oppgradere servo (lettere servo)

Anbefalte innlegg

Selv mener jeg det er forskjeller ute å går på c4 og b5 kaross

 

Det heter c4 og 4b, b5 er audi a4 1995-2001 modell ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være supplert med feil olje en gang hos tidligere eier, feilen har jeg jo hatt siden jeg kjøpte bilen. Blir uansett greit å bytte hele rukla på nyåret.

 

ja eg bytta servopumpe og tannstang. og har fylt kunn originalolje eller tilsvarende som stiller same krav!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter c4 og 4b, b5 er audi a4 1995-2001 modell ;)

 

Gikk litt i surr hær ja, men alle skjønte vekl hva jeg mente:: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje er olje, hakke no å si om den er orginal eller ikke, men du må vite at det er akkurat den olja du skal ha til servoen din... med andre ord, selv om det står at det funker på flaska så betyr ikke det at det funker for din servo.

 

Det er ikke noen som har stramma styresnekka di litt stramt da? siden du har en sånn "treg sone"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje er olje, hakke no å si om den er orginal eller ikke, men du må vite at det er akkurat den olja du skal ha til servoen din... med andre ord, selv om det står at det funker på flaska så betyr ikke det at det funker for din servo.

 

Det er ikke noen som har stramma styresnekka di litt stramt da? siden du har en sånn "treg sone"?

 

Vet du om en olje som kan brukes så syng ut. Har sjekka stramminga ja. prøvde å slakke den en god del uten at det hjalp, så da er den nok tight en annen plass.

Kommer tilbake med info når jeg har byttet,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om en olje som kan brukes så syng ut. Har sjekka stramminga ja. prøvde å slakke den en god del uten at det hjalp, så da er den nok tight en annen plass.

Kommer tilbake med info når jeg har byttet,

 

Vet ikke hva slags olje som skal på servo'n din, men står sikkert et sted... om det er likt som b3/b4 så er det ikke ATF, men en annen olje jeg ikke husker helt hva var nå :)

Så da vet ikke jeg noe annet enn å si "sikkert tannstanga som har kvelda" (mao. vet ikke, bytt en tilfeldig valgt del) eller at du har for lite luft i hjula :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time på mekognomen for å bytte pumpa i første omgang, Det ble bare tull med huggeriet og de retunerte mesteparten av pengene, men en pumpe fra en 2005 mod kom.

Den ser identisk ut men den er merket med 130 bar mot 110 på den gamle.

 

Det hadde sikkert vert greit med en lik pumpe, for den gamle er nok sliten. men vi får satse på at den 130 bars pumpa kan brukes.

 

Gikk på med krum rygg å skulle bytte pumpa men måtte kaste inn håndkleet : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal bruke mineral basert servo olje på vag, bruker man atf olje så ødelegger det pakningene og man får lekasje.

 

Jeg bruker nå servo olje mineral fra bil extra koster ca 70 kr for en liter. Comma er merket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal bruke mineral basert servo olje på vag, bruker man atf olje så ødelegger det pakningene og man får lekasje.

 

Jeg bruker nå servo olje mineral fra bil extra koster ca 70 kr for en liter. Comma er merket.

 

Det høres jo supert ut, Den informasjonen skulle jo vært klistret. Men hvordan fant du ut dette?

Er vel ikke bare å spørre møller heller?

 

Minner meg om da jeg fortalte dem at jeg skulle flushe motoren med biltema helsyntetisk før jeg fylte på shell helix ultra, de humret og sa at det var det eneste biltemaoljen var brukandes til hehe;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.