Anbefalte innlegg

S4`n jeg snubblet over å kjøpte går dårligere enn den jeg hadde for noen år siden.. begge er automat og orginale..

 

Finner INGEN feil i motor med vagcom.

den lader.har ikke målt trykk annet enn kjøre komp viser 1,5bar.

prøvd en annen luftmasse måler samt n75 ventilen men ingen forandring.

 

bilen har stått i ute i nesten 8mnd. men skulle vel ikke ha stort å si.. motor går pent å fjusker ikke.

 

Noen som har noen anelse om hva som er feil`? skal montere turbotrykk måler for og se om den ikke lader som den skal.. hva skal den lade orginalt?

kan kattene være tette? hvirker da som den får ut nok exos men ikke vet jeg.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis det står 1.5 i instrumentet så lader den for lite.

skulle i hvertfall vert 1.9bar som sto der, og opp til 2.1 med overboost.

 

Sjekk vakiumslangene fra n75 til wastegaten, se om det kanskje kan være noe morkent der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket slange ifra N75 til WG.. ser hel å fin ut den..

koblet ut resirkventilen.. men ble heller ingen forskjell..

 

Noen som har flere tips?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket slangen fra innsuget til ECU?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen til ecu er hel.. montert turbotrykks måler i dag.. og d viste seg at bilen bare lader 0,5bar..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk om skruen til wastegaten din er skrudd helt opp, vis den er det kan du jo skru litt på den :)

 

Jeg fikk kun 0.5 bar med N75ventil koblet fra, så jeg ville påstått att det er noe med den..

sikker på att den n75 ventilen du prøvde funker helt som den skal ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke kan være at den også var defekt.. skal vel klikke i de ved tenning av/på?

får se om jeg får tak i en annen evt kjøpe ny;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern hele n75 og styr turbotrykk manuelt, ved hjelp av bleed ventil !!=)

 

PS: Nå får jeg kjeft !!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern hele n75 og styr turbotrykk manuelt, ved hjelp av bleed ventil !!=)

 

PS: Nå får jeg kjeft !!:P

 

ja det hadde vel vært best om man skal trimme :)

 

men om man ikke skal trimme,, da funker det godt nok med n75, Eventuellt en oppgradert verson.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ny N75 ventil er prøvd men bilen lader fortsatt max 0,6bar.

skal prøve å bytte ut slangene å se om d hjelper.. Borret ut blekket på toppen av WG og strammet fjæra men lader ikke noe mer for d.. membran å alt ser fint ut..

 

Noen som har fler tips?

motorn går fin fint.. mangler bare ladetrykk.. Har også sprayet en hel boks med start gass for og se om jeg kan finne noen lekasjer men har ikke funnet noe som kan tyde på d: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje bilen din er chip-plombert :P

Virker som et merkelig problem detta her.

Stopper den på 0.5-0.6 og ligger der konstant, eller spretter den opp på feks 1.0 og detter ned?

Jeg hadde problemer med at wg-fjøra var såpass utslitt at den ikke ville holde på trykket selv om jeg stramma på skruen.. bytta denne, og nå har også maskingeværlyden fra wg ved fullt pådrag og ladetrykk forsvunnet.

 

Har du åpnet wg og sett på den? Kanskje den har satt seg på et vis i halvåpen stilling eller noe..

Aner virkelig ikke jeg altså, kommer bare med tips til hva jeg ville sett etter.

Uansett ville du hørt lyder.

 

Kan det være map-sensoren din som er gåen da? Dette er det sikkert noen som veit bedre enn meg.

 

Og sist men ikke minst.. har du sjekket turboen for slakk? Kanskje den er så gåen at den ikke orker mer?

 

Eller kanskje forrige eier har fått bytte-turbo fra 3-syl Daihatsu Charade TDi :D

 

Lykke til med feilsøking hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når motoren går i nødprogram vil den jo ikke lade, sjekket feilkoder?

kanskje du finner noe der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har vel forsåvidt skrevet at han har sjekket feilkoder ;)

 

...Finner INGEN feil i motor med vagcom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis den lader kunn 0.5-0.6 dvs grunntrykk og man ikke har feilkoder må det jo enten være feil på mapsensoren?

 

Eller filteret som hindrer fukt og komme inn til mapsonsoren er tett? Men da burde bilen lade mye og gå i nødmodus.

 

Hoder en knapp på noe styreenhet feil.

 

Vis det var lekasje burde man jo få variabelt ladetrykk alt etter turtall.

 

Vis N75 er frakoblet får man feilkode, men han har jo prøvd en ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper kat er tett..

 

skru løs eksos flensen imellom downpipe og kat, å ta en KORT prøvetur med frieksos.. Øker trykket da, så er det dags for å bytte/tømme kat.

 

Hadde en kundebil her for 5-6mnd siden som hadde samme problem. Den lada bare 0.3-0.4bar. Kat`ne så ut som forkulla vedskiver invendig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve å løsne exosen da tenker jeg.. så får jeg håpe d bare er kattene som er tette...: klø :

var ute å kjørte litt med bilen i går og da varierte ladetrykket mellom 0,6-0,8bar..

Så noe forbedring er d jo.. men ikke d helt store da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funne ut hva som var galt? har samme problem jeg også nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.