oppgradere servo (lettere servo)

Anbefalte innlegg

er det mulig å sette inn en servo med litt høyere trykk?

A6 99 1.8T

Skal bli lettere på rattet.

Jeg mener jeg har hørt at servo til en litt tyngre motor har litt høyere trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig ingen hjelp å få på dette forumet, har det skjedd meg før? ja stadig,

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å betale for dette, Det er jo ingen her som bryr seg.

 

Nå er det iallefall bestilt inn tannstang og pumpe fra en 3,2 fsi. 130 bar pumpe i følge huggeriet. som har rullet 50 000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper for det er litt ukurant spørsmål, dessuten er det for en nyere bil (fsi) så er ikke så mye ut testet enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper for det er litt ukurant spørsmål, dessuten er det for en nyere bil så er ikke så mye ut testet enda.

 

Ja det er jo mulig, blir spennende å prøve dette da. Det som ikke passer tilpasses: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper for det er litt ukurant spørsmål, dessuten er det for en nyere bil (fsi) så er ikke så mye ut testet enda.

 

Ble stoppet i siste liten den tannstanga, var vist litt mye forskjell på b5 og b6 kaross

Oppdaget det i siste liten, får finne en annan tangstang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende noe fra passat passer, men ikke mitt område det der:D Uansett lykke til og kom med update om du får til noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal du med lettere servo egentlig er vel spm mitt :P etter det jeg har kjørt av a6 så er den jo altfor lett i utgangspunktet :P

men finnes det ikke noe sånn som handikap servo? mener å ha lest dette i noen bruktbilannonser.

ta kontakt med noen som bygger handicap biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal du med lettere servo egentlig er vel spm mitt :P etter det jeg har kjørt av a6 så er den jo altfor lett i utgangspunktet :P

men finnes det ikke noe sånn som handikap servo? mener å ha lest dette i noen bruktbilannonser.

ta kontakt med noen som bygger handicap biler?

 

 

Jeg er vel en pingle da hehe, nei da, min er bare generelt litt treg. Jeg jobber med å finne årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal da være ganske lett på rattet org? Tror du heller har en sliten servo eller at servotronicen ikke fungerer. Denne skal gjøre at du får lettere rett i lave hastigheter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen forskjell på trykket på servo til lett og tung motor. Om bilen det er snakk om ikke har servotronic kan dette ettermonteres. Må bytte tannstang og trenger et lite ledningsnett og kontrollenhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente servotronic var standard på nyere a6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt hende, jeg har ikke peiling på C5 og nyere. :) Det var ekstrautstyr på C4 ihvertfall, så kanskje trolig også på de første årgangene C5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt hende, jeg har ikke peiling på C5 og nyere. :) Det var ekstrautstyr på C4 ihvertfall, så kanskje trolig også på de første årgangene C5?

 

Er det ikke slik at hvis en kobler ut servotronicen så blir den lett hele tiden? Litt skummelt ja i hastigheter. Får tak i en stang til 2003 a4 nå. med tillhørende 110 bars pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med utkoblet servotronic blir den like tung hele tiden, da "grunnstilling" på servotronicventilen ikke er den letteste. 110 bar er standard pumpetrykk på det aller meste av nyere biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med utkoblet servotronic blir den like tung hele tiden, da "grunnstilling" på servotronicventilen ikke er den letteste. 110 bar er standard pumpetrykk på det aller meste av nyere biler.

 

Ja vel, men hvordan er det da hvis det ikke er servotronic på den nye tannstanga? Blir den da like tung som om servotronicen var avkoblet hele tiden eller like lett som servotronick påkoblet? eller noe midt i mellom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bilen tung på rattet selv på vinterføre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bilen tung på rattet selv på vinterføre?

 

Ja vist, det spiller ingen rolle hva slags føre eller hva slags dekk som står på.

Dessuten er det en ekstra treghet når rattet står mellom kl 11 og kl ett. Det gjør at oppretting fungerer bedre til den treffr denne trege sonen.

Men det blir selvsagt 1000 ganger tyngre om jeg stopper motoren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok servoen din gåen på en eller annen måte, har ingen problemer med rattet på min a6, den er lett og fin, som alle andre a6'er jeg har kjørt. Enten det er 1,9 eller 2,5 med og uten Quattro.

Har du sjekka for feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok servoen din gåen på en eller annen måte, har ingen problemer med rattet på min a6, den er lett og fin, som alle andre a6'er jeg har kjørt. Enten det er 1,9 eller 2,5 med og uten Quattro.

Har du sjekka for feilkoder?

 

Ja muligens både pumpe og tannstang, har ikke sjekket feilkoder nei. Viste ikke at det var noe elektronikk tilkoblet servostyringen, tror ikke jeg har servotronic heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Correct me if i'm wrong, men er det ikke slik med VAG at man må bruke en spesiell servoolje? Isåfall, kanskje det ikke har blitt gjort på denne bilen hele veien, og at det kan ha ødelagt servoen på et vis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er garantert noe gale med servoen din.. Bytte til en sterkere er bare tull.. Audi A6 har vell den letteste rattingen jeg noen gang har vært bort i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Correct me if i'm wrong, men er det ikke slik med VAG at man må bruke en spesiell servoolje? Isåfall, kanskje det ikke har blitt gjort på denne bilen hele veien, og at det kan ha ødelagt servoen på et vis?

 

Systemet ble flushet med ny original olje for et par månter siden, Den ble bedre med ikke bra nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er garantert noe gale med servoen din.. Bytte til en sterkere er bare tull.. Audi A6 har vell den letteste rattingen jeg noen gang har vært bort i..

 

Sikkert sant det, men å finne ut hva feilen er har ikke vært bare lett. Jeg har hatt mange tråder om servostyringa mi uten serlig respons. Velger å tolke innlegget ditt til at A6 generelt har lett servo enten det er en c4 kaross eller 2007 mod.

Selv mener jeg det er forskjeller ute å går på c4 og b5 kaross

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Correct me if i'm wrong, men er det ikke slik med VAG at man må bruke en spesiell servoolje? Isåfall, kanskje det ikke har blitt gjort på denne bilen hele veien, og at det kan ha ødelagt servoen på et vis?

 

eg brukte vanlig servoolje på min gamle jetta og tannstanga tok kvelden! så da fikk eg høre at vag skal kunn ha originaloljen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg brukte vanlig servoolje på min gamle jetta og tannstanga tok kvelden! så da fikk eg høre at vag skal kunn ha originaloljen..

 

Det kan jo være supplert med feil olje en gang hos tidligere eier, feilen har jeg jo hatt siden jeg kjøpte bilen. Blir uansett greit å bytte hele rukla på nyåret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.