Vurderer Touareg, men hva er evt feil og mangler?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på jakt etter Touareg 2.5 TDI 2004 eller nyere.

 

Men etter å ha eid Allroad i over 3 år så har jeg jo hørt mye negativt om 2.5TDI motoren og det som følger med den!

 

Selv har jeg vært heldig og ikke opplevd noen uforusette problemer med min bil. Har kun byttet det ene pumpearmaturet i dieseltank.

 

Siden 2004 modeller og nyere er oppgradert med tanke på kammer og løftere så har jo VAG fortsatt problemer med dieselpumper og aut. gearkasser. Er det samme gearkasse i Touareg som i Allroad?

 

Må jeg forvente meg store utgifter ifm dieselpumper, gearkasse, luftdempere osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Touareg R5 har jo den samme motoren som sitter i Transporter/Caravelle, det er jo ikke den skrekkelige V6-motoren. Hvordan denne har vært på driftssikkerhet vet jeg ikke, men jeg vet at den bl.a. ikke har registerrem, så da er en kostnad borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Touareg R5 har jo den samme motoren som sitter i Transporter/Caravelle, det er jo ikke den skrekkelige V6-motoren. Hvordan denne har vært på driftssikkerhet vet jeg ikke, men jeg vet at den bl.a. ikke har registerrem, så da er en kostnad borte..

 

De nyere har vel v6? eller er det 3literen det: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes begge deler, men V6 er vel 3-literen. R5 med 174 hk er vel minste motor, så er det V6 som er 3-literen på ca. 220 eller hva det er som er neste dieselmotor..

 

Såvidt jeg vet har aldri den elendige 2.5 V6 TDI-motoren sittet i Touareg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt nytt det da! :)

Ikke lett å finne ny bil.

Men en ting er sikkert og det er at Allroad'en har vært utrolig god å kjøre. Så har jeg vært veldig heldig med min. Lite utgifter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en 2004 modell som hadde gått 75000km for et par mnd siden...må si jeg har hatt en del feil med den...siste var da jeg leverte den på nå på Torsdag fordi den gikk i nødmodus så jeg mista turbotrykk...de ringte meg etter en time og sa jeg måtte bytte turbo ++++ 36000,- var vist en tilbakeslagsventil feil som gjorde at det kom kjøleveske inn i turbo?? Høres for meg rart ut, er det i hele tatt mulig? men har ikke fått snakket noe mer med dem...også starta parksensor og lyse og blinke dagen før jeg leverte den...det kosta bare ca 10 000,- og fikse....så kan ikke si jeg er helt fornøyd....men du får jo disse bilene veldig billig nå da...jeg betalte ca 100 000,- mindre enn jeg måtte gjort på Møller...så er jo enda i +.....eneste jeg kan trøste meg med...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

v6 2.5tdi er ikkje så dårlig som alle skal ha det til. Det er oppblåst så det holder!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

v6 2.5tdi er ikkje så dårlig som alle skal ha det til. Det er oppblåst så det holder!!

 

2,5tdi er R5 ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På touareg er det r5, men argumenterte mot Eyvind lenger opp som sa at v6 motoren som sitter i a6 passat allroad etc. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig: rock :

 

v6 2.5tdi er ikkje så dårlig som alle skal ha det til. Det er oppblåst så det holder!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

v6 2,5 tdi før 2004 er en møkka motor, er vel ikke uten grunn at man ikke får forsikring på de motorene hos eksterene firmaer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

v6 2,5 tdi før 2004 er en møkka motor, er vel ikke uten grunn at man ikke får forsikring på de motorene hos eksterene firmaer.

 

Har du noen gang hatt en bil med denne motoren? Hvis ikke, så har du egentlig ikke noen grunnlag for å si dette. hadde valgt denne fremfor en 1,9 når som helst. Uansett om jeg må skifte deler for 100k.

 

Men tilbake til topic, Både r5 og v6 i touareg er det vel ikke noe spesielt å utsette på. Selvfølgelig kan man være uheldig å måtte bytte turbo, men det kan jo skje alle motorene med turbo.

Vet ikke om R5 kanskje blir litt i minste laget på en så stor og tung bil, men det går jo an å prøvekjøre en så finner du fort ut av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når de gjelder R5 og lite hk, så må jeg si jeg ble overrasket, bilen går faktisk helt greit. Har kjørt den både med og uten Chip. Uten Chip er den litt "død" når du ligger i 80kmt og skal kjøre forbi, men fra 0 og opp til 80kmt går den helt greit...med chip så går faktisk bilen helt greit..må huske at med chip så har du nesten 500Nm så nok av kraft..

 

Når det gjelder feil, så skal det være svært lite på dem (selv om jeg har hatt en del)

Se bare her gjelder 2004modell er på 1plass:

 

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpweb.nsf/04161BA3F56AA7D5C12573E0002C27C6/$file/Personbilar_3_ar_modellrelaterade_2007.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er uttafor topic.

Dette stemmer ikke. Sparebank1 forsikrer bil med denne motor med full motorforsikring.

Eg har sjølv denne + 3 andre eg kjenner. Vi har ikkje problemer.

Og kor mange sånne motorer går det i verden. Veldig mange.

 

Klart sitter du å leser her på forumet så ser du at alle skriker. Dei som har problemer skriker. Dei som ikkje har seier ingen ting. Sånn er det berre.

