RS2 sportsratt i S2 ,er d mulig???

Anbefalte innlegg

Er det mulig å montere ett RS2 ratt i en S2.Med airbag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det er mulig - det "umulige" koster bare mer!: brick :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokt svar ... doooh.

 

Lurer på det samme selv, har airbag-buss-edition-ratt. Vil ha RS2 eller 3 eiket sportsratt uten ballong.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,vi er vel på samme bølgelengde her når det gjelder ratt.RS2,S6 sportsratt ratt ville passet meg utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen ekspert eller sikker på om jeg husker rikktig. Men alle ratt fra "80" karosseriet vil passe omhverandre. Mente jeg har hørt at fra 100,S4 (større karosseriet) ikke passer. Dette har vist noe med diameteren på rattstammen der man "fester" rattet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt om dette, men hørte også i samme slengen at det ble tykkere aksel når airbag ble introdusert. Nå har jeg ikke akkurat lagt sjelen min i å finne ut hva som er hva enda, men om noen sitter på fasit svar så hadde det jo vært kjekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare vært borti rattbytte uten airbag fra en 94 mod til en B3 (før 89) Bolt on! Det med airbag kjenner jeg ikke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Paul Guillen

Klokt svar ... doooh.

 

Takk: rolleyes

 

 

Tynnere rattstamme fra 1995 er et stikkord. Bladfil er løsningen. Slepering til hornet skaper og litt hodebry. Dette må bygges om ved bruk av orginaldeler.

 

Send en PM, jeg hjelper gjerne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Preben Hannevold
Opprinnelig postet av Paul Guillen

Klokt svar ... doooh.

 

Takk: rolleyes

 

NP : rolleyes

 

Fra `95 sier du ? Hmm, kanskje ett 3 eiket ratt uten airbag passer rett på da..... Får skaffe ett og prøve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi diskuterte dette en del HER , uten at det kom så mange løsninger. Jeg har ikke skiftet enda (tiltak), men har mulighet for å kjøpe justerbar rattstamme fra A6 som rattet passer rett på. Det jeg ser skiller seg mest ut er den slepering saken, på RS2 rattet er det en greie som henger rett på rattet mens på min er det kapslet inn av plastikkdekslene rundt rattstammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian bjerga

men har mulighet for å kjøpe justerbar rattstamme fra A6 som rattet passer rett på.

 

Da treffer du et nytt problem. Bryterenheten fra 100/S4 passer ikke på den justerbare rattstammen til A6, den er tykkere enn på 100 der bryterne festes. Bryterenheten fra A6 passer heller ikke mot ledningene på 100, da både ledningenes plassering og utforming på mønsteret på ledningspluggen er forskjellig på de to modellene. Jeg prøvde nemlig å montere justerbar rattstamme fra en 95 A6 på en 92 100 jeg eide for noen år siden, og det lot seg ikke gjøre uten å skaffe A6 brytere og klippe og spleise ledninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, hva mener du med bryterenheten?, jeg har hvertfall muligheten for å plukke det jeg trenger fra en 96-97 A6 så bare til å ramse opp;)

Er det forresten stress å bytte den rattstammen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med bryterenheten mener jeg blinklys/lys/visker-enheten.

 

For å bytte rattstammen så må du ha av rattet, brytere, deksler, underste del av dashbordet. Øvre del av rattstammen sitter med to lange bolter på tvers, og så er det en gummi fleksikobling nede ved torpedoveggen, bak/over/godt gjemt ved pedalene. Denne sitter med to små bolter til stammen, og to bolter til tannstangens aksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min '94 S4 hadde justerbart ratt, så det fantes på den tiden også. Bryterne her var ikke like som A6/S6 de heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var vel dette en "bytte ratt i S2" tråd ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig!Ble ikke så veldig mye klokere av alt dette egentlig..Vil ett ratt med airbag fra RS2 passe i en S2 med airbag er egentlig mitt spørsmål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La bare merke til at det står ikke noe om airbag (med/uten) her. Delenr er det samme på 80 og RS2. Er vel på den delen som jeg har merket en fester rattet? Ser nå sånn ut for meg da..... :)

 

Og er det samme delenr på denne delen, skulle en tro at delene passer omhverandre......?

 

Og la det nå være sagt at jeg er langt ifra sikker på dette her! :):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Fredrik Hansen

Riktig!Ble ikke så veldig mye klokere av alt dette egentlig..Vil ett ratt med airbag fra RS2 passe i en S2 med airbag er egentlig mitt spørsmål.

 

Greit, svaret er ja.

Men slapp av folkens, er et rs2 ratt jeg har, det er jo likt til et i s6 bare annet emblem, så enten det er 80 eller 100 karosseri det skal inn i vil jo problemstillingen bli den samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki,takker og bukker for svar.

Da er det bare å begynne jakten da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på http://www.s2forum.com sett at flere har montert ratt ifra A4 fra 95-97 mod med airbag i sine S2.

 

Her er oppskriften skrevet på engelsk av en spanjol av alle ting,og ja jeg kunne godt tenkt meg en oversettelse.

 

but you can use the sport wheel up to 96-97 type with old spline

you need to use both wheels because the ring is different on the 3 spoke

but air bag connection is the same need to rewire horn only

i changed ring useing the old one from 4 spoke wheel . filled the webbing on the back side 3 spoke wheel with epoxy then drilled 3 holes to locate old ring and also so the wheel would move back on spline enough , so the nut could be fitted .It will sit well on spline where it should when old ring is countersank in . I used the ring for fitting from 4 spoke (small metal ring which fixs outer ring ) on inside of the wheel , had to fit a washer under the fixing plate for ring because it does not sit low enough on 3 spoke to fix the nut on the on plate with out a gap . there is also 1 small hole to be drilled for push contact if hole is drilled to the right depth it will push the contect down when wheel is tighten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har leitet litt rundt på forumet etter hvilke 3-eika ratt som passer i min 94 mod S2. Er det noen som har funnet konkrete svar på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Preben Hannevold

 

NP : rolleyes

 

Fra `95 sier du ? Hmm, kanskje ett 3 eiket ratt uten airbag passer rett på da..... Får skaffe ett og prøve :)

 

Jeg byttet til '96 3 ektet airbag rs2 ratt på min '94 rs2 (hadde 4 ektet airbagratt)... mistet auto retur fra blinklys, og trengte og nytt deksel til rattstammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2 ratt passer s2, passer alt av B4. merk, disse har 4kanta slepering, imot noen som har runde. Betyr bytte av deksel over bryterne og bytte av brytere. + du bruke distansehylse (org)

Monterte RS2 ratt m airbag på min 80 uten airbag, selvfølgelig ble dekslene feil pga 4kanta slepring som er på rs2.

kan også bruke fra tidlig A4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.