#1 Skrevet Desember 8, 2008 Har fått litt problemer med tankmåleren på bilen min. Her om dagen gikk jeg plutselig bensintom selv om det sto kvart tank på måleren og computeren viste ca 160km igjen. Når jeg fylte opp tanken,fikk jeg bare på ca 40 liter. Har nå bytta den ene føleren som sitter på førersiden i tanken,og nå virker det som om måleren følger med hele veien ned,men når reservelampa kommer opp,får jeg fortsatt bare fylt litt under 40 liter!!! På computeren sto det at jeg kunne kjøre 40km til...den sank veldig fort i fra 130km til 40km... Vet at tanken på bilen min er "2-delt" og at det sitter en pumpe på den ene siden som skal pumpe bensinen til den andre tanken etter som den blir tom. Noen her som veit om den har for vane og ryke,eller om det bare er en slags føler som styrer denne?eller om det finnes en måte og finne det ut på,da jeg frykter at den pumpa koster vanvittig mye!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2009 (endret) Dette lurer jeg også på. På min A8 så stopper doningen etter 25 liter. Måleren ser riktig ut, men det er akkurat som når man går tom for bensin. Når jeg fyller den helt full så starter den og går til det er brukt 25 liter igjen. Er det todelt tank, med en gåen pumpe i mellom? hvor mange liter er tankene på? Det er nettopp byttet bensinpumpe på doningen. Kan det være en eller annen føler som tror at tanken er tom, og stopper bensinpumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...