 

Ja er klar over at nokon har problemer med kammer etc. Men dette går på servicehistorikk, dårlig olje etc. Det som skjer når alle skriker om at det er dårlig motorer er at folk blir skeptisk til å kjøpe dei.

Kort fortalt det er ein suveren motor.

 

Vel til topic..

r5 motoren er vel sterk men det er klart det er tung bil. Det blir vel kansje som å sammenligne enn a6 med 1.9tdi motor. Den er jo litt for liten til den bilen meiner eg.

Touareg trur eg er ein veldig bra bil og vurdere sjølv å kjøpe dette neste gang. Så løp å kjøp.

 

v6 2,5 tdi før 2004 er en møkka motor, er vel ikke uten grunn at man ikke får forsikring på de motorene hos eksterene firmaer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen gang hatt en bil med denne motoren? Hvis ikke, så har du egentlig ikke noen grunnlag for å si dette. hadde valgt denne fremfor en 1,9 når som helst. Uansett om jeg må skifte deler for 100k.

 

 

Ja vær sin smak, alle som bor her jeg er ifra som har 2,5 v6 har/hatt problemer med de motorene, og det er ikke få...

For 100000.- kan jeg drikke champagne hver dag,sitte å le av dere og kose meg med min 1,9tdi som starter hver dag og går greit nok for å kjøre til og fra butikken + at jeg ikke trenger å ligge våken vær natt å grue meg til den dagen da motoren raser...

 

R5 tdi'en har jeg mer trua på,synd ikke Touareg kommer med manuel kasse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikkje vilke verksteder dokke reparerer på?? 100000 kr. Vi har tatt 1 på verkstedet prisen havnet på 45000 kr og vi tjente gode penger. Delene får du fra vag i tyskland til 8000 kr med alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikkje vilke verksteder dokke reparerer på?? 100000 kr. Vi har tatt 1 på verkstedet prisen havnet på 45000 kr og vi tjente gode penger. Delene får du fra vag i tyskland til 8000 kr med alt.

 

Jeg har ikke sagt at det koster 100 000, men jeg sa at jeg ville heller hatt en 2,5 TDI V6 å byttet deler for 100 000 istedet for å kjøre rundt i en kjedelig 1,9 TDI. Og det mener jeg virkelig, 1,9 er ikke akkurat spennende å kjøre.

 

Tilbake til topic, hvis du skal importere en Touareg ville jeg sett etter en ABT utgave, de er utrolig mye tøffere en de vanlige utgavene, og i tillegg er det ganske mange av disse i tyskland og på mobile.de sist jeg sjekka når jeg vurderte å kjøpe en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see :) Lett å sjå seg blind. :)

Har hatt 1.9 tdi og måtte chippe den før det blei noko morro så er enig at v6 er morsom.

 

Synd euro er så høg nå, så det lønner seg vel ikkje å importere desse nå vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo *null* problem å finne et utall 2.5 V6 TDI selv i Norge som har fulgt serviceprogrammet til punkt og prikke, men som har totalt utslitte kammer etter godt under 200000 km. Snakket med mange i Tyskland mens jeg bodde der også, som bare bekreftet at kammer røk akkurat like mye der, altså flertallet av bilene hadde kamproblemer. I tillegg ryker mange andre ting, mye kan man mer eller mindre velbegrunnet skylde på bruksmønster, men defekt dieselpumpe går ikke, den er jo i utgangspunktet ikke en del som har noe fastsatt vedlikehold engang. Og hva med tiptronickassene som er helt marginalt dimensjonert sammen med disse motorene, og som Audi i tillegg sa at ikke trengte oljeskift?

 

Nei, har man masse penger til overs å bruke opp, kjøp V6 TDI. Hvis ikke, kjøp noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått for mye penger nå Lars? .... eller har du fått lønnsjusteringer:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vær sin smak, alle som bor her jeg er ifra som har 2,5 v6 har/hatt problemer med de motorene, og det er ikke få...

For 100000.- kan jeg drikke champagne hver dag,sitte å le av dere og kose meg med min 1,9tdi som starter hver dag og går greit nok for å kjøre til og fra butikken + at jeg ikke trenger å ligge våken vær natt å grue meg til den dagen da motoren raser...

 

R5 tdi'en har jeg mer trua på,synd ikke Touareg kommer med manuel kasse...

 

 

Touareg er vel å få med 6-trinns manuell kasse?

Er de kassene solide eller ? (Vurderer touareg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem manuell. Luftfjæring MÅ man ha!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem manuell. Luftfjæring MÅ man ha!!!

 

Finnes vel manuell med luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meget mulig. Tror du skal slite med å finne en med manuell, ikke fordi de er så populære, men fordi de knapt ble laget. Og hvis du finner en så bør du belage deg å få "en venn for livet" for de er også umulig å selge. Ingen vil ha de, så det kan jo bety god pris for deg som kjøper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meget mulig. Tror du skal slite med å finne en med manuell, ikke fordi de er så populære, men fordi de knapt ble laget. Og hvis du finner en så bør du belage deg å få "en venn for livet" for de er også umulig å selge. Ingen vil ha de, så det kan jo bety god pris for deg som kjøper...

 

Det er bra at det finnes, for min har luft, manuell, lavserie og dobble sperrer :)

5 av 4 automatkasserer havarerer jo før 200.000km, så da er det vel heller greit med "venn for livet edition" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.