Xenonpærer som ikke tenner som de skal..

Anbefalte innlegg

Har fått et problem på Allroaden som irriterer vettet av både meg og frøkna..

Vi kjøpte helt nye 6000K D2Spærer og monterte for å få samme farge på alt i fronten.

I ettertid har det vist seg at vi har store problemer med å få tent pærene når alt er "kaldt".

Hvis vi kjører på butikken for eksempel kan det være at vi må slå av og på lysene 10-20 ganger for å få begge pærene til å virke. Når vi da har fått de til å tenne så er det ikke noe problem, da lyser de som de skal hvor lenge som helst. Etter vi har handla og starter bilen igjen så fungerer de også helt fint, men da er liksom systemet "varmt".

Hvis vi setter i originalpærene så har vi ikke samme problemet....

Hva er det som skylder dette, og hvordan skal vi få det bort eventuelt??

Vi reklamerte på pærene og fikk tilsendt nye, men de oppfører seg enda værre enn de første..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette orginal pærer eller ettermarket??? vil tippe det har litt med spenningen i pærer å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er ikke originale nei..Mulig de er mer kresne på spenning enn hva de originale er..??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter som det skal en viss spenning til for at pærene skal tenne, er det nok ganske sikkert at du har en strømsvingning en plass.

Litt rart at de tenner etter mye av og på, er det stømfeil skal de som regel ikke tenne i det hele tatt.

kan selvfølgelig vær tennerne som spiller et lite puss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute en tur i gårkveld og tok for meg "plugghetta" til pærene, altså den som kommer fra ballasten.

Rengjorde kontaktene, og justerte de litt slik at de skal ha bedre kontakt med metallpunktene på pærene.

Ble en hel del bedre etter det, pærene tenner nå på 1 eller 2 forsøk..Men jeg er selvsagt ikke fornøyd enda..

Hadde det vært spenningsproblemer eller trøbbel med ballastene burde jeg vel ha opplevd samme problemer med de originale pærene..Men de tenner helt fint..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du mest sansynelig dårlig kontakt en plass... prøv ev å bytte den "hetta" med kontaktene i, det burde gjøre susen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du også tatt utgangspunkt i watt styrken på pærene. de fleste vanlig xenonkit er 35W mens det kan jo være at det egentlig er 50W du skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

???? 50W du skal ha? Ka meiner du med det. Skal uansett virke. :bs:

har du også tatt utgangspunkt i watt styrken på pærene. de fleste vanlig xenonkit er 35W mens det kan jo være at det egentlig er 50W du skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.