#1 Skrevet Desember 8, 2008 Hei! Har plutselig fått problem med temperaturen i min A4 2002 mod 130 hk tdi. Det tar lang tid før jeg har arbeidstemperatur og hvis den først åpner på 90grader, detter den ned igjen. Tror det er termostaten, men hvor ligger den på 130hk motorene? Før dette begynte, var temperaturen hele tiden jevn uansett utetemperatur. : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2008 Tipper vannpumpa di er defekt. Plast skovelen som løsnet fra akselen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2008 Hva er levetiden på en vannpumpe? bilen er kjørt 50.000 km på 3 år da reg reim var skiftet med pumpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2008 burde vel holde lenger en det. men bytt termostat og se om det blir bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2008 Hvor ligger den på denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2008 Hei!Har plutselig fått problem med temperaturen i min A4 2002 mod 130 hk tdi. Det tar lang tid før jeg har arbeidstemperatur og hvis den først åpner på 90grader, detter den ned igjen. Tror det er termostaten, men hvor ligger den på 130hk motorene? Før dette begynte, var temperaturen hele tiden jevn uansett utetemperatur. : ) Temperaturen går opp og ned etter som hva du har på varmeapparatet ditt, har du 25grader inne i bilen går mye av motorvarmen til innevarmen! Min er også slik! Der er det ny vannpumpe,regreim, termostat, toppakning osv... Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2008 På min A4 130 HK diesel er temperatur stabil på 90 grader når den først har kommet dit... tar gjerne 15 minutter nå på vinteren... Jeg trodde ikke varmeapparatet stjal så mye av temperaturen på motoren... er det ikke ekstra varmer på disse dieselbilene da? Jeg får i alle fall rimelig raskt varme i kupé... sånn etter ca 5 minutter vinterstid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2008 Hvor ligger den på denne motoren? Ligger bak motoren hvis det er likt som på passaten. Sånn ca en liten armlengde ned. Litt trangt, men det går. Tar vel maks 3-5 min å bytte om du ikke har gjort det før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2008 (endret) På min A4 130 HK diesel er temperatur stabil på 90 grader når den først har kommet dit... tar gjerne 15 minutter nå på vinteren... Jeg trodde ikke varmeapparatet stjal så mye av temperaturen på motoren... er det ikke ekstra varmer på disse dieselbilene da? Jeg får i alle fall rimelig raskt varme i kupé... sånn etter ca 5 minutter vinterstid... min er også varm etter 5minutter... men tempen går ikke opp før du kjører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2009 kordan kan eg måle om ekstra varmeren er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2009 om ekstra varmeren går så hører du ei klikkepumpe som er underbilen + en suselyd i motorommet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 5, 2009 audin min går sjeldent opp på 90 grader under kjøring uten ekstra varmren på.. men har full varme i varmeappratet.. men stopper jeg bilen og står rolig litt så går den opp på 90 grader.. di fleste disler brenner nå så rent at dem avgir lite varme. på sommeren merker du lite til dette, men vinteren får alle et sjokk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 6, 2009 min har ein elektrisk ekstra varmer ikkje diesel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...