødmodus pga def. tomgangsmotor? Er det mulig?

 

Noen med vagcom i Oslo området? =) ( Bor i Ski )

 

Det som er gjort:

 

- Chip

- Bleed ventil

- Fjernet resirk og uten dump

- Catch tank ( blendet slange bak innsug, ventil som slipper igjennom bensindamp fra tanken henger "løst", er da kun tjukk slange fra blokk inn på catch og slange fra toppen og ut åndingsfilter.

 

Syns dette tyder på feil på vakuum siden, men finner ingen tydelige lekkasjer når jeg trykktester:o

 

Håper på innspill !:)

 

er ikke nødmodus pga LMM kødder seg da? eventuelt e helt dau.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min coupe med eb motor er blitt litt mongo om dagene også. Går i nødmodus også, dauer ofte på tomgang når jeg trykke inn gassen. Og turtallet hopper opp og ned når jeg ikke har foten på gassen i nedoverbakker..

 

sjekker jeg feilkodene så har jeg feil på hallsensor og speedsensor, samt en hel del annet. Begynner å lure på om det er elendig jording på hele bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...

 

Har mer eller mindre utelukket LMM, da bilen blir håpløst mye verre når jeg kobler den ut...

 

Får vente til jeg får lest ut feil, fikk en pm av en med vag com, så får vi se !:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått avlest feilkoder på bilen!

 

For det første, er det 100% sikkert at den er i nødmodus når turtallet hopper av seg selv når jeg legger den på 1500 ?

 

Problemet mitt er at den går alt for lavt på tomgang, veldig dårlig ved oppstart kald. Og jeg sliter med ettertenning/feil blanding. Men det er jo ikke rart om den er i nødmodus. Og som jeg har sagt, dette med at den er verre på tomgang når den er kald, virker som falsk luft? Ikke sant? :S

 

01257 - Tomgangsventil n71

01247 - Magnetventil n80

01262 - Magnetventil n75( kjører med bleed )

65535 . Styreenhet defekt

65535 - Styreenhet defekt ( Sporadisk )

00533 - Tomgangsregulering - Adaptionsgrense overskredet

 

Så spørsmål:

 

1. Kan bilen være i nødmodus pga defekt n75? Selvom jeg ikke bruker den? ( henger i kontaktstykke )

Jeg prøvde en ny kobla på, men bilen var lik. Må feil slettes ved skifte?

 

2. Har jeg trolig feilkoden "Defekt styreenhet" fordi hjernen er chipet?

 

3. Når jeg har feilkode på tomgangsventil, og adaption overskredet: Er tomgangsvenilen mest sannsynlig defekt? Eller hadde jeg ikke fått " adaptionsgrense overskredet " da ?

 

Med en gang vi leste av motorelektronikk, så lyste det " JK Tuning - JK Tuning - JK Tuning "

Jeg trodde de fleste ikke endret navn på software?

 

Takker for alle svar !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått avlest feilkoder på bilen!

 

For det første, er det 100% sikkert at den er i nødmodus når turtallet hopper av seg selv når jeg legger den på 1500 ?

 

Problemet mitt er at den går alt for lavt på tomgang, veldig dårlig ved oppstart kald. Og jeg sliter med ettertenning/feil blanding. Men det er jo ikke rart om den er i nødmodus. Og som jeg har sagt, dette med at den er verre på tomgang når den er kald, virker som falsk luft? Ikke sant? :S

 

01257 - Tomgangsventil n71

01247 - Magnetventil n80

01262 - Magnetventil n75( kjører med bleed )

65535 . Styreenhet defekt

65535 - Styreenhet defekt ( Sporadisk )

00533 - Tomgangsregulering - Adaptionsgrense overskredet

 

Så spørsmål:

 

1. Kan bilen være i nødmodus pga defekt n75? Selvom jeg ikke bruker den? ( henger i kontaktstykke )

Jeg prøvde en ny kobla på, men bilen var lik. Må feil slettes ved skifte?

 

2. Har jeg trolig feilkoden "Defekt styreenhet" fordi hjernen er chipet?

 

3. Når jeg har feilkode på tomgangsventil, og adaption overskredet: Er tomgangsvenilen mest sannsynlig defekt? Eller hadde jeg ikke fått " adaptionsgrense overskredet " da ?

 

Med en gang vi leste av motorelektronikk, så lyste det " JK Tuning - JK Tuning - JK Tuning "

Jeg trodde de fleste ikke endret navn på software?

 

Takker for alle svar !

 

 

ISV greier ikke kontrollere tomgangen, så jeg hadde tippa på ISV eller lambda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min coupe med eb motor er blitt litt mongo om dagene også. Går i nødmodus også, dauer ofte på tomgang når jeg trykke inn gassen. Og turtallet hopper opp og ned når jeg ikke har foten på gassen i nedoverbakker..

 

sjekker jeg feilkodene så har jeg feil på hallsensor og speedsensor, samt en hel del annet. Begynner å lure på om det er elendig jording på hele bilen..

 

Hallsensor får du vel opp som feil uansett?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallsensor får du vel opp som feil uansett?: klø :

 

G28 speed får du feil på uansett på s4/s6 men på 3b så får du ikke opp denne feilen om motoren ikke er i gang..

 

jeg hadde feil på g28 og turtelleren min hoppet opp og ned, men når jeg tok ut svinhjulssensorene så var de full av bulker som tyder på at noe er gale der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.