Anbefalte innlegg

Har en A6 99 hvor dynamo har sluttet å funke. Første gang jeg har kikket på dynamo til bil... Har tatt den ut og målt over litt og ser at jeg måler brudd mellom de to polene på rotoren hvor børstene går. Antar at jeg burde målt noen ohm her og at det er viklingen inne på rotoren som har røket, eller sitter det noe mer inne på rotoren her som gjør at jeg måler brudd...? Om det mest sannsynlig er det er det typisk med brudd hvor viklingene er festet til rotoren eller ryker de også lenger inn? Før jeg evt splitter den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotorviklingene er de som regulatoren gir strøm gjennom for å regulere spenningen i statorviklingene.

På slepekontaktene skal du kunne måle forbindelse da dette er en (elektromagnet) ala høytalerviklinger.

 

Alså: hvis du har brudd der så blir ikke rotoren magnetisk nok til at statoren klarer å lage strøm.

 

Mitt råd er å kjøpe ny dynamo da det koster like mye å vikle om rotoren. (hvis du ikke kjenner noen som driver med rep/omvikling av motorer/generatorer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.