Bremsecalipper lekker ved håndbrems arm

Anbefalte innlegg

Ene calipperen min lekker der akselen til håndbrekket går inn.

Ser at mekonomen har to rep sett til disse, det ene er til glidedelen, det andre har ingen beskrivelse.

Noen som vet om det lar seg gjøre å reparere denne, eller må jeg kjøpe ny calipper?

Regner med at det ikke er annet enn en pakning o.l til gjennomføringen der "akselen" går inn i calipper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter nok en O-ring eller to der ja, men vet ikke om dette er med i noe rep-sett.

Tror jeg ville gått for nye calippere (begge sider) for sikkerhets skyld. Og husk at det er Pant/innbytte på de gamle.

8E0615423A brake caliper housing left

8E0615424A brake caliper housing right

dette er uten åk og glidepinner

8E0615425 brake carrier with pad retaining pin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så møller gir pant for de gamle?

Kan jeg beholde "kloa" og glide delene fra de gamle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen da jeg står har med akkurat samme problemet.

Hva gjorde du her, kjøpte nye?

Min bruker ca. 1 liter bremseveske på 2 dager = kaputt! : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kjøpt pakningssett, da det trolig er pakiningen(e) dine som er slitt. Men jeg ville kjøpt ny caliper på hver side og leverte begge de gamle (fem hundre spenn i pant for begge). Feste og glideboltene kan du nok beholde, så sparer du noen lapper :) Om skivene er slitt, bytt skiver og bremseklosser også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem på en caliper i vinter jeg og

kjøpte repset på mekonomen og bytta o-ring, smurte opp igjen og bytta simmering på håndbrekksmekanismen

ble potte tett etter dette :)

ingen vanskelig jobb,men du trenger litt kurrant verktøy samt litt god innsikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.biggred.co.uk har muligens også pakninger, se under 'online store'. Vær obs på mva + behandlingsgebyr ved verdi over 200 NOK.

Mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet hele kalipperen.

Har akkurat samme problem på "nye" passaten også. Blir ny kalipper på den og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle caliperene i forrige uke. Kostet jo bare noen hundrelapper mer på biltema en prisen på rep-sett. Bremsene ble pittelitt bedre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle caliperene i forrige uke. Kostet jo bare noen hundrelapper mer på biltema en prisen på rep-sett. Bremsene ble pittelitt bedre :P

vurderer det samme biltema trikset var jo billige..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.