#1 Skrevet Desember 7, 2008 Hvordan er det å ettermontere navi i nyere audier? Er det samme som på forgjengeren, at det må skjæres og kuttes litt, eller er det slik som i VW , at det er plug and plaY? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2008 HVordan bil har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2008 Er ikke jeg som skal ha den, var en kompis som lurte, men er den nyeste type a4, er ikke ankommet norge enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2008 Er ikke siker på nye biler, men prøver å finne ut hvor mye jobb det er på min a4 05 mod. Noen som har gjort det før å kan fortelle meg hva jeg må gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2008 På den nyeste blir vel alle levert med stor skjerm - men ikke alle har navi. Usikker på hvordan det er å etermontere - men burde viertfall være en smal sak. På en 05 mod a4 er det ikke noe problem. Monter inn rns-e som er den orginale navi en - søk litt så finner du mange svar. ( Gjorde dette selv i min 07 mod a4 - som har akkuratt samme dashbord som din ) Du må bygge om til dobbel din størrelse først - så litt merarbeid der men finnes guider som beskriver dette "skrue for skrue". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2008 På den nyeste blir vel alle levert med stor skjerm - men ikke alle har navi. Usikker på hvordan det er å etermontere - men burde viertfall være en smal sak. På en 05 mod a4 er det ikke noe problem. Monter inn rns-e som er den orginale navi en - søk litt så finner du mange svar. ( Gjorde dette selv i min 07 mod a4 - som har akkuratt samme dashbord som din ) Du må bygge om til dobbel din størrelse først - så litt merarbeid der men finnes guider som beskriver dette "skrue for skrue". Hei Geir...... Fant en liten beskrivelse, men må man skru av mittarmele og ta vekk girdeksel? virket som det var mye jobb med å få alt gjort? Stemmer det eller holder det med å ta ut org spiller og klima, får å montere den nye rammen med 2din? Er litt grønn her så jeg bare må høre litt rundt.... mvh Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2008 Er ikke jeg som skal ha den, var en kompis som lurte, men er den nyeste type a4, er ikke ankommet norge enda. det er vel bare å skaffe seg navi spilleren og gps antenne og koble denne til det eksisterende anlegget og kode om med vag-com. Se http://www.kufatec.de eller send de en mail, de vet hva de driver med der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2008 Låner tråden litt hvis det er greit. Jeg sliter litt med ettermonteringav navi Rns-d. Får bare error når jeg taster rett pin koden. Noen tips? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=140432 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2008 Er ikke jeg som skal ha den, var en kompis som lurte, men er den nyeste type a4, er ikke ankommet norge enda. hvis det er nye typen A4, så kan det være at det blir en stor jobb. selv om det er MMI high evt, så er det ikke lagt inn det nødvendige av kommunikasjonskanaler og det må bygges om en del. på f.eks. A6 (4F) med MMI high er det enkelt, bare å koble til en navi-leser og gps antenne og litt koding. På A4 B8 så er det visstnok "sperret" fra Audi med denne muligheten... Kufatec har full kontroll på det, send de en mail med chassisnr på A4'en så kan de svare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 8, 2008 vist det er som kristoffer sier her så blir det nok mindre av Nav ombygging fremover, kunne ikke tenkt meg å dra el kabler over halve bilen...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 8, 2008 vist det er som kristoffer sier her så blir det nok mindre av Nav ombygging fremover, kunne ikke tenkt meg å dra el kabler over halve bilen...... hadde det nå bare vært el-kabler, så er det jo en ting. mener det er sånn at MMI high uten navi -> kommuniserer via "vanlig" can-bus MMI high med navi -> kommuniserer via optiske kabler, dvs at alle andre komponenter også må byttes om til optisk kommunikasjon dette er bare en forklaring jeg fikk akkurat når B8 modellen var splitter ny, så ikke ta den for 110%. Men sjekk med Kufatec, det er det de gutta kan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 8, 2008 hadde det nå bare vært el-kabler, så er det jo en ting. mener det er sånn at MMI high uten navi -> kommuniserer via "vanlig" can-bus MMI high med navi -> kommuniserer via optiske kabler, dvs at alle andre komponenter også må byttes om til optisk kommunikasjon dette er bare en forklaring jeg fikk akkurat når B8 modellen var splitter ny, så ikke ta den for 110%. Men sjekk med Kufatec, det er det de gutta kan Du har helt rett, Her må det trekkes om kabler til optisk og en god del nye styreenheter+ antenner, samt bygge om midtkonsol, a4 uten navi har mmi betjening på dashbord, mens biler med navi har den nede ved girspak = Sinnsykt dyrt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...