Hjelp! -SKifte oljerør.. ikke gjort dette før....!

Anbefalte innlegg

Er det no big deal å skifte dette? er det mye trykk i røret??

 

Klarer jeg det uten å skru av veldig mye annet?

 

Vil bare høre med dere før jeg hopper oppi motorrommet.. :D

oljerør.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke snakk om noe trykk i røret så lenge motoren ikke går... Hva er røret til, forresten? Smøring eller retur fra Turboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Det er nok ikke snakk om noe trykk i røret så lenge motoren ikke går... Hva er røret til, forresten? Smøring eller retur fra Turboen?

 

Retur fra turboen, om jeg ikke har misforstått helt.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, det er ikke trykk i dette røret når motoren ikke går. Litt oljesøl blir det nok, men ingen sprut, bare renning og drypping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristoffer Holth

Er det no big deal å skifte dette? er det mye trykk i røret??

 

Klarer jeg det uten å skru av veldig mye annet?

 

Vil bare høre med dere før jeg hopper oppi motorrommet.. :D

 

Grei skuring. Null trykk i røret, drypper bare litt. Må demontere litt, men ikke sååå mye. Litt køddent å skru av/på motsatt side av turboen ( nede under innsuget ). Varmeskjold anbefales byttet om du har gamle typen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristoffer Holth

Retur fra turboen, om jeg ikke har misforstått helt.. : rolleyes

Da har du nok missforstått litt;)

Det røret er for tilførsel......Retur røret sitter under turboen og går ned til bunnpanna.

 

Ikke alverdens jobb å bytte det røret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Da har du nok missforstått litt;)

Det røret er for tilførsel......Retur røret sitter under turboen og går ned til bunnpanna.

 

Ikke alverdens jobb å bytte det røret.

 

Har nok misforstått ja. Men det skal skiftes, det vet jeg. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...litt av hva andre har erfart, er det meget lurt å være ultra-super renslig når mann driver på med oljeslanger. Det finnes en god del saker i moteren som ikke liker rusk og skitt/papir eks; turbo og oljepumpe for å nevne noe. Dette er ting som fort blir dyrt å bytte;)

 

Men jobben er ikke vanskelig, bare litt knotette å komme til kanskje. Lykke til :)

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt knotete var det ja.. Spes på den ene siden..

Men det gikk greit, og det er nå skiftet ut.

 

Det gamle var seriøst nesten tett!!!

 

: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